2021-10-25, 20:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Tack men datumen har jag redan blivit rättad kring.

F.T. minns SE och minnesstunden v.11.

Men du får gärna fortsätta tro att SE var på Åland den veckan.
Det är två helt olika vittnesuppgifter du tar upp här. Den ena är att en person säger sig ha träffat SE på Skandia den 10/3, och den andra handlar om att en annan person skall ha träffat honom på Åland den 13/3 eller 14/3. Vi får försöka dela upp det:

1. Uppgiften om att Fredrik T skulle ha sett SE på Skandia den 10/3 har jag ju redan förklarat, i ett tidigare inlägg som jag nu länkade till, varför jag inte tror att den stämmer. Den går helt enkelt inte ihop med de andra omständigheterna jag tog upp där, och som väl är allmänt kända. Du får gärna svara på det där inlägget och förklara för mig, om du tror att det kan vara jag som har missförstått någonting där.

2. Uppgiften om den 13/3 el. 14/3, och ett ev. Ålandsbesök någon av de dagarna, har jag inte själv haft möjlighet att bilda mig riktig uppfattning om ännu. Men kKvinnan där säger alltså att hon träffade SE i sin butik på Åland någon av de här två dagarna, och du avfärdar det här som en "fantasi". Visst vore det väl kul om vi kunde antingen bekräfta eller vederlägga kvinnans uppgift, men hittills verkar alltså ingen ha lyckats med det.
Senast redigerad av Draifos 2021-10-25 kl. 20:42.
Citera
2021-10-25, 20:25
Medlem
Finns det några poänger i svaret från TP? Då vänder jag mig till er som anser att SE är i princip omöjlig som mördare. Är det bara påhitt och dravel?
Citera
2021-10-25, 20:30
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är två helt olika vittnesuppgifter du tar upp här. Den ena är att en person säger sig ha träffat SE på Skandia den 10/3, och den andra handlar om att en annan person skall ha träffat honom på Åland den 13/3 eller 14/3. Vi får försöka dela upp det:

1. Uppgiften om att SE skulle ha setts på Skandia den 10/3 har jag ju redan förklarat, i ett tidigare inlägg som jag nu länkade till, varför jag inte tror att den stämmer. Den går helt enkelt inte ihop med de andra omständigheterna jag tog upp där, och som väl är allmänt kända. Du får gärna svara på det där inlägget och förklara för mig, om du tror att det kan vara jag som har missförstått någonting där.

2. Uppgiften om den 13/3 el. 14/3, och ett ev. Ålandsbesök någon av de dagarna, har jag inte själv haft möjlighet att bilda mig riktig uppfattning om ännu. Kvinnan där säger alltså att hon träffade SE i sin butik på Åland någon av de här två dagarna, medan du avfärdar det hon säger som en "fantasi". Visst vore det väl kul om vi kunde antingen bekräfta eller vederlägga kvinnans uppgift, men hittills verkar alltså ingen ha lyckats med det.

Det gjordes ett försök här

(FB) Skandiamannen

10 mars var hän väl på jobbet men nu var det ju 13 eller 14 mars det gällde. Rimligen bör man ha kontrollerat instämplingrna på Skandia innan man for iväg men man vet aldrig med de där PU/86-tomtarna.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-25 kl. 20:35.
Citera
2021-10-25, 20:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det gjordes ett försök här

(FB) Skandiamannen

10 mars var hän väl på jobbet men nu var det ju 13 eller 14 mars det gällde. Rimligen bör man ha kontrollerat instämplingarna på Skandia innan man for iväg men man vet aldrig med de där PU/86-tomtarna.
Ok, möjligt att SE var på jobbet den 10/3 då. Jag redigerade mitt inlägg. Det jag ifrågasatte var väl mest om just FT skulle ha kunnat träffa SE på Skandia den 10/3, bland annat just eftersom det verkar vara så tydligt att FT:s praoperiod sträckte sig enbart över vecka 9 och vecka 10 (medan måndagen den 10/3 var i vecka 11).

Och ja, som du säger är det lite märkligt att två poliser gör en resa till Åland bara för att kolla om SE kan ha varit där den 13/3 eller 14/3. Det borde väl vara betydligt enklare att kolla i inpasseringssystemet på Skandia om SE arbetade de dagarna. Hade SE arbetat de här dagarna så lär han ju inte samtidigt ha kunnat vara på Åland.
Senast redigerad av Draifos 2021-10-25 kl. 21:01.
Citera
2021-10-25, 21:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Mycket bra. Så jävla tydlig strategi från SE att befästa sig som vittne.

Det var mycket hittepå och rena fantasier från TP i det inlägget, lite samma oseriösa stil han kör i sin tvivelaktiga bok.

