Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
”23:40” som HO tror sig minnas tre månader senare är långt ifrån hugget i sten. Annette Kohut verkar ha en annan uppfattning.
K: Men enligt Henry så hade han kommit in strax efter att jag hade passerat den där skjutporten. Så jag hade tydligen inte ens hunnit ner enligt honom.
SE hade alltså kommit in mycket kort efter att Kohut passerat skjutporten. Hon hade ”tydligen inte ens hunnit ner” (till garaget).
Och när bedömde AK att hon gick?
F: Mm. Hur vet du att klockan var strax efter 23:30, tittade du på klockan?
K: Jo, jag tittade precis på klockan när jag sa "herre gud klockan är så mycket" och då gick jag direkt och bytte om och åkte sedan.
Jo men eftersom HO påstår att han tittar på klockan för han är förvånad att Engström dyker upp såpass lång tid efter han lämnade så får väl HO iakttagelse gälla ?
När det gäller två saker ang Engström som jag lagt ner lite tid på så är det Språngmarschen och Grand vid 21
Språngmarschen
Först ska vi väl påstå att Engström inte vet att poliserna stannade i trappan !
Som han berättar sin historia är att när polisen börjat ge sig in i gränden så kommer Engström på att han vill berätta något viktigt. Då måste vi väl anta att Engström inte ger sig efter poliserna efter en lång stund samt en högre hastighet då Engström vill hinna ikapp !
Vi vet också av klippet i Rapport att han kan springa fort !
Därav så hamnar man i två märkliga saker direkt .
Varför minns inte dom flesta om någon ger sig av springandes i gränden och varför ser inte Engström poliserna i trappan ?
Då börjar man istället analysera om denna språngmarsch är ett påhitt och då gäller det att hitta förklaringar
Som GM är det ju bra för det ger honom en förklaring att han inte är på brottsplatsen, sen som jag skrivit så kan vakterna sagt något om andfådd till honom ! Men även också att han nämner förväxling
Som Vittne så skulle han alltså räkna med att få springa i Rapport utan att språngmarschen fick något direkt syfte så språngmarschen blev ett märkligt inslag som eg bara handlade om att han sen skulle förklara sin känsla av förväxling !
Sen till Grand vid 21 tiden
Här ska jag först nämna att ingen påstår sig ha sett Engström vid Grand 21-tiden
Här analyserar jag lite fritt att Engström som GM är inte glad att berätta att han kan ha varit vid Grand 21 tiden
För det ger ju GM-SE en förklaring och en kedja till hur han ens kan vara beväpnad , kanske även motiv då avsnäsningen kan vara gjord då !
Så att ens vara ute på Sveavägen vid 21- tiden är ett rött skynke för GM-SE.
Förklaringen man ofta får när Engström ljuger om att han var utanför Skandia på kvällen är att det skulle vara ett missförstånd på frågan men jag har lyssnat genom det några gånger !
Min slutsats är att Engström vill inte att Polisen ska veta att han varit ute på kvällen och att han gamblade att väktarna inte skulle minnas detta 3 mån senare