2023-07-20, 23:11
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han tror också att synliga kindknotor betyder stora kinder... När det nästintill innebär raka motsatsen...

Alla geometriska figurer leder till SE. Hur man nu kan hävda att rocken skapar en triangel så det stämmer på SE i en annan rock, men inte på andra män i okänd rock...

Ja, vi får väl hoppas att den som skrev polis-protokollet hade bättre kunskaper i anatomi än mig.

Allra bäst vore förstås en bandupptagning på vad LP sa.
Citera
2023-07-20, 23:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det får inte jag heller. Den första bilden är pyramidformen jag tror att dalulven föreställer sig, den andra är var någonstans pyramidformen JA pratar om är på kroppen. Alltså ett snett streck ner från var sida huvudet ner till axlarna, likt hår.

Buteljaxlar med axelvaddar? En sån där kropp som en 17 årig undersköteskeelev tycker är snygg?

Jag har googlat på pyramider och hittat en trappstegspyramid. Det blir liksom en hylla för axlarna en hylla för halsduken och kragen och en hylla för halsen. Lite som de flesta ser ut. Bilden på trappstegspyramiden hade inte heller någon gubbkeps på toppen, så SEs siluett passar inte in där heller.

Jag tror JA beskriver en helt annan person än SE. "Två-olika-personer-teorin" funkar som en bra förklaringsmodell igen.
Citera
2023-07-20, 23:14
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det får inte jag heller. Den första bilden är pyramidformen jag tror att dalulven föreställer sig, den andra är var någonstans pyramidformen JA pratar om är på kroppen. Alltså ett snett streck ner från var sida huvudet ner till axlarna, likt hår.

Den var ny! En sensationell upptäckt!

Är det något annat vittne som nämner långt hår, månntro?

För egen del tror jag mycket riktigt att JA såg ett uppåtpekande axelparti som skapade början på en pyramid, vars topp återfanns i nackregionen i form av en krage och eventuell halsduk. Precis som på min Avatar.
Citera
2023-07-20, 23:14
Medlem
Citat:
Att de räknar saker som stämmer på SE är din gissning, inget annat. Syftningen är öppen. Betoningen tyder på att man avser SE:s klädsel och inte efterlysningen.

Så nu kan du inte argumentera sakligt? Det jag hävdade var att han inte påstått han blev förväxlad med mördaren pga språngmarschen, och det kunde du aldrig bevisa.

Så menar du att vittnet Engström känner sig förväxlad ?

Är du inne på att vittnet Engström bar kläder som stämmer överens med GM..

Bär alltså vittne Engström andra kläder än GM Engström mordnatten...
Senast redigerad av Problem2020 2023-07-20 kl. 23:17.
Citera
2023-07-20, 23:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Att de räknar saker som stämmer på SE är din gissning, inget annat. Syftningen är öppen. Betoningen tyder på att man avser SE:s klädsel och inte efterlysningen.

Så nu kan du inte argumentera sakligt? Det jag hävdade var att han inte påstått han blev förväxlad med mördaren pga språngmarschen, och det kunde du aldrig bevisa.

Jo, det visade jag. Han går ju igenom det i förhöret den 25:e april:

När SE kommer tillbaka från språngmarschen: "Just då så har det kommit fram en person för att till den här unga polisen lämna ett vittnesmål på en flyende mördare som han precis strax innan har sett. Lite granna förvånad blir jag hur signalementet på som han lämnar stämmer överens med det jag själv har på mig." (förhöret den 25:e april, s. 57)

Det vill säga, samma story som redovisas i intervjun med FR.

Men din läsförståelse var lika klen den gången som nu, vad gäller mannen vid bilen och fotovisningen.

Kontext är inget begrepp du hört talas om?
Citera
2023-07-20, 23:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
GW vill väl hämnas för att han "blev mörklagd" under konferensen 2020.

Det, om något var lite komiskt. Sedan dök Stocklassa upp utan att ha något vettigt att säga ...

Dessa förståsigpåare, alltså.

Jag noterade med illa dold skadeglädje att Sveriges "främstaste" expert på SE; TP demonstrativt bojkottade pressträffen och gömde sig i någon TV-studio istället.

SVT visste ju att GW bara var en krångelpelle som skulle ställa någon SE-kritisk fråga så det "tekniska felet" kom nog från betydligt högre ort än kontrollrummet.
Citera
2023-07-20, 23:23
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det är ju lite ironiskt att du bytt avatar pga en pyramid du inte har förstått dig på. Hår var bara ett exempel JA gav för att förklara hur formen var. De andra exemplen var en kapuschong eller krage, som kan ge en liknande pyramidform som hår. Nu får vi väl anta att JA då antagligen ser en konstig krage eller kapuschong, då alla andra vittnen uppger att gm är korthårig. Alternativt kan det vara den korta halsen LP nämner, i kombination med en krage, som får JA att uppleva det så.

