2013-04-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
PS3? Har ingen aning själv men ps3 klarar ju att spela bluray-filmer och då borde man ju rimligtvis kunna spela blurayfilmer från Netflix... Fast jag vet inte. Någon med mer kunskap för säga som det är.
PS3 klarar allt utom svtplay.
Citera
2013-04-07, 21:14
Medlem
regndroppens avatar
Fan fanns en tråd här på forumet där de länkade till en sida som gjorde att man kom förbi spärren på Netflix. Någon som vet vilken jag menar?
Citera
2013-04-07, 21:20
Medlem
regndroppens avatar
Var denna tråd, spärren som fanns länkad i denna tråd fungerar tyvärr inte för mig längre :O Någon annan med samma problem? Fan ska jag nu göra för att se amerikanska Netflix?
Citera
2013-04-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Var denna tråd, spärren som fanns länkad i denna tråd fungerar tyvärr inte för mig längre :O Någon annan med samma problem? Fan ska jag nu göra för att se amerikanska Netflix?
Menar du mediahint?
Citera
2013-04-07, 21:46
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KundvagnMedGrot
Menar du mediahint?
Nvm löste det Hur skulle man göra för att få allt på svenska? Alltså svenska undertexter på det som egentligen är amerikanskt.
Citera
2013-04-07, 22:11
Medlem
Culprits avatar
Citat:
Fan fanns en tråd här på forumet där de länkade till en sida som gjorde att man kom förbi spärren på Netflix. Någon som vet vilken jag menar?
Viken spärr syftar du på nu?
Menar du man loggar in i Sverige och får tillgång USA netflix ? eLLer är jag ute och cyklar
Citera
2013-04-07, 22:12
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Börjar bli riktifr less på svenska utbudet, fruktansvärt dåligt om man provat amerikanska. Kan se amerikanska på datorn men kvallen är ju så dålig!! Kör hd på xboxen dock
Citera
2013-04-07, 22:16
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culprit
Viken spärr syftar du på nu?
Menar du man loggar in i Sverige och får tillgång USA netflix ? eLLer är jag ute och cyklar
Som sagt så har jag löst det. Men menade Mediahint
Citera
2013-04-07, 22:18
Medlem
regndroppens avatar
Finns det någon spärr som gör att man kan se amerikanska på telefonen?
Citera
2013-04-07, 22:29
Medlem
Citat:
Som sagt så har jag löst det. Men menade Mediahint

Det var det jävligaste, sicken jävla skillnad på utbud haha.

Snabb guide för chrome:

1. Lägg in den här pluginen
https://chrome.google.com/webstore/detail/media-hint/pbogbchcdigifagelnlmhlenmofdgbao

2. Logga in på netflix(givetvis inte igenom W8 appen utan i chrome)

3. Njut.
Citera
2013-04-07, 22:31
Medlem
Culprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Det var det jävligaste, sicken jävla skillnad på utbud haha.

Snabb guide för chrome:

1. Lägg in den här pluginen
https://chrome.google.com/webstore/detail/media-hint/pbogbchcdigifagelnlmhlenmofdgbao

2. Logga in på netflix(givetvis inte igenom W8 appen utan i chrome)

3. Njut.
Den funkade inte i min Chrome som installerad Mac OS däremot lyckades med Firefox.

Så om ni har Mac dator försök inte med Chrome utan kör direkt med Mozilla.
Citera
2013-04-07, 22:49
Medlem
puckots avatar
Citat:
Finns det någon spärr som gör