Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
GW vill väl hämnas för att han "blev mörklagd" under konferensen 2020.
Det, om något var lite komiskt. Sedan dök Stocklassa upp utan att ha något vettigt att säga ...
Dessa förståsigpåare, alltså.
Jag tror det handlar om prestige för dessa herrar (inklusive LGWP), liksom för vittnena LL och IM. Jag har inget att anmärka på IM:s vittnesmål - bara att hans tidsuppfattning blir mer och mer opålitlig ju mer åren går.*
Gunnar Walll tycker jag annars resonerar klokt* om vittnena IM, LP, CA, AD och AB. För vad hände egentligen ca 10 sekunder innan skotten? Enligt mig går detta att härleda till ännu en av Stig Engströms berömda förväxlingssteorier. Ett ganska spektakulärt antagande som jag undrar om någon annan också gjort.
Stocklassa tycker jag har en del intressant att komma med ändå - speciellt när det börjar nosas på Stay Behind, tidningen Contra, Alf Enerström, Bertil Wedin. m.m. Jag vill hävda att vi då också börjar närma oss Skandiahuset. Nja, vi är redan inne i Skandiahuset faktiskt.
LGWP vill jag heller inte helt döma ut. Han kämpar frenetiskt, liksom försvarsadvokaterna här inne, att både försöka ge Stig alibi samt påstå att SE inte var särskilt lik GM till signalementet...
Men, utan att veta det själv, så ger han här en fullt godkänd gärningsmannaprofil på Skandiamannen. Visserligen ingen huvudbonad eller väska. Men LGWP:s psykologiska profil - hävdar jag - är spot on. Så när som på att Engström inte var vid livet vid tillfället. God skytt kan också diskuteras, men det viktigaste är
skytt.
Och ja, kopplingar till polis/militär/Säkerhetstjänst/väkteri/livvakter - som LGWP nämner - ja...kanske svårt för många att tänka sig. Men inte för mig, därför är också den stora Palmetråden så mycket intressantare. Den verkar inte lika populär för tillfället (alltså MOP-tråden), men det verkar vara lite färre Leif Silberskys som obstruerar 😀.
*Gunnar Wall, Mordgåtan Palme.
LGWP:
https://youtu.be/wZFu-fyYf30