Flyttade detta inlägg från "stora MOP-tråden"
Citat:
Ursprungligen postat av
HorisDopp
Hej!
Har följt den här tråden under många år och har hittat en del saker som vad jag vet, det inte har skrivits om här tidigare. Efter att ha läst igenom förhören med DF 2015, 2017 och 2019, vilka är fulla med konstigheter och osanningar så började jag rota lite och hittade att DF hade en far (HF) som gav ut en tidning som hette Folktribunen tillsammans med en Eive Txxxstedt(ET). Folktribunen var någon sorts haveristblaska som hängde ut riksdagsledamöter och delades ut utanför riksdagen ca 1980-1983. ET är mest känd för att ha fixat fram dynamit när Anna Greta Lejon skulle kidnappas, vilket han dömdes till fängelse för. ET hade förutom förlaget (latinaförlag) parkeringsjuridisk rådgivning som jag någonstans har läst att Stig Engström anlitade. Vill också nämna att DF tillsammans med bland annat Thure Näsa och Tommy Turbo la ner mycket möda för att Christer Pettersson skulle åka dit. En annan märklig sak är att DF hänger ut en massa stay behind folk från mordnatten i förhören. I Kungsträdgården möter han Lennart Södergås och Lången(skånsk dykare), själv far han runt med elektroteknikern Lennart Uxxxx.
Har inga anteckningar så detta var fritt ur minnet och det finns en massa annat intressant kring de här personerna.
Om detta är gammal skåpmat så ber jag om ursäkt.
/Horis
Nu skrev någon att SE inte var en rättshaverist, men visst är
"Dynamitharry" Eive Tungstedt en ganska intressant person runt SE?
Att påstå att SE inte kände lite
ljusskygga snedseglare är tydligen inte helt korrekt.