Citat:
Jag upprepar. Handledsväskan var tämligen vanlig, dock inte så att var och varannan man bar en, men bland medel- och överklass var den långt ifrån så ovanlig som vissa vill få det till, under mitten slutet på åttiotalet. Och givetvis var/är det så att modemedvetna främst ingår i just de klasserna, då mode kostar. Märkligt att detta är så svårt för vissa att ta in. Har det månne att göra med att man så starkt vill nagla fast SE som GM tro? Att få det till att han var i det närmaste ensam i Sthlm och att äga en? Jösses.
Anledningen att modet dog ut bland heterosexuella män, var mycket riktigt för att den blev så starkt sammankopplad med bögar, och bögar var inte alls lika tillåtet som idag, tvärtom, under denna tid "exploderade" även bögpesten HIV/AIDS. Få ville därför bli sammankopplade med detta, och la väskan på hyllan.
Edit: Kan även tillägga att väskan var tämligen populär dessa år bland poliser och folk som jobbade i dess byggnader, detta bevittnade jag med egna ögon åtskilliga gånger, då min styvfar arbetade inom polisen under drygt trettio år, även tiden för Palmemordet.
Anledningen att modet dog ut bland heterosexuella män, var mycket riktigt för att den blev så starkt sammankopplad med bögar, och bögar var inte alls lika tillåtet som idag, tvärtom, under denna tid "exploderade" även bögpesten HIV/AIDS. Få ville därför bli sammankopplade med detta, och la väskan på hyllan.
Edit: Kan även tillägga att väskan var tämligen populär dessa år bland poliser och folk som jobbade i dess byggnader, detta bevittnade jag med egna ögon åtskilliga gånger, då min styvfar arbetade inom polisen under drygt trettio år, även tiden för Palmemordet.
Intressant!
Men denne äldre väskbärande man delar som bekant andra likheter med GM:
1. Går strax bakom LOP iförd en omodern, trekvartslång och mörkblå jacka / rock.
2. Sneddar upp i rygg på OP efter annonspelaren.
3. Ser LJ ståendes vid det där brunnslocket.
4. Har keps och handledsväska, samt springer i gränden.
För egen del har jag svårt att tänka mig två personer som är synkroniserade likt konstsimmare, med då eventuellt 5-10 sekunders marginal mellan dem. Tänk om Irvell och Linder hade känt till allt det här ...
Den stora skillnaden är att SE tittar flitigt på sin klocka, medan GM tittar flitigt bakåt.
Ja Dalulv, men vad får vi ut genom att tänka ett varv till?