Hallå, hallå! Jag vet, ännu en komvuxtråd men saken är den att jag har sökt igenom ett antal komvuxtrådar, men trots detta inte fått svar på min fråga och ingen direkt tråd som jag kan bumpa heller.
Det är såhär att jag har sökt till civilekonom till hösten, lite över allt i Sverige. Även jurist och psykolog ligger i sökningarna och mina betyg, inkl. meritpoäng, ser ut såhär:
Civilekonom: 19.0
Jurist: 20.5
Psykolog. 20.0
Vi kan alltså snabbt konstatera att jag inte kommer in vare sig på civilekonom (någonstans i Sverige, möjligen Umeå eller Örebro, men dit har jag faktiskt ingen lust att flytta, i alla fall inte i ÅR)
Då kommer nästa förslag att läsa på Komvux, och där slutar min kunskap. Min sammanlagda meritpoäng på civilekonom är alltså 1.0 poäng. Jag har inte läst något språk till steg 3, inte engelska C. Om jag då hoppar på de två kurserna på komvux, höjer jag mitt meritpoäng med 1 poäng, vilket ger mig 20.0 till civilekonom. Läser jag även Matte D (vilket jag tvekar på, eftersom jag inte är ett direkt mattehuvud när det gäller svårare kurser. Ma C är mitt enda G) höjs det med ytterliggare 0.5, och jag har 20.5. Man får ju också räkna med att jag söker med 20.5 i BII, eftersom jag kompletterar upp lite betyg.
Borde detta räcka ändå? Ska jag plugga upp andra betyg också, från VG till MVG? Hur funkar det i och med att jag har 2500p och nu vill läsa 200-300p ytterliggare? Jag har NOLL kunskap om Komvux, så vore bra med lite tips och trix här!
Thnx, anyway!