Inte ett enda 100% bevis för SEs skuld.
Inte ett ord om mordvapnet.
Bara en massa insinuerande som låter snyggt om man defenestrerat förståndet!
Senast redigerad av ursprungligen 2021-10-25 kl. 21:04.
Citera
2021-10-25, 21:04
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok, möjligt att SE var på jobbet den 10/3 då. Jag redigerade mitt inlägg. Det jag ifrågasatte var väl mest om just FT skulle ha kunnat träffa SE på Skandia den 10/3, eftersom det verkar vara så tydligt att FT:s praoperiod sträckte sig enbart över vecka 9 och vecka 10 (medan måndagen den 10/3 var i vecka 11).

Och ja, som du säger är det lite märkligt att två poliser gör en resa till Åland bara för att kolla om SE kan ha varit där den 13/3 eller 14/3. Det borde väl vara mycket enklare att kolla i inpasseringssystemet på Skandia om SE arbetade de dagarna. Hade SE arbetat de här dagarna så lär han ju inte samtidigt ha kunnat vara på Åland.
Jag vet inte om det finns några säkra belägg för att han var på Skandia ens 10 mars eller 11 mars. Förhören som gjordes med honom var ju per telefon, fast troigen blev han uppringd, åtminstone den 10 mars. Men det finns ju inget som hindrar att han jobbade 10-12/13 mars och sedan åkte till Åland för en långweekend.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-25 kl. 21:07.
Citera
2021-10-25, 21:06
Medlem
Vad i svaret från TP är det som är fullständigt uppåt väggarna? Finna det något som han har rätt i? Intressant att höra framförallt från de som anser att SE med 100& säkerhet är oskyldig.
Citera
2021-10-25, 21:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag vet inte om det finns några säkra belägg för att han var på Skandia ens 10 mars eller 11 mars. Förhören som gjordes med honom var ju per telefon. Dock finns det inget som hindrar att han jobbade 10-12/13 mars och sedan åkte till Åland för en långweekend.

Var SE på Åland då, så var han medlem i EAP och hade tillgång till ett mordvapen också!

Ålandskvinnan levererar alltid!

Edit: Glömde att inte ens Ålandskvinnan kan knyta SE till ett mordvapen.
Ok. Då vet vi att SE var medlem i EAP!
Citera
2021-10-25, 21:09
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Var SE på Åland då, så var han medlem i EAP och hade tillgång till ett mordvapen också!

Ålandskvinnan levererar alltid!

Edit: Glömde att inte ens Ålandskvinnan kan knyta SE till ett mordvapen.
Ok. Då vet vi att SE var medlem i EAP!
Nej jag tror inte han var medlem i EAP, däremot verkade han ha ett labilt humör.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hum%C3%B6rsv%C3%A4ngningar

"Humörsvängningar kan bero på stress, droger, matproblem, sömnproblem eller ha andra orsaker som hänger ihop med livssituationen, händelser eller vardagen"
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-25 kl. 21:16.
Citera
2021-10-25, 21:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Vad i svaret från TP är det som är fullständigt uppåt väggarna? Finna det något som han har rätt i? Intressant att höra framförallt från de som anser att SE med 100& säkerhet är oskyldig.

Tp gör först en massa fula antaganden, och så ställer han sin egen tes mot det han själv hittat på. Döm om läsarens förvåning då det sedan tyder på att SE kan misstänkas.

Tråkigt och lågt att köra den stilen av TP, men han kan väl inte bättre.
Citera
2021-10-25, 21:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej jag tror inte han var medlem i EAP, däremot verkade han ha ett labilt humör.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hum%C3%B6rsv%C3%A4ngningar

"Humörsvängningar kan bero på stress, droger, matproblem, sömnproblem eller ha andra orsaker som hänger ihop med livssituationen, händelser eller vardagen"

Ålandskvinnan hade inte googlat "humörsvängningar" tydligen utan kunde direkt dra slutsatsen att den hon trodde var SE i butiken också var SE och att SE var OPs mördare!

Det blir en oslagbar tvåstegsraket i dumhet, det får man lyfta på hatten, sherlockholmsmössan, stickade mössan eller kepsen, för henne!
Senast redigerad av ursprungligen 2021-10-25 kl. 21:25.
Citera
2021-10-25, 21:22
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det var mycket hittepå och rena fantasier från TP i det inlägget, lite samma oseriösa stil han kör i sin tvivelaktiga bok.

Inte ett enda 100% bevis för SEs skuld.
Inte ett ord om mordvapnet.
Bara en massa insinuerande som låter snyggt om man defenestrerat förståndet!

"Hittepå" är en trendigt ord ;-)

Inte alls fantasier, utan saker som är logiska om han är GM. Du tycker en sak, jag tycker en annan sak. Vem har rätt? Har DU rätt? Hade varit bra för debatten med lite mer ödmjukhet i skyldigfrågan. Att vara öppen för möjligheten om han är skyldig eller inte. Räcker för mig att höra från er andra som inte tror på SE som GM, är det omöjligt att han är GM? Svara bara Ja eller Nej :-) Ni kommer kanske svara Nej, men sedan säga nåt i stil med "det är inte omöjligt att Donald Trump är en alien heller", eller nåt :-)

Såklart det inte finns ett 100% bevis för SE.

Mordvapnet är inte den primära frågan om SE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in