2009-04-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homerg88
Ska man skicka in den med brev SENAST 15 april eller ska den vara inne hos dom senast 15 april?

Om det är så att du inte har skickat dom, så ring dom omedelbart.

Jag hade en gång fel på mina betyg, och det var sista anmälningsdag. Dom var väldigt öppna att fixa till problemet, det är med alls annolikhet ett vanligt förekommande problem det här.

För min del var det att jag skulle faxa in en kopia sen skicka in kopian per post som var vidimerad. Men prata med dom så fixar det sig säkerligen.
Citera
2009-04-14, 17:01
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ska man skicka in den med brev SENAST 15 april eller ska den vara inne hos dom senast 15 april?

Förr gällde oftast poststämpel både för anmälan och kompletteringar (men av någon anledning inte för svarslappar).
Numer skall alla handlingar vara myndigheten tillhanda det angivna datumet.

En rätt så naturlig utveckling då både anmälan och svar oftast sköts via Internet nu för tiden.
Citera
2009-04-14, 18:27
Medlem
r0g3rs avatar
Måste verkligen två st skriva under?? räcker det inte med en person? annars måste jag skicka om
Citera
2009-04-14, 18:32
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0g3r
Måste verkligen två st skriva under?? räcker det inte med en person? annars måste jag skicka om

Gäller samma sak här som med datumet för komplettering. Det vill säga att det är en sak som gäller rent formellt och en annan i realiteten.

Rent formellt så skriver de på studera.nu att kopiorna skall vidimeras av två personer.
Men jag vågar sätta min högre testikel på att de kommer registrera dina handlingar om de är vidimerade av en person.
Om de handlingar du skickat in inte är några obskyra gymnasiekurser från Bangladesh dvs...
Citera
2009-04-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Gäller samma sak här som med datumet för komplettering. Det vill säga att det är en sak som gäller rent formellt och en annan i realiteten.

Rent formellt så skriver de på studera.nu att kopiorna skall vidimeras av två personer.
Men jag vågar sätta min högre testikel på att de kommer registrera dina handlingar om de är vidimerade av en person.
Om de handlingar du skickat in inte är några obskyra gymnasiekurser från Bangladesh dvs...

Det där med vidimeringen är ju en riktig jävla kokosnöt. Kollar dom ens det där? Man kan ju med all sannolikhet skriva vad tusan som helst där...
Citera
2009-04-14, 18:36
Medlem
r0g3rs avatar
Aja. Nu ska jag stänga ner allt som har med studera att göra. Sätta klockan på 8 imorgon så jag ringer dem. Har skrivit ner alla frågor och sen får vi se. Allt ska lösa sig!

Tack för all hjälp Socrates!
Citera
2009-04-14, 18:37
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Det där med vidimeringen är ju en riktig jävla kokosnöt. Kollar dom ens det där? Man kan ju med all sannolikhet skriva vad tusan som helst där...

Förmodligen.

Kan ingen testa? Vidimera era egna KomVux-betyg med Kalle Anka och Musse Pigg och skicka in.
Citera
2009-04-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Förmodligen.

Kan ingen testa? Vidimera era egna KomVux-betyg med Kalle Anka och Musse Pigg och skicka in.

I sådana fall tror jag kasnke det är lite av en chansning. Men en namnteckning på grannen med tillhörande information kan nog vem som helst göra utan konstigheter.
Citera
2009-04-14, 18:54
Medlem
Äsch, riktigt dåligt system av VHS.
Fick veta att dom på antagningen svarar på all mail hela natten idag, vet inte om det stämmer dock.
Citera
2009-04-14, 18:57
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Äsch, riktigt dåligt system av VHS.
Fick veta att dom på antagningen svarar på all mail hela natten idag, vet inte om det stämmer dock.

Sluta oroa dig!

Dina meriter kommer att registreras, I promise.
Kan nog tänka mig att de svarar på mail hela natten. Kolla bara hur många här som skrivit att de tänker höra av sig till VHS.
Citera
2009-06-02, 19:25
Medlem
En fråga om kompletteringar. Den information som finns på studera.nu under mina meriter. Behöver man komplettera den med med pappersdokument?

Har läst en extra kurs och den blev klar nu i slutet på maj. Ska jag skicka efter några papper från högskolan jag läst den på och kopiera och skicka in till VHS innan den 18 juni eller är det kompletterat iom att det ramlar in under mina meriter?
Citera
2009-06-02, 19:54
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilPhilty
En fråga om kompletteringar. Den information som finns på studera.nu under mina meriter. Behöver man komplettera den med med pappersdokument?

Har läst en extra kurs och den blev klar nu i slutet på maj. Ska jag skicka efter några papper från högskolan jag läst den på och kopiera och skicka in till VHS innan den 18 juni eller är det kompletterat iom att det ramlar in under mina meriter?

Är det en högskolekurs som du kan se som en merit på studera.nu så behöver du inte skicka in någonting till Strömsund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in