2021-08-10, 16:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Vissa vittnen tog fel på plagget men annars stämmer det in perfekt, SE som GM hade en mörkblå rock, inget konstigt att ett fåtal tar fel på plagget. Ja eftersom Anders delsborn är kroppsbyggare var nykter och satt nära så kan han bedöma springstilen bäst. Han beskrev även en kepsliknande huvudbonad. AB var aspackad så hans uppgifter har sämre tyngd än LJS, återigen analysförmåga. Lars Larsson har gjort detta mycket väl i sin bok och med hjälp av den analysen kommit fram till att signalementet på SE och GM är identiskt förutom åldern,

Därför måste SE dra den löjliga storyn om att han blivit förväxlad.

Visst fan är SE psykopat, som han lurar skiten ur dig och andra än idag.

Vem är din favoritmördare eftersom du har så svårt att acceptera det enkla faktumet att SE var en extremt instabil impulsmördare som sköt Palme i affekt när han blev avsnäst?

Men nu är det ju de som objektivt är närmast den fastslagne GM som säger fel plagg enligt dig. De längst bort ser rätt, de närmast ser fel. Resonera hur den logiken fungerar?

Nämn utlåtande från en professionell bedömare som säger SE är psykopat. Så trött på ditt hittepådravel.

Jag tror ju på en konspiration med stort mordkommando. Minns du inte att din mästerliga analysförmåga kom fram till det?
Citera
2021-08-10, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men nu är det ju de som objektivt är närmast den fastslagne GM som säger fel plagg enligt dig. De längst bort ser rätt, de närmast ser fel. Resonera hur den logiken fungerar?

Nämn utlåtande från en professionell bedömare som säger SE är psykopat. Så trött på ditt hittepådravel.

Jag tror ju på en konspiration med stort mordkommando. Minns du inte att din mästerliga analysförmåga kom fram till det?

Alla som inte förmår inse den enkla sanningen tror på stora mordkommandom. SE och gärningsmannens signalement är identiska just eftersom SE är mördaren. Det är helt i linje med ockhams rakkniv.

YN med sällskap såg rätt plagg, det är ett fåtal som såg fel
Citera
2021-08-10, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
KP var så manipulerad av TP att han förmodligen var säker på att bekännelsebreven och/eller vapnet skulle generera bevismaterial. Därför gick han ut med redan i feb. att de kan presentera en lösning innan 30/6.

Kanske han insåg att SE kan vara oskyldig innan PK men då spelade väl prestigen in och det var försent att backa. Eller också trodde han fortfarande på det men insåg att det var tunt och därav nervositeten. Oavsett var det ju en undermålig PK som kändes oseriös.

KP presentera det eftersom han med sin erfarenhet och intelligens och yrkeskunnighet hade räknat ut hur det låg till. Att KP skulle blivit manipulerad av TP är bara trams ni förnekare kör med
Citera
2021-08-10, 16:33
Medlem
Citat:
Sluta försvara dig med den där dyngan. Du går in i konversationer där man diskuterar om SE är oskyldig eller inte, alltid med åsikten att han är skyldig. Och så fort det blir jobbigt och du inte kan svara så kommer det samma gamla visa - "nej jag diskuterar utifrån att han är GM, han kan också vara oskyldig". Du sa förut att det är sannolikt att han är skyldig. Så nu ställer jag frågan igen.

Varför är det mer sannolikt att man inte hittade något för att det gått 35 år än för att SE är oskyldig?

Du får ha ditt eget sätt att att argumentera där du bara kan stå på ett ben i taget. Att du antingen argumenterar där SE är GM eller SE inte är GM. Men du kan inte göra det på sättet som du gör det nu. För vi andra i tråden argumenterar inte på detta sätt. Vi diskuterar skyldig eller inte. Man kan inte ha en helt fritt flytande ståndpunkt i vår diskussion. Då får du ha en konversation vid sidan av den andra konversationen. Eller starta en tråd om hur fdet gick till om SE var GM.

Du får naturligtvis skriva vad du vill här i tråden, men du kan ju inte bli upprörd över att vi andra inte förstår när du har en helt annan utgångspunkt än alla andra. Då kanske det är bättre med en ny tråd?

Tycker du att det blir en bättre diskussion att bara hålla fast vid sin ståndpunkt ?

Jag frågade dig tidigt om det inte finns något i denna teori om SE som är vettig o sannolik ?

För om du inte tycker det eller är beredd på att omvärdera så går du bara in i denna tråd för att köra dina "lines" som också faktiskt är väl repeterade o ger inte mkt....Ofta handlar det om att går det inte att bevisa så kan vi typ hålla käft
Citera
2021-08-10, 16:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men här i denna tråd pratar vi om teorin SE som GM o anledningen till att denna tråd alltid varit läst o bemött är för att man har mkt att diskutera...

Du har ju ett helt eget sätt att diskutera där grundförutsättningen är att utgå från att SE var GM och se hur det kan ha gått till. Ingen annan i tråden argumenterar på detta sätt.

Här är trådstarten och det vi andra diskuterar:
Fågel eller fisk? Ja, vem var han egentligen, den där skandiamannen? En driven medkonspiratör, kanske?
Eller ett missförstått och missbehandlat vittne som valt fel arbetsplats? Jobbade över på fel dag? Lämnade jobbet vid fel tidpunkt? Och till slut snubblade över fel mordoffer?

Mm, förhoppningsvis ska dessa frågor få ett svar i denna tråd.

Så nej, här i tråden är inte SE som GM utgångspunkten.
Citera
2021-08-10, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag svarade på din fråga om varför jag ser henne som ett bra vittne...

