Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-17, 10:53
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Hahaha, nej det låter lite väl långsökt 🤣 har för mig att de var två herrar också en gång på någon form av restaurang e.d. som sökte upp henne. Måste som sagt läsa boken igen och kanske med nya ögon då.

Har för mig att det ofta stod bilar parkerade också utanför hennes hem som hon då uppfattade hade henne under uppsikt.

Ha ha, ja långsökt var ordet (om det var en ensam GM). Men erkänn att det skulle göra sig fint i en kioskdeckare? Du får den idén av mig, gör vad du vill med den.

Att det stod bilar utanför hennes hem som hade med MOP att göra, tvivlar jag på. Det var nog bara en slags paranoia, dock fullt begriplig. Hade jag varit i hennes situation på den tiden, hade jag levt med neddragna persienner 24/7.

Men var det en konspiration, så är det ju inte omöjligt att någon besökt henne, precis som hon påstår. Läskigt.
Citera
2024-09-17, 10:58
Medlem
pojkpingiss avatar
Nu har jag lyssnat på LL från svea hovrätt, hittade inte tingsrätten, omkring LL:s inledande kontakt och försök till sådan säger han.

"Så jag går fram till kvinnan i sammanhanget som är väldigt upprörd. Så för att avleda hennes uppmärksamhet tar jag henne på axeln och säger men snälla damen varför sköt han för? Då tittar hon bara upp på mig så här i stillastående blick, utan någon kommentar, hon var inte kontaktbar, hon var ju väldigt upprörd också och betedde sig ju märkligt på trottoaren när hon pratade om läkare, ambulans, operation, min man är skjuten osv.". Helin svarar honom sömnigt med sitt klassiska "Ja ja..." och suckar.
Citera
2024-09-17, 11:24
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Som sagt, min poäng var i första hand att visa på att JA inte endast talat om och med JÅS. Vilket är något som ofta påstås.
Här blir det uppenbart att han talar om en helt annan person.

Det som påstås är att JA vid förhören våren 1986 endast talat om och pratat med JÅS. Ström blandade dock ihop JÅS med Engström i sitt PM på grund av att den här mannen skulle ha varit pratglad och snyggt klädd. När JA så i TR tre år senare plötsligt kommer på att det (även) kom fram "en äldre en lite mindre bastant karl med keps" så tar det inte slut där, sammanblandningen verkar fortsätta i Ströms anda även i nutid.

Värt att notera att i tingsrätten hade JÅS "försvunnit" (från platsen) medan han våren 1986 "var kvar hela tiden", enligt JA.
"Minnesfel?" som du själv var inne på tidigare. Klart det var.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-09-17 kl. 12:03.
Citera
2024-09-17, 11:39
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Har insett att Engström kan ha gjort ett självmål som polisen inte insåg..

Engström samlar ihop dom starkaste signalementen som Keps, stålbågade glasögon, rock, handledsväska och sen använder detta till sin överhöring !

Han säger bla : Men så ser ju jag ut men jag står ju här !!

Men stopp här ett ögonblick...

Om polisen snabbt gjort en koll om Engström verkligen är förväxlad och kommit fram att någon förväxling inte är möjligt.....Vad är det då Engström just eg sagt ??

Påstår Engström att han kommer ut från Skandia iklädd exakt samma signalement som GM ca 15m bakom GM !!

Hur klarade Engström av att klä på sig alla signalement och dessutom påstå att han går bakom LOP på Sveavägen utan att bli mer misstänkt ..!?

Polisen borde ju inse att förväxlingen bara var ett panik drag av Engström för han trodde att det var i princip kört väldigt snart...

Det blir väldigt sjukt när jag tänker att 1986 så letar alltså polisen efter en GM med dessa signalement och någon som befunnit sig på Sveavägen...

Men herrejisses !!

Det är ju exakt det Engström säger att han gör och ser ut !!! Men att han kan ha blivit förväxlad !

What ??
Ja går 15 meter bakom och springer sedan in i gränden som GM också gjorde, "signalementet om en man i mörk rock kan gälla honom själv".

Det kunde ha lönat sig att leta där det var som ljusast, det borde man gjort "dag 1" enligt LGWP.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-09-17 kl. 11:55.
Citera
2024-09-17, 11:58
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No15
Läs mitt påstående igen, men det är upp till dig

Ett påstående utan källor och argument har tyvärr värdet 0.
Citera
2024-09-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Ser du inte vilket cirkelresonemang du håller på med?

Vi är flera som har hävdat att det var självmål att ge sig tillkänna på det sättet om SE varit GM. Då har ni SE-anhängare menat att det var ett genidrag. Nu är det alltså ett panikdrag och självmål. Tjena...

Vi har väl alltid sagt att det var ett panikdrag som gick hem...

Det är ju snarare ni som faktiskt sagt att han var ett geni pga av att det isåfall gick hem..
Citera
2024-09-17, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja går 15 meter bakom och springer sedan in i gränden som GM också gjorde, "signalementet om en man i mörk rock kan gälla honom själv".

Det kunde ha lönat sig att leta där det var som ljusast, det borde man gjort "dag 1" enligt LGWP.

Det är ju helt rubbat...

Han säger att han har samma signalement som polisen letar efter och säger samtidigt att han är på Sveavägen bakom LOP...

Dessutom vet väl polisen att ingen förväxling borde ägt rum...Ändå så klarar Engström sig
Citera
2024-09-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ser du inte vilket cirkelresonemang du håller på med?

Vi är flera som har hävdat att det var självmål att ge sig tillkänna på det sättet om SE varit GM. Då har ni SE-anhängare menat att det var ett genidrag. Nu är det alltså ett panikdrag och självmål. Tjena...

Vi säger hypotetiskt att Engström är GM

Ni har då sagt att det är ett självmål att gå ut att påstå en förväxling !

Vi har svarat då att det var ett panikdrag som gick hem....

Då har ju ofta ni faktiskt sagt att då måste Engström vara ett Geni....

Men vi har väl då svarat att Polisen mest varit korkad ..

Erkänn nu ...
Citera
2024-09-17, 12:54
Medlem
Citat:
Vi säger hypotetiskt att Engström är GM

Ni har då sagt att det är ett självmål att gå ut att påstå en förväxling !

Vi har svarat då att det var ett panikdrag som gick hem....

Då har ju ofta ni faktiskt sagt att då måste Engström vara ett Geni....

Men vi har väl då svarat att Polisen mest varit korkad ..

Erkänn nu ...

Jag har aldrig sagt att det har varit ett genidrag. Jag tycker det är idiotiskt.
Citera
2024-09-17, 12:57
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att det har varit ett genidrag. Jag tycker det är idiotiskt.

Jag menade alltså som ironi till oss SE anhängare...

Är du med nu...
Citera
2024-09-17, 13:04
Medlem
Citat:
Jag menade alltså som ironi till oss SE anhängare...

Är du med nu...

Nej, vissa har hävdat att SE lurat upp folk på läktaren. Det har han inte för han var ett simpelt vittne. Knappt det ens.
Citera
2024-09-17, 13:07
Medlem
Citat:
Nej, vissa har hävdat att SE lurat upp folk på läktaren. Det har han inte för han var ett simpelt vittne. Knappt det ens.

Men sakfrågan jag tog upp är ju att han samlar ihop dom hetaste signalementen och klär på sig dom...Sen påstår att han kan ha blivit förväxlad..!

Vad är detta enligt dig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in