Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Jag påstår inte att det är "konstigt att remmen inte syns". Det är nog ganska troligt att man på det avstånd YN var, inte kunde iaktta detta.
Väskan kan för all del också se hård ut även om den inte är det o.s.v.
Men det är spekulationer och jag återger endast vad vittnet YN faktiskt säger, vilket du medvetet slarvar kring för att försöka få din teori starkare... för att uttrycka mig rakare och tydligare.
Ditt sista avsnitt är väl även det en spekulation. Om att GM (eller då SE) som GM skulle ha resonerat att väskan var något som "ingen skulle få se"....
Själv tänker jag oavsett GM att en ev. väska bara skulle ha varit i vägen på mordplatsen och säkert var undanstoppad...
Och oavsett GM så "missade inte denne YN", då GM/SE som GM omöjligen kunde veta vem som dök upp bakom nästa hörn.
Ja "handledsväskan" är ett av de starkare indicierna mot SE. Håller med!
Här här vi tänkt ett varv extra, käre Mopp!
YN återger att GM håller väskan i vänster handflata, vänd uppåt, medan han drar i dragkedjan.
Det vill säga, väskan hanteras precis som man skulle hantera en handledsväska, och inte vapenväska.
Dessutom har den exakt samma mått som Skandiamannens väska.
Ja, den måste ha varit nedstoppad på Sveavägen eftersom varken "Tensonmannen" eller GM syns med en väska.
Jag menar att GM (SE) måste ha missat att se YN över huvud taget, eftersom han var upptagen med att titta bakåt och att titta ner på sin väska. SE missade även att detaljen om väskan gick ut i media den 2:a mars.
Inte så konstigt, eftersom han var på resande fot (och säkert upptagen med annat) den dagen.
Annars skulle han som GM inte skylta så väldigt med sin väska överallt, på bilder, m.m. senare?
Om han nu inte längtade efter att bli oskyldigt misstänkt ...