Citat:
En tanke jag lekte med nyligen, var att han gick ut på gatan medan Palme ännu var vid Sari. Han går i riktning Kungsgatan. Men efter vägen får han ocd-upplevelser omkring sin klocka och vad tiden är, går in mot upplyst fönster, står med ryggen åt Sveavägen, och medan han vinklar klockan vrider han reflexmässigt skallen åt vänster då han ser människor komma längre bort (han kanske är lite skraj, eller bara nyfiken). Han ser då att det är makarna Palme, får en "ingivelse", fipplar upp revolvern och gör den klar (går snabbt). Väntar in dem och slår dem sedan följe och skjuter i korsningen.
Att SE skulle ha försökt pressa ner revolvern känns inte sannolikt, möjligen om pipan var kortare än vad vissa anser att den "måste" ha varit. Då kan han ju i panik ha försökt pula ner den. Men mest troligt är väl att han fiskar efter handskar eller nycklar, om han nu inte var i färd att ta ett bloss runt husknuten?
Att SE skulle ha försökt pressa ner revolvern känns inte sannolikt, möjligen om pipan var kortare än vad vissa anser att den "måste" ha varit. Då kan han ju i panik ha försökt pula ner den. Men mest troligt är väl att han fiskar efter handskar eller nycklar, om han nu inte var i färd att ta ett bloss runt husknuten?
Ja, han kan ha sett dem när han tittade på klockan.
Det finns ett par frågetecken: varför bära revolver just då? Och den gick ju inte ner i väskan. Men jag tycker att det det är lätt att förklara. Han behövde ta hem revolvern över semestern. Han bar inte alltid revolver. Detta är ett speciellt tillfälle sista kvällen före semestern. Han behöver då flytta revolvern. Sen tycker jag många inklusive LGWP resonerar väldigt korkat med att revolvern inte passar i väskan. Han hehöver ju inte alls ha haft den i väskan. Där kan han ju ha haft exempelvis handskar. Och själva fipplandet som YN vittnar om kan ju ha handlat om att få upp blixtlåset i kylan så han kan få på sig handskarna där i.