Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
Det här med klockan är lite små intressant.
KP/HM försöker under presskonferensen att presentera Engström som opålitlig och lögnare. Men, kollar man upp vad KP/HM säger så hamnar lögnen hos dem själva! KP/HM säger att Engström ljuger när han säger han har bråttom hem. KP/HM säger att Engström har gått om tid eftersom tåget går först 23:48 från Tcentralen. Men det är ju fel, Engström ska ta tunnelbanan från Kungsgatan typ, 23:31 och har därmed lite bråttom precis som han säger. Antingen ljuger KP/HM medvetet eller också är de bara dåliga utredare/alt. lyssnat på TP/Filters hittepå.
Man kan, om jag kommer ihåg rätt, hitta flera sådana här "små" lögner från presskonferensen med KP/HM.
Jag kan ge dig, att det finns (eller fanns) små konstigheter under pk. Sägningar från KP som var fel. Vad det berodde på, är svårt att säga. Nervositet kanske. Vill minnas att han var sjuk en period också. Hans händer darrade ofta, han fumlade ofta med den där manicken till powerpointen. Jag tror inte småfelen var medvetna, på något utstuderat fel. Dock kan det ju vara knivigt att lära sig all detaljer, tider, osv utantill. Det var en historisk händelse, direktsändning, århundradets största mordutredning, en nedläggning skulle presenteras. Mig veterligen har KP aldrig hrller varit någon extrovert linslus, snarare tvärtom; en lugn och återhållsam person, snudd på lite introvert och kuf-aktig. Försöker inte försvara honom, möjligen förklara.