2016-02-15, 09:57
Medlem
patrik-wids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Hur mycket drar en film i MB som är ca 1.30 timmar lång? Har bara 7 gb internet per månad så hade varit trevligt och veta.
Enligt Netflix själva så ligger deras HD-kvalitet på 5Mb/s. Det betyder att en film på 90 minuter drar 3375MB. Sedan kan man ändra inställningarna själv så att man får sämre bildkvalitet, som förbrukar mindre data. Skall man se på något i Ultra-HD kvalitet så drar det fem gånger mer än HD-kvalitet.
Citera
2016-02-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-wid
Enligt Netflix själva så ligger deras HD-kvalitet på 5Mb/s. Det betyder att en film på 90 minuter drar 3375MB. Sedan kan man ändra inställningarna själv så att man får sämre bildkvalitet, som förbrukar mindre data. Skall man se på något i Ultra-HD kvalitet så drar det fem gånger mer än HD-kvalitet.
Ser på netflix direkt via appen i tvn. Hur ändrar jag så det inte är HD kvalité?
Citera
2016-02-18, 09:49
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ser på netflix direkt via appen i tvn. Hur ändrar jag så det inte är HD kvalité?
Väldigt olika beroende på tv-modell, inbyggda apparna är oftast rent skit. Om det inte finns en meny med inställningar så går det nog inte.

Vettefan ens om chromecast kan det.
Citera
2016-02-18, 10:19
Medlem
patrik-wids avatar
Citat:
Du får gå in på ditt konto på netflix hemsida och ändra "playback-settings" till den kvalitet du vill ha (mina inställningar är på engelska, så det kan hända att "playback-settings" heter något annat om du har svenska som inställt språk). Jag tror inte det finns några inställningar att ändra direkt i smart-tv appen.
Citera
2016-02-25, 07:59
Medlem
Hur är det med amerikanska Netflix? Hur lång tid tar det för ett helt nytt avsnitt att komma ut där och finns det då text på engelska?
Citera
2016-02-25, 10:42
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niNjagoat
Hur är det med amerikanska Netflix? Hur lång tid tar det för ett helt nytt avsnitt att komma ut där och finns det då text på engelska?

Ang texten så brukar det finnas engelsk text, men den är anpassad för döva så den är lite dryg. Typ: (wind is blowing) Vader: Luke i am your father.
Citera
2016-02-25, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Ang texten så brukar det finnas engelsk text, men den är anpassad för döva så den är lite dryg. Typ: (wind is blowing) Vader: Luke i am your father.

Okej tack! Det stör mig inte dock hur snabbt kommer de ut? Direkt efter de har visats på tv?
Citera
2016-02-25, 11:26
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Okej tack! Det stör mig inte dock hur snabbt kommer de ut? Direkt efter de har visats på tv?

Avsnitt från vad?
Citera
2016-02-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Avsnitt från vad?

Spelar det någon roll? Om vi säger Game of thrones då..
Citera
2016-02-25, 12:16
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Spelar det någon roll? Om vi säger Game of thrones då..

Aldrig då GoT är producerat av rivalen HBO, samma gäller tex Sopranos m.fl.
Citera
2016-02-26, 00:50
Medlem
dgnrrds avatar
Kör netflix på androidbaserad pad.

Verkar som de tar i med hårdhandskarna mot VPN nu. 3 olika gratistjänster har blivit blockade (betternet, appvpn och möjligtvis zenmate.. lagg?) Aldrig fått det här felmeddelandet innan, altså känner av att du kör proxy. Dags att kliva av tåget måntro.
Citera
2016-02-26, 01:35
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgnrrd
Kör netflix på androidbaserad pad.

Verkar som de tar i med hårdhandskarna mot VPN nu. 3 olika gratistjänster har blivit blockade (betternet, appvpn och möjligtvis zenmate.. lagg?) Aldrig fått det här felmeddelandet innan, altså känner av att du kör proxy. Dags att kliva av tåget måntro.

Jag kör android också och ibland Samsung smart-tv, och här fungerar det fortfarande utan problem. Kanske beror på att jag kör med betal-vpn, att man får en annan typ av services och att dom är snabbare med att lägga in åtgärder för att komma runt eventuella blockader från Netflix. Kör med Unblock-us.com. Helt klart värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in