Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Som jag ser det som så blir vilken version som dottern använder sig av lite märklig
Om hon var på bion och gick förbi brottsplatsen så varför har hon aldrig sagt något av det hon möjligen sett ?
Om hon inte var på bion så varför säga detta 2018 när det börjar brännas kring Engström!? Alla minns ju vart dom var när man fick info om Palmes död så hon borde minnas om hon var på samma bion och på Sveavägen
Kan hon skydda i vuxen ålder sin far och Engström för i vuxen ålder så vet hon saker ?
Fick KP munkavle på sig då det kunde bli förtal men att han räknade ut saker ?
Han ville ge svenska folket Engström men ville inte gå in på Vapensamlarens familj ?
Det finns väl de som misstänker att hon hörde av sig till polisen när det begav sig, dock finns det väl inget
styrkt omkring det, vad jag vet (om det inte tillkommit något kring det sedan 2021). Men det var ju en ung flicka i hennes ålder som hörde av sig till PU och berättade en liknande historia som den vapensamlarens dötter berättade för PU 2018. Minns jag rätt togs allt tillbaka av hennes mamma några dagar eller veckor senare. Sen föll det väl bort.
Om SE var inblandad i mordet, kanske även hennes far (eller behjälplig i någon form, han kanske "bara" visste) så finns det väl anledning för henne att skydda deras eftermäle. Det finns ju även anledning för henne att skydda sitt namn och sitt eftermäle i så fall. Ingen vill väl bli förknippad och insyltad (om än i periferi) i mordet. Förståeligt till viss del.
Resten av frågorna vill jag inte spekulera kring. Med största sannolikhet har ju inte vapensamlarens barn någon inblandning i mordet öht, de bör ju inte få någon form av skuld även om deras vän SE var mördaren. Att beskylla ett underårigt barn för (någon form av) skyddande av brottsling känns ju inte okej i min värld. Och den fullvuxna dottern bör ju heller inte få (eller känna) skuld för vad hennes underåriga version berättade och inte berättade, osv. Jag vill helst lämna det det.
Dock ser jag inget fel i att spekulera hur vapensamlarens och SEs kontakt kan ha sett ut under kvällen. Det bör väl snarare ingå i paketet "diskutera SE som gärningsman" med tanke på att de båda befann sig i centrum aktuell kväll och SE inte ägde ett legalt vapen, och med tanke på att den vapensamlaren var just en vapensamlare samt en en unik person (om man ska ta TPs ord på allvar om denne), bör man ju se det som intressant, om än det är svårutrett.