Citat:
Ursprungligen postat av
sovvandring
Varför stannar SE och tittar på armbandsuret ute på trottoaren, när han precis har stämplat ut och tittat på stämpeluret,
han borde då veta exakt vad klockan är:
1. Han har tappat tiden då han har stått och pratat med väktarna i receptionen ett par minuter?
2. Han ljuger om det också?
3. Något annat?
Skott nr 2 gick av precis när SE skulle tittat på armbandsuret ute på trottoaren, annars
hade han kommit ihåg tiden.
Om man räknar på tiden mellan skotten så ser man att SE, LL & JA(Chevan), Anna Hage, har
ungefär samma tid mellan skotten, +7 sekunder.
Varför inte en kombination av alla 3?
Även om jag har lite svårt för den något dramaturgiska artikeln i Skydd & Säkerhet så tror jag det är där han menar på att klocktittandet även handlar om att han skulle hinna med att stanna till vid Tunnelgatan utan att missa Tunnelbanan.
(Enligt egen uppgift så är det på rummet han kontrollerar klockan och vet att han behöver röra sig runt 23:15... Det är då inte alls säkert att han även kollade stämpelklockan?)
Jag är inte heller så säker på att det är skott 2 han hör, eller något av skotten.
Då det endast var ca. 2 sekunder mellan skotten bör han ha hört båda.
Det är också med hans tidsuppfattning att det trots den korta tiden från avgassmällen till att han är framme så är det redan "folk på plats".