Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-07-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Den där "insneddningen" är känslig för SE-förnekarna.

Det tillägget han gjorde två år efter mordet kan inte bortförklaras med något svamligt märkvärdighetstjafs, då har man fastnat i Holmérs gamla hjulspår

Håller med..

Har du tänkt på att den största speglingen av dom alla är när Engström överhör supervittnet...

Men så var ju jag klädd

Mkt han säger i förhör och media är ju för att kunna påstå förväxling
Citera
2025-07-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
I texten det handlar om så beskrivs det att mannen först står vid annonspelaren och sedan sneddar in och ställer sig och väntar vid dekorimahörnet.

Det nämns ingen specifik tid.

För om det handlar om ett fåtal sekundrar så är inget uteslutet
Citera
2025-07-25, 17:46
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag har sett formuleringen återgiven i Larssons bok, vi får se om någon har Kangers bok men känns inte som det där är något som Larsson har fabulerat ihop.

Jag tror inte Larsson fabulerat något heller, men jag misstänker att Kanger försökt pracka på IM ett ”scenario” som råkade vara önskvärt för utredningen just då eller för hans egen lilla favoritteori.

För det är ju extremt märkligt att IM dels inte nämner ett ord om det i något dialogförhör och inte heller i rättegångarna. I tingsrätten säger han till och med specifikt att GM stod där och väntade och inte kom från Sveavägen:

Han kom inte från Sveavägen, utan jag uppfattade honom som att han stod där. Jag är inte helt säker på den uppgiften, men jag uppfattade det som att han kom, han stod där redan när jag satt i bilen, och när paret kom så gick han ut från väggen och gick upp bakom.
Citera
2025-07-25, 17:50
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Håller med..

Har du tänkt på att den största speglingen av dom alla är när Engström överhör supervittnet...

Men så var ju jag klädd

Mkt han säger i förhör och media är ju för att kunna påstå förväxling
I stort sett allt från och med dagen efter mordet antyds möjlig förväxling
Citera
2025-07-25, 17:50
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Nej , gissningen är enbart gjord för det blir lättare att sätta ett vapen I handen på honom 23:21

Jag misstänker alltså inte Engström pga Grand 21

Utan 23:19 keps och handledsväska

Som jag skrev innan till dig ..

Vill du hellre att man bara stannar där vid sin misstanke och skippat sen spekulera och gissa ?

Lite som CA

Dom stannar vid vapnet och gissar inte mer ?
Nä, jag vill bara att man till sin gissning lägger till om den är plausibel eller inte.

Som sagt. Om SE blivit bevisad oskyldig. Hade du sett det som sannolikt att han varit ute och hunnit se LOP innan 21?
Citera
2025-07-25, 18:05
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklasgl87
Ok du menar att konkreta bevis kan komma fram nästan 40 år efter Palmemordet? Nej det lär det inte göra. Finns inga konkreta bevis mot CA eller CP med flera heller.
Nej, det är inte något jag har skrivit om. Jag har bara försökt förmedla problematiken med att bygga en teori genom baklängestänk med gissningar som i de flesta fall motsägs av materialet.
Citera
2025-07-25, 18:07
Medlem
Citat:
Nä, jag vill bara att man till sin gissning lägger till om den är plausibel eller inte.

Som sagt. Om SE blivit bevisad oskyldig. Hade du sett det som sannolikt att han varit ute och hunnit se LOP innan 21?

Är han oskyldig så ser han troligen inte LOP innan mordet

Det gäller ju CA också !

Men det finns ju en liten grej och det är ju att som du skrev andrahandsuppgift från en väktare om 21..

Det kan väl inte räknas som minus även om du anser själv att den är felaktig
Citera
2025-07-25, 18:13
Medlem
Citat:
Nej, det är inte något jag har skrivit om. Jag har bara försökt förmedla problematiken med att bygga en teori genom baklängestänk med gissningar som i de flesta fall motsägs av materialet.

Men det fanns ju en uppgift i materialet om en berusad Engström kl 21..

Du kan ju inte bara välja att ta bort den även om du själv anser den felaktig
Citera
2025-07-25, 18:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Men det fanns ju en uppgift i materialet om en berusad Engström kl 21..

Du kan ju inte bara välja att ta bort den även om du själv anser den felaktig

Vad är det för uppgift?

Är det PHs påhitt i sitt PM du tänker på?
Citera
2025-07-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vad är det för uppgift?

Är det PHs påhitt i sitt PM du tänker på?

Varför tror du att PH hittar på ?
Senast redigerad av Problem2020 2025-07-25 kl. 18:40.
Citera
2025-07-25, 18:25
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Är han oskyldig så ser han troligen inte LOP innan mordet

Det gäller ju CA också !

Men det finns ju en liten grej och det är ju att som du skrev andrahandsuppgift från en väktare om 21..

Det kan väl inte räknas som minus även om du anser själv att den är felaktig
jag frågade inte om han såg LOP då. Utan om han var ute vid den tiden. Vilket du då verkar hålla med om att det på förhand får ses som osannolikt.

Jag vet inte varför du tar upp CA heller. Jag är inte en förespråkare av något spår. Jag är emot hela det här supportertänkandet att man ska välja ett spår som sin favorit och sedan försvara det oavsett vad materialet säger eller vilka nya saker som framkommer. Vi vet inte om något av spåren stämmer. Det finns bara indicier.

Jag kan gå med på att det kan få räknas som en väldigt vag sak som talar för det. Men som sagt är den väldigt svag då den motsägs av försthandskällan själv plus av larmlistorna.
Citera
2025-07-25, 18:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Varför du att PH hittar på ?

Mest för att den PH påstår uppgiften kommer ifrån inte bekräftar den i polisförhör.

Men det kanske inte spelar någon roll om man själv tycker det vore bra om SE var full och ute vid 21-tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in