Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-19, 17:16
  #3961
Medlem
Han.Jelins avatar
Fyfan, jag skaffade Netflix för den nya Daredevil säsongen. Jag visste inte att VPN inte funkade längre! Jag får avsluta mitt medlemskap tills nästa månad. Var Netflix tvungna att genomföra det här? Om inte, vad fan tror de kommer hända? Svenskar skiter i det svenska utbudet och det gör nog alla andra européer. Vi har det endast för att komma åt det amerikanska utbudet. De kommer förlora mycket pengar på det här! Jävla skit Netflix, synd att de gör bra serier!
Citera
2016-03-19, 17:29
  #3962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Fyfan, jag skaffade Netflix för den nya Daredevil säsongen. Jag visste inte att VPN inte funkade längre! Jag får avsluta mitt medlemskap tills nästa månad. Var Netflix tvungna att genomföra det här? Om inte, vad fan tror de kommer hända? Svenskar skiter i det svenska utbudet och det gör nog alla andra européer. Vi har det endast för att komma åt det amerikanska utbudet. De kommer förlora mycket pengar på det här! Jävla skit Netflix, synd att de gör bra serier!


Troligen påtryckningar från bolagen.
Bryr mig inte så mycket. Är nöjd med utbudet av serier. Filmutbudet är risigt. Samma nivå som säffle videobutik.
Citera
2016-03-19, 21:59
  #3963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivanka
Funkar det fortfarande för dig?
Slutade att funka för mig för några dagar sen.



Slutade fungera för mig också för några dagar sedan. Fruktansvärt irriterande.
Frågade en vän men för henne fungerar det fortfarande - osäker på varför dock...
Citera
2016-03-19, 23:09
  #3964
Medlem
KRYPTONITIFITTANs avatar
Väldigt irriterande att proxy inte fungerar längre. Använder HOLA för Chrome.
Citera
2016-03-20, 02:37
  #3965
Medlem
puckots avatar
Nu fick jag faktiskt upp det där felmeddelandet om vpn på min Samsung smarthub, sådär kan jag inte titta på Netflix för tillfället. Men sen brukar Samsung med Netflix krångla rent allmänt och i betydligt större utsträckning än med andra enheter där jag kör Netflix, så det förvånar mig inte.

Men funkar som sagt fortfarande för mig med kombon android+chromecast eller om jag tittar direkt via datorn eller om jag skickar från datorn till chromecast. Så än så länge har jag i allafall alternativ och verkar inte helt blockad. Väldigt mystiskt. Konstigt det här med att det bara verkar vara vissa som har drabbats och att det fortfarande är en del som det fungerar för.
Citera
2016-03-21, 11:49
  #3966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Fyfan, jag skaffade Netflix för den nya Daredevil säsongen. Jag visste inte att VPN inte funkade längre! Jag får avsluta mitt medlemskap tills nästa månad. Var Netflix tvungna att genomföra det här? Om inte, vad fan tror de kommer hända? Svenskar skiter i det svenska utbudet och det gör nog alla andra européer. Vi har det endast för att komma åt det amerikanska utbudet. De kommer förlora mycket pengar på det här! Jävla skit Netflix, synd att de gör bra serier!

Jag skulle tro att en väldigt liten andel, högst några procent, av Netflix Europiska användare ser på det amerikanska utbudet. För medelanvändaren är det lokala utbudet fullt tillräckligt och för att få tillgång till utländskt utbud krävs en viss nivå av kunskap/intresse som de flesta saknar. Netflix räknar uppenbarligen kallt med att inte skadas av att försvåra för sina kunder att se utländskt utbud.
Citera
2016-03-21, 22:43
  #3967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Fyfan, jag skaffade Netflix för den nya Daredevil säsongen. Jag visste inte att VPN inte funkade längre! Jag får avsluta mitt medlemskap tills nästa månad. Var Netflix tvungna att genomföra det här? Om inte, vad fan tror de kommer hända? Svenskar skiter i det svenska utbudet och det gör nog alla andra européer. Vi har det endast för att komma åt det amerikanska utbudet. De kommer förlora mycket pengar på det här! Jävla skit Netflix, synd att de gör bra serier!

Möjligt att jag tolkar ditt inlägg åt helvete men Daredevils nya säsong finns i svenska utbudet.
Citera
2016-03-22, 13:52
  #3968
Medlem
Natrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acapeiia
Slutade fungera för mig också för några dagar sedan. Fruktansvärt irriterande.
Frågade en vän men för henne fungerar det fortfarande - osäker på varför dock...

Har du möjligen lagt in ditt telefonnummer?

Om du märkt plötsligt så dyker upp det här med att man kan lägga in sitt telefonnummer för att kunna återställa lösenord.

Igår kväll la jag in det (dumt) och idag försökte med proxy, funkar inte. Tog bort
telefonnumret och försökte, funkar inte det heller.

Undrar om det ändå hänger ihop, att de det funkar för är de som inte gick på det där med telefonnumret?
Citera
2016-03-22, 18:47
  #3969
Medlem
Vilgotaans avatar
Kul nu kan jag inte se på Lost längre...
Citera
2016-03-23, 21:27
  #3970
Medlem
Serier som har försvunnit från svenska Netflix:

- Lost
- Mad Men
- The Walking Dead
- Twin Peaks
- Jericho
- Weeds
- The Shield

Jag har själv följt alla dessa serier på Netflix förutom Mad Men (som jag tyvärr inte hann innan dom tog bort serien). Tråkigt som fan att dom tar bort så många bra TV-serier.
Citera
2016-03-24, 21:31
  #3971
Medlem
nittontrettons avatar
Är det så dåligt utbud som det verkar på Netflix? Har en månad gratis, Och hittar då inte mångra rullar.

Alltså det finns inte så himla många filmer där.
Citera
2016-03-25, 10:12
  #3972
Medlem
Hubbe11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Är det så dåligt utbud som det verkar på Netflix? Har en månad gratis, Och hittar då inte mångra rullar.

Alltså det finns inte så himla många filmer där.

Letar du nya filmer så han du glömma netflix står du med lite äldre rullar så finns det en del. Framförallt så finns det en hel del serier att kolla på lägger nog ett par timmar om dan I snitt på netflix och har gjort det i över ett år nu. Allt från vänner till daredevil.
Kollar bara svenska utbudet och är ganska nöjd men skulle önska att det fanns mera nya filmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback