Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Alltså, jag köper ju den logiska följden i det. Problemet är ju att det inte direkt finns något som pekar på att det faktiskt är så.
Den här logiska följden är ju skapad av att man börjar längt bak i hypotesen och uppfinner "speglingar" och alla möjliga sorters förklaringar på vägen för att jobba sig hela vägen till starten av hypotesen. Det skapas då såklart vad som uppfattas vara ett logiskt scenario, det är lite det som är faran med den här sortens tänk. Men man glömmer bort att det inte finns något som pekar på att det scenariot man hittat på faktiskt har hänt, det är bara ett hypotetiskt scenario av många.
Såklart att jag skrev detta om han är GM..
Men jag tror att detta är ju lite enklare...
Behovet är nog tydligt om man sätter sig in i Engström som GM...
Han stämplar ut 23:19 och går ut och säger Hej då till väktarna iklädd kläder som en GM har på sig och Palme blir skjuten 23:21 på ett avstånd på 60m från Skandia...
Va fan ska Engström tänka om han skjutit i affekt...?
Han förvirrar sig tillbaka till Skandia 23:35 och möjligen går till sitt rum och lägger ifrån sig vapnet I panik...
Men dagen efter måste han väl tro att hans dagar är räknade som fri man...
Här tycker jag ändå att han inte gör något helt ologiskt som istället gör sig till Vittne med hela svenska folket...
Det är klart att jag tar det baklänges och först gör honom till GM och sen gör en story som känns logisk..
Men men