Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Jag skrev företrädesvis. Inte uteslutande. Ett annat rimligt antagande är att den adrenalinfyllde GM skyndade vidare från krönet så fort han märkte att ingen följde efter. Han dröjde sig knappast kvar där för att passa på att memorera detaljer som kunde vara ”bra att ha” i ett hypotetiskt framtida förhör.
Det blir nog ingen ny trendgubbe. CA verkar ha gått hem i folkhemmet. Det märker man ju själv på folk i sin närhet som inte är särskilt intresserade av Palmemordet. Det blev ett helt annat genomslag hos dem jämfört med Skandiamannen.
Själv kan jag tycka att Mirko V är underskattad. Men jag har svårt att se att det kan bli samma genomslag för honom. Svensson vill ha något att grotta ner sig i, och det finns helt enkelt för lite som ”fångar fantasin” med Mirko. Inga regelrätta förhör exempelvis.
Den folkkäre CA som ingen vet hur han såg ut eller rörde sig i februari 1986, eller om han ens var på Sveavägen. Var inte de initiala vittnesmålen att GM rörde sig spänstigt och snabbt?
Hade CA keps och handledsväska?
Ju mindre man vet, desto mer går det att fantisera ihop.
Hur gick det med AA, Walkie talkies och polisspåret nu då? Anér drev det hårt på 90-talet? Är det lagt ad acta?
Nej, SE är där the action is. Ni är ju mer aktiva än någonsin? Så fort det kommer en ny detalj rusar tråden, ungefär som börsen när Trump rapar efter en ostburgare.