Du har ännu inte svarat på det här. https://ibb.co/SNRk98d Vilken av de pyramiderna tror du att JA menar?

Jo, det har jag svarat på. SE är den ende " Pyramidmannen" 10 meter bakom paret Palme ...

Ja, visst kan jag ha tolkat fel, men var och en får tolka bäst den vill:

"F: Du gör en pyramid.

JA: Pyramid, ja.

F: Pyramidformad rörelse mot ditt eget huvud ner mot axelpartiet, eller axlarna.

JA: Ja.

[...]

F: Kan det ha varit en krage?

JA: Ja, konstig krage..

F: Nej, men en kapuschong möjligtvis.

JA: Ja, möjligtvis.

F: Ja, det är en bild som du har bara att du ser någonting som har formen av en pyramid baktill i huvudet och kring nackregionen.

JA: Mm."
Citera
2023-07-20, 23:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Och ni sitter i SE-tråden och ironiserar när det fanns 0% bevis mot CP och CA redan på 1980- och 1990-talen- skrattretande. De utreddes då och det kom fram noll bevis- noll! Fanns inget, finns bara i tomma huvuden numera kan säga. Finns CP och CA- trådar för er som inte förstått så mycket ännu. Där finns inget faktiskt i.o.f.s.

Blir SE mer "skyldig" om du spyr galla över andra GM-teorier tror du? Är verkligen teorin SE-GM så svag i grunden? Då är det illa ställt.

Förövrigt finns det väl inte ett enda bevis mot SE som GM heller. Noll.

Att SE inte har något alibi betyder för övrigt inget då ett vittne aldrig behöver något alibi.
Citera
2023-07-20, 23:28
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

För egen del tror jag mycket riktigt att JA såg ett uppåtpekande axelparti som skapade början på en pyramid, vars topp återfanns i nackregionen i form av en krage och eventuell halsduk. Precis som på min Avatar.
Fast då har du ju en felaktig bild av vad JA säger. Han säger verkligen inte att toppen är i nackregionen.

Ser inte du skillnaden på uppåtpekande axelpartier (eller sluttande axlar som det vanligtvis kallas) och hår? tycker du dom har samma form?

Om JA nu verkligen menade som du tror och att det kunde vara hår så är det ju stockholms sjukaste hårvolym vi snackar om.

Det är förövrigt lite märkligt att SE både ska ha breda axlar och en pyramid till axlar. Den där rocken är magisk och kan ta sig olika former beroende på vilket signalement man ska pressa in på SE. Eller om det nu var en rock, ibland är det en jacka.

Har SE på sig det han hade på mordkvällen på din avatar? annars blir det ju lite märkligt att använda som exempel.
Citera
2023-07-20, 23:31
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jo, det har jag svarat på. SE är den ende " Pyramidmannen" 10 meter bakom paret Palme ...

Ja, visst kan jag ha tolkat fel, men var och en får tolka bäst den vill:

"F: Du gör en pyramid.

JA: Pyramid, ja.

F: Pyramidformad rörelse mot ditt eget huvud ner mot axelpartiet, eller axlarna.

JA: Ja.

[...]

F: Kan det ha varit en krage?

JA: Ja, konstig krage..

F: Nej, men en kapuschong möjligtvis.

JA: Ja, möjligtvis.

F: Ja, det är en bild som du har bara att du ser någonting som har formen av en pyramid baktill i huvudet och kring nackregionen.

JA: Mm."
alltså, du fetmarkerar ju det som visar att du har fel

Någonting som har formen av en pyramid baktill i huvudet och kring nackregionen är exakt det som min andra bild föreställer.

Det står inte att pyramidformen börjar vid axlarna och går upp till nackregionen, som du påstår.
Citera
2023-07-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Blir SE mer "skyldig" om du spyr galla över andra GM-teorier tror du? Är verkligen teorin SE-GM så svag i grunden? Då är det illa ställt.

Förövrigt finns det väl inte ett enda bevis mot SE som GM heller. Noll.

Att SE inte har något alibi betyder för övrigt inget då ett vittne aldrig behöver något alibi.

Trots inget bevis så är han ändå misstänkt , så det innebär att mkt med Engström ändå blir sammantaget en misstänkt person..

Låt säg at man hade kunnat binda CA till Sveavägen 23:21 så är det heller inget bevis i sig men han blir troligen mer misstänkt...
Citera
2023-07-20, 23:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Jag påstår inte att JA är övertydlig, men din tolkning bygger väl bara på vad du tycker själv och väldigt lite på vad JA säger? Visserligen leder du ligan om vem som hittar på mest här i tråden med hästlängder, men är det inte enklare att lyssna på vad JA säger än att bara hitta på själv?

Faderlig har gjort en övertydlig bild som skulle kunna hjälpa dig att tänka. Visserligen har han gjort det på en bild på en peson med keps och det är verkligen inte vad JA beskriver, men tänk bort kepsen så klarnar det nog för dig också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in