Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-04-25, 20:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Antar att det relevanta kom med i IW:s första anmälan.

Det är främst GMs signalement som finns med redan i IWs ingångsanmälan som får tankarna att SE mördade OP att bli ohyggligt osannolika. Det är svårt att komma runt.
Citera
2025-04-25, 20:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Du menar att MOPspanaren uppgett 23:27 för själva lastningen? Det har jag inga problem med, han brukar ha koll ja.

Men är fortsatt tveksam till var du fått för dig att piket 1230 var väldigt sen. Anledningen till att de kom lite efter 3230 var väl bara att de stod och tankade. Men tankningen tog bara en minut att avsluta enligt befälhavaren.

Möjligen är det tankningen som är upphovet till missförståndet från din sida.

Jag känner sällan något behov att korrigera inlägg från dig, men tankningen slutfördes aldrig. Patrullen i 3230 slutförde inte ens tankningen utan avbröt den omedelbart för att köra till mordplatsen. Istället för att gå in till kassan körde man direkt till mordplatsen.

Tankningen "slutfördes" senare under mordnatten då piketen körde till macken och betalade för bränslet i efterhand.
Citera
2025-04-25, 20:56
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag känner sällan något behov att korrigera inlägg från dig, men tankningen slutfördes aldrig. Patrullen i 3230 slutförde inte ens tankningen utan avbröt den omedelbart för att köra till mordplatsen. Istället för att gå in till kassan körde man direkt till mordplatsen.

Tankningen "slutfördes" senare under mordnatten då piketen körde till macken och betalade för bränslet i efterhand.

Jag skrev inte slutfördes. Det fanns en anledning till det

Man kan avsluta något i förtid.

Från förhöret med befälhavaren:

De höll just på att tanka fordonet på bensinstationen på Norra Bantorget och det tog cirka en minut innan de kom iväg.
Citera
2025-04-25, 20:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag skrev inte slutfördes. Det fanns en anledning till det

Man kan avsluta något i förtid.

Från förhöret med befälhavaren:

De höll just på att tanka fordonet på bensinstationen på Norra Bantorget och det tog cirka en minut innan de kom iväg.

Se där! Det finns sällan någon anledning "att rätta" dina inlägg. Bra där!
Citera
2025-04-25, 21:08
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Se där! Det finns sällan någon anledning "att rätta" dina inlägg. Bra där!

Men du har en bra poäng i att en hel minut nästan låter lite mycket. Det kanske till och med var en överskattning? Man kan överskatta tidsrymder i stressade situationer. Ungefär som när man tycker att tiden går i ”slow motion” när man håller på att tappa balansen efter att ha halkat på ett bananskal.
Citera
2025-04-25, 21:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Men du har en bra poäng i att en hel minut nästan låter lite mycket. Det kanske till och med var en överskattning? Man kan överskatta tidsrymder i stressade situationer. Ungefär som när man tycker att tiden går i ”slow motion” när man håller på att tappa balansen efter att ha halkat på ett bananskal.

Jag håller med.

Man kan också låna ett stoppur från SEkten.

Då gäller kalibreringen att "några minuter" för HO är 20-35 sekunder. En minut kan då handla om ett fåtal sekunder.
Citera
2025-04-25, 21:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Herregud, svar på ett inlägg från 2016?

RB fick intrycket av väktarna att SE var in genom de inre dörrarna igen, efter att han kom tillbaka.

P.S. Undras om klockan i Skandia-receptionen gick 5 minuter för fort ...

Det skulle lösa en hel del knutar.

Glöm inte att korrigera fröken ur också när du trixar med klockorna.

Ju mer man trixar med klockslagen desto mer misstänkt blir den påhittade GM-SE nämligen.
Citera
2025-04-25, 21:26
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Jag håller med.

Man kan också låna ett stoppur från SEkten.

Då gäller kalibreringen att "några minuter" för HO är 20-35 sekunder. En minut kan då handla om ett fåtal sekunder.

Utöver den konkreta tidsuppskattningen sa ju HO också att de pratade ”ganska mycket”. Det låter inte riktigt som 20-35 sekunder. 20-35 sekunder låter mer som tiden det tar att beställa i drivethrough på McDonald’s.

Om jag hade beställt en big mac och en dricka i drivethrough hade jag knappast karaktäriserat det som att jag hade stått och pratat ”ganska mycket” med kassörskan.

(Dalulven har ingen erfarenhet av drivethrough på McDonald’s eftersom han alltid vill gå in och leka i bollhavet.)
Citera
2025-04-25, 21:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Utöver den konkreta tidsuppskattningen sa ju HO också att de pratade ”ganska mycket”. Det låter inte riktigt som 20-35 sekunder. 20-35 sekunder låter mer som tiden det tar att beställa i drivethrough på McDonald’s.

Om jag hade beställt en big mac och en dricka i drivethrough hade jag knappast karaktäriserat det som att jag hade stått och pratat ”ganska mycket” med kassörskan.

(Dalulven har ingen erfarenhet av drivethrough på McDonald’s eftersom han alltid vill gå in och leka i bollhavet.)

Ja SEs samtal med HO är svårt att komma runt.
Citera
2025-04-25, 22:03
Medlem
ursprungligens avatar
Är det någon i tråden som ordnat en biljett till mockrättegången?

Kommer SE-anhängarna att ha en egen (hal?) klack på läktaren?

Kommer det att vara samma regler som i normala domstolar så att åskådarna inte får yttra sig?

En keps och en kalligrafiskt textad skylt "Heja GM-SE" kanske ändå är tillåtet?

Hur har ni som ska gå laddat upp?
Citera
2025-04-25, 22:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Du menar att MOPspanaren uppgett 23:27 för själva lastningen? Det har jag inga problem med, han brukar ha koll ja.

Men är fortsatt tveksam till var du fått för dig att piket 1230 var väldigt sen. Anledningen till att de kom lite efter 3230 var väl bara att de stod och tankade. Men tankningen tog bara en minut att avsluta enligt befälhavaren.

Möjligen är det tankningen som är upphovet till missförståndet från din sida.

Nej, cirka 23:27 för den piketens ankomst. Det finns en diskussion i stora tråden om varför de dröjde.

Så det är inte min uppfattning från början. Hur väl det stämmer, vet jag inte.

Ja, det verkar som om tankningen gjorde att de kom lite senare.

Sedan tog det ett tag för Lena L att bli uppmärksammad på AB, få fatt på honom och få ur honom informationen. Om SE är tillbaka 23:32-34 kan han möjligen få en skymt av AB ... Inget som Mopp skriver under på, troligen, men därifrån kommer min "moderna forskning", som det heter.
Citera
2025-04-25, 22:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Piketen kom då OP lastades, det är i så fall efter 23:27 ...

Så nog måste det ha dragit ut på tiden något då larmet gick ut 23:23.

SE kan vara inbound för Skandia så tidigt som 23:33-34. Vem vet, han kanske stod vid porten in till Skandia och spanade ner mot mordplatsen, innan han klev in. Iakttagande. Hiding in the Shadows!

Väktarna visste inte att något hade hänt, så de hade ingen koll på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in