Tyckte själv det var ett rätt bra svar faktiskt

Enough-is-enough har ett tunnelseende av guds nåde. Självklart är YN ett av de bästa vittnena då hon i lugn och ro kunde observera mannen utan någon tumult eller störningsmoment som folk som rusar fram LP som skriker, bilar de ska svänga med mera
Citera
2021-08-10, 16:36
Medlem
Citat:
KP presentera det eftersom han med sin erfarenhet och intelligens och yrkeskunnighet hade räknat ut hur det låg till. Att KP skulle blivit manipulerad av TP är bara trams ni förnekare kör med

TP var infiltrerad i PU redan 2017 och käkade lunch med några av dom bl a så det är inte alls trams.
Citera
2021-08-10, 16:36
Medlem
Citat:
Du har ju ett helt eget sätt att diskutera där grundförutsättningen är att utgå från att SE var GM och se hur det kan ha gått till. Ingen annan i tråden argumenterar på detta sätt.

Här är trådstarten och det vi andra diskuterar:
Fågel eller fisk? Ja, vem var han egentligen, den där skandiamannen? En driven medkonspiratör, kanske?
Eller ett missförstått och missbehandlat vittne som valt fel arbetsplats? Jobbade över på fel dag? Lämnade jobbet vid fel tidpunkt? Och till slut snubblade över fel mordoffer?

Mm, förhoppningsvis ska dessa frågor få ett svar i denna tråd.

Så nej, här i tråden är inte SE som GM utgångspunkten.

Nähä vad är utgångspunkten om det inte är att testa SE som GM då...?
Citera
2021-08-10, 16:39
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Borgnäs har spårat ut och fått MOP-sjukan. (Anér, Krantz var möjligen sjukare i den åkomman)

Jag tror också att YN sett mördaren, det är den enklaste förklaringen.
Även om LJ och YN's uppgifter om samme man skiljer sig så mycket åt.
Keps - Barhuvad
Jacka - Rock
Ingen väska - Handledsväska
(Fritt ur minnet. Vittnenas exakta ord bör användas)

Och det blir som sagt ett pusslande med signalementen när man talar om SE. (+Glasögon från Grand)
Uppgiften från YN är alltså handledsväskan.
En väska som inte rymmer en .357 Magnum och som då måste ha varit en annan väska?
Alt. att det är något annat som akut måste stoppas ned i väskan?
o.s.v. Eller så är det en annan GM med en annan väska, vapenväska?

Du talar om att du har svårt att få SE's första berättelse att gå ihop, men säger inget mer.
Svårt att bemöta..
Vi talade här precis om NF's berättelse som inte gick ihop....

Eller vi kan tala om Leif L. som säger en hel del som inte går ihop...
Att han påstår sig kasta sig ur bilen direkt efter sin U-sväng, men där uppgifterna sedan visar på att han ringer 90.000...
Här blir han påkommen att ljuga, eller har han bara uppfattat det hela lite fel?

Jag menade att Grandmannen, Tensonmannen och mördaren samt den YN ser är samma man. Men att det INTE är SE. Om man ska förklara bort SE måste man också förklara bort signalementet och förväxlingen. Det skulle man ev kunna göra med en Grandman enligt ovan?

Då skulle SE i så fall stå inne i receptionen när Grandmannen susar förbi S44 och även vara kvar inne när skotten går kanske.

I första referatet med SE tycker jag - om han är ute på gatan - att det borde innehålla något i stil med: ”Direkt jag kom ut hörde jag ett skott och såg direkt att det var uppståndelse och att något hänt i min gångriktning”. Därför tror jag att han är inomhus när skotten går om han är oskyldig. Så menade jag.
Citera
2021-08-10, 16:40
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Alla som inte förmår inse den enkla sanningen tror på stora mordkommandom. SE och gärningsmannens signalement är identiska just eftersom SE är mördaren. Det är helt i linje med ockhams rakkniv.

YN med sällskap såg rätt plagg, det är ett fåtal som såg fel

Mm du hävdar att de som stod närmast såg fel plagg och de längst bort rätt plagg. Det är logiskt...

Men det var ju bara du som sa att jag tror på konspiration och mordkommando. Det är helt fel. Din analysförmåga är uppenbarligen helt usel.

Sa du nu också att alla som inte tror det var SE tror det var ett mordkommando? Haha. Värdelös analys. Vet du att många av de som tror det var SE också tror det var en konspiration?
Citera
2021-08-10, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
TP var infiltrerad i PU redan 2017 och käkade lunch med några av dom bl a så det är inte alls trams.

Ja men det betyder inte att TP manipulera dem. KP är en saklig tjänsteman och han la fram detta för att han kom till samma slutsats som TP. Visst kan man kanske kalla det manipulation men skulle KP blunda för lösningen bara för att han inte kom fram till den helt på egen hand?
Citera
2021-08-10, 16:45
Bannlyst
Citat:
Mm du hävdar att de som stod närmast såg fel plagg och de längst bort rätt plagg. Det är logiskt...

Men det var ju bara du som sa att jag tror på konspiration och mordkommando. Det är helt fel. Din analysförmåga är uppenbarligen helt usel.

Sa du nu också att alla som inte tror det var SE tror det var ett mordkommando? Haha. Värdelös analys. Vet du att många av de som tror det var SE också tror det var en konspiration?

Många som är ute och snor. Angående din fråga om SE diagnostiserats som psykopat, nja men det är bevisat att han sköt Palme och sen kallt visa upp sig i media så det är solklart att han var.

Och jo det är bevisat att han sköt Palme, bara för att ni andra har en sektliknande övertygelse kring andra mördare och inte kan ta till er fakta så förändrar inte det faktumet att det är bevisat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in