Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Ja hur kunde det bli som det blev? Det är ju helt otroligt. Man hade gjort en Powerpoint som inte kan ha tagit mer än en dag att sammanställa. Hur kunde som inte lägga fram det bättre, mer avancerat och djupare när man visste att det var svagt. Redan i februari måste ju KP och PU ha fattat att vi förväntade oas stora saker. Att då inte en jobba på en bra presentation är ett skämt. Det var liksom PU:s sista klantighet. På det sättet är det skönt PU är borta.
I förspelet så sa jag i denna tråd att "lägger de fram SE som GM så kommer de att ha gjort en riktig analys av hur SE snappat upp allt han vet i media. Som Råstam gjorde med Quick".
Varför kom inget sådant? Det är ju för mig en självklarhet när man ska peka ut någon efter 35 år när man vet att vissa tycker det är klarlagt han är ett vittne. Kan det vara så att dom faktiskt gjorde en sådan analys som aldrig fick se dagens ljus för att det inte gynnade deras sak? Är de inkompetenta eller är de lata?
`
Ja, presentationen slängdes nog ihop efter sista förhöret, veckan innan presskonferensen.
Utan något tungt och avgörande.
Vet inte om Lampers reflekterade lite över kring detta med varför KP var så glad i februari för att under våren och slutligen vid presskonferensen "tappa ansiktet helt".
Och om det var just DNA-analysen av bekännelsebreven som omkullkastade det tyngsta indiciet, när det visade sig att SE inte avsatt DNA på dessa.
Bekännelsebrev är dessutom en förvillande benämning på dessa brev och vidare så bör man betänka vad detta skulle bevisa egentligen.
För min del så tror jag detta ändå hade gjort mig mer benägen att kunna se SE som GM, men det blev ju som bekant noll och ingenting här.
Ja, verkligen intressant att analysera vilka uppgifter som förekom i media och jag har försökt. Dock har jag haft begränsade möjligheter att söka i SVT-arkivet. SMDB på KB kräver att man är på plats och sökfunktionen är urusel. Man får inte ta kopior.
Det är ett hästjobb men borde vara möjligt.
Man skulle åtminstone kunna kartlägga när vissa uppgifter och personer blev kända.
Det finns ju dock flera av SE's uppgifter som inte förekommit alls i media och det är väl dessa som man fått fokusera på i diskussion med personer som vill påstå att SE läste och såg allt, samt vågade använda uppgifterna från media trots initiala fel som han som GM självklart kände till. Skott i bröstet etc.