2021-06-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Finns andra intervjuer med Arvidsson där han säger att han tror SE är GM och ville erkänna mordet, lär om lär rätt
”Han kände strax efteråt att SE ville erkänna mordet”?

Det är inget jag har hört, tvärtom så var det ingen som misstänkte det vid den tidpunkten.
Att han över 30 år senare efter diverse kontakter med bl.a TP, Blombergsson och Expressen kommit på att det inte finns någon annan möjlighet än att SE är gm känner vi till.
Länka gärna till de intervjuerna du hänvisar till.
Om du har rätt så kör han med dubbla budskap.
Citera
2021-06-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Svar på fråga 1:

Tjänsteanteckningar av CD 860303

Och 22 min in i filmen.

https://m.youtube.com/watch?v=525XSRTntKU

Svar på fråga 2:
Förhör med LJ 860404 sid 32.

Stark comeback och mycket bra länk!

Jag tycker Dalsgaards muntliga redogörelse inte bara stärker sin egna skriftliga rapport utan även stärker Lena Löhrs skriftliga redogörelse om att AB sagt ”blå täckjacka” (minns ej ordagrant nu) på mordnatten.
Citera
2021-06-09, 16:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Att önska någon trevlig semester är inget samtal och AK:S version stödjer att det inte varit något samtal, resten är bara önsketänkande av din mega autistiska hjärna

Varför säger inte SE att de pratat om semester och hälsat trevlig semester? SE och AK skiljer sig åt.
Citera
2021-06-09, 16:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Hela hans beteende efter mordet och att han blev mer och mer alkoholiserad är tydliga tecken i hans privatliv på att han är GM. Lär om lär rätt

5% av Sveriges befolkning mördade Palme då. Alkoholproblem.

Han är utredd genomförligt. Från 1986 till 2020. Man hittade inget i hans privatliv som var misstänkt. Inget vapen, inget palmehat, inget erkännande, inga misstänksamma närstående. Man hotade och bluffade Margareta utan att få fram något som pekade på SE.

Snacka om antiklimax. 34 år utan nåntin alls.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-06-09 kl. 16:25.
Citera
2021-06-09, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför säger inte SE att de pratat om semester och hälsat trevlig semester? SE och AK skiljer sig åt.

Därför att det är så obetydligt och går så snabbt att han upplevde det som att han gick rätt ut, hade jag också gjort om jag växlat två meningar i farten. AK berättar inte om något samtal SE berättar inte om något samtal då det inte ägt rum, HO minns uppenbarligen fel det är en enkel förklaring helt i linje med ockhams rakkniv där man inte ska anta flera saker än vad som behövs för att förklara ett skeende
Citera
2021-06-09, 16:23
Bannlyst
Citat:
5% av Sveriges befolkning mördade Palme då. Alkoholproblem.

Han lät även Palmemordet ta över hela hans liv samtidigt som han söp mer och mer, rädd att bli avslöjad eller skuldkänslor, vilket av de 2 kan vi bara spekulera i men det är en tydlig indikation på att han är skyldig, en av många många indicier, SE kan inte bortförklaras ingen har lyckats med det på 35 år
Citera
2021-06-09, 16:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Därför att det är så obetydligt och går så snabbt att han upplevde det som att han gick rätt ut, hade jag också gjort om jag växlat två meningar i farten. AK berättar inte om något samtal SE berättar inte om något samtal då det inte ägt rum, HO minns uppenbarligen fel det är en enkel förklaring helt i linje med ockhams rakkniv där man inte ska anta flera saker än vad som behövs för att förklara ett skeende

Konstigt att AK berättade då, om du inte hade gjort det. Dubbelmoralens mästare. Tunnelmannen utan kunskap.
Citera
2021-06-09, 16:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Han lät även Palmemordet ta över hela hans liv samtidigt som han söp mer och mer, rädd att bli avslöjad eller skuldkänslor, vilket av de 2 kan vi bara spekulera i men det är en tydlig indikation på att han är skyldig, en av många många indicier, SE kan inte bortförklaras ingen har lyckats med det på 35 år

Åh fan, måste ha varit en konspiration av SE, CP, RÖ, SC, ett gäng poliser och alla andra missbrukare i utredningen. Där har du gjort ett bra fynd
Citera
2021-06-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
Jag tror egentligen inte så mycket om rocken. Jag konstaterar bara att SE själv inte är konsekvent med sin klädsel i förhör och intervjuer och att ME och väktarna verkar beskriva en annan rock än vad SE bär på expressen fotot.

Har kollat igenom de intervjuer i media som jag har koll på; expressen, SVT-inslaget med språngmarschen och skydd och säkerhet. Jag kan inte se att han är inkonsekvent, det är samma rock överallt, som också stämmer bra med polisens foton. Har du ngn invändning?

Vad i förhören menar du är inkonsekvent när det gäller rocken?
Citera
2021-06-09, 16:31
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Hur kan då få det till att hans utsagor och beteende inte är märkligare än andra vittnens?
Det är helt obegripligt hur lite man än tror på SE som GM så är det ju just detta som sticker ur så med honom hur anmärkningsvärt mycket hans utsagor och inte minst beteende särskiljer sig från andra vittnens.
Någon större skyttevana behöver man knappast ha för att träffa från en halvmeters avstånd.
Jag håller dock med dig om att inget tyder på att SE var speciellt Palmefientlig inte mer än vad politiska motståndare var. Just helhetsbilden är ju nåt som är besvärande för honom att han har så dålig koll på vad som hände på mordplatsen. att ingen sett honom där. att hans signalement stämmer relativt väl med mördarens(även om vittnesuppgifterna spretar så mycket att det är svårt att dra några stora växlar på dem), hur han flera gånger placerar sig i mördarens ställe i sina utsagor o.s.v o.s.v,
Hur mordet kom att ta över hans liv totalt på ett onaturligt sätt de sista 14 åren. han stämmer bra med GMP(vilket dock gäller även vissa andra tänkbara GM), inte minst stämmer han oerhört väl med "The probable assassin" ,hans beteende efter mordet är ju verkligen nåt som sticker ut väldigt mycket måste man säga oavsett vad man tror om SE som tänkbar GM.
Allt talat dessutom för att mordet var i princip oplanerat och utfört på ett mycket oprofessionellt vis.
Det utesluter Sydafrika.polisspår.PKK och andra sammansvärjningar av allehanda slag.
Det finns såklart flera tänkbara GM än SE kvar i bilden även då.
En av dem har dock friats av en enig(har jag för mig) hovrätt .då bevisningen mot honom var mycket svag.

Återkom gärna med utsagor och beteenden så kan vi diskutera dessa sakligt om du vill, så kan jag visa mer konkret varför jag tycker som jag gör. (Det lär möjligen bli någon enstaka uppgift jagh även kommer tillstå vara märklig, men just detta finns det ju hos andra vittnen också.. Leif L är ju ett praktexempel. Uppgifter från Anna H. i tidningen om att hon skulle ha känt puls, men inget om detta i förhöret senare... o.s.v.)

"Just helhetsbilden är ju nåt som är besvärande för honom att han har så dålig koll på vad som hände på mordplatsen"? Det är din tolkning..
Som gärningsman så har han en synsk förmåga att känna till kronologin när saker inträffar..
"Det är först när ambulansen kommit som man på platsen får veta vem den mördade är ..."

"Hur mordet kom att ta över hans liv totalt på ett onaturligt sätt de sista 14 åren."
Skitsnack! och det är precis detta som är ert problem... Påhitt och smutskastning.
Han hade redan problem.... det var inget som eskalerade markant efter mordet.. så det kortet kan du inte dra... istället så ska det på ett "onaturligt sätt" tagit över hans liv....
Han skiljde sig och kort därefter dog han/tog han sitt liv...
Citera
2021-06-09, 16:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
”Han kände strax efteråt att SE ville erkänna mordet”?

Det är inget jag har hört, tvärtom så var det ingen som misstänkte det vid den tidpunkten.
Att han över 30 år senare efter diverse kontakter med bl.a TP, Blombergsson och Expressen kommit på att det inte finns någon annan möjlighet än att SE är gm känner vi till.
Länka gärna till de intervjuerna du hänvisar till.
Om du har rätt så kör han med dubbla budskap.

Man kan se TP framför sig när han trugar med journalisten.
-"SE är mördaren. PU kommer presentera honom med mördaren. De har bevis. Kolla det här mejlet, direkt från åklagaren. Kan du inte tänka dig att det är möjligt att SE är mördaren? Om du bara ponerar att han är GM?"
-"Tja, han kanske pratade om det så mycket för att han ville erkänna på nåt sätt, omöjligt är det väl inte".
Snabbt förmedlar TP ut: "Journalisten som intervjuade SE kände alltså att SE ville erkänna"

För så vet vi ju att TP håller på. Det är bara att fråga praoeleven.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-06-09 kl. 16:37.
Citera
2021-06-09, 17:32
Bannlyst
Citat:
Man kan se TP framför sig när han trugar med journalisten.
-"SE är mördaren. PU kommer presentera honom med mördaren. De har bevis. Kolla det här mejlet, direkt från åklagaren. Kan du inte tänka dig att det är möjligt att SE är mördaren? Om du bara ponerar att han är GM?"
-"Tja, han kanske pratade om det så mycket för att han ville erkänna på nåt sätt, omöjligt är det väl inte".
Snabbt förmedlar TP ut: "Journalisten som intervjuade SE kände alltså att SE ville erkänna"

För så vet vi ju att TP håller på. Det är bara att fråga praoeleven.

Nej finns en intervju med Arvidsson som är gjord av Expressen där han tydligt berättar sin ståndpunkt, du har som vanligt helt fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in