Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Tack men datumen har jag redan blivit rättad kring.
F.T. minns SE och minnesstunden v.11.
Men du får gärna fortsätta tro att SE var på Åland den veckan.
Det är två helt olika vittnesuppgifter du tar upp här. Den ena är att en person säger sig ha träffat SE på Skandia den 10/3, och den andra handlar om att en annan person skall ha träffat honom på Åland den 13/3 eller 14/3. Vi får försöka dela upp det:
1. Uppgiften om att Fredrik T skulle ha sett SE på Skandia den 10/3 har jag ju redan förklarat, i ett tidigare inlägg som jag nu länkade till, varför jag inte tror att den stämmer. Den går helt enkelt inte ihop med de andra omständigheterna jag tog upp där, och som väl är allmänt kända. Du får gärna svara på det där inlägget och förklara för mig, om du tror att det kan vara jag som har missförstått någonting där.
2. Uppgiften om den 13/3 el. 14/3, och ett ev. Ålandsbesök någon av de dagarna, har jag inte själv haft möjlighet att bilda mig riktig uppfattning om ännu. Men kKvinnan där säger alltså att hon träffade SE i sin butik på Åland någon av de här två dagarna, och du avfärdar det här som en "fantasi". Visst vore det väl kul om vi kunde antingen bekräfta eller vederlägga kvinnans uppgift, men hittills verkar alltså ingen ha lyckats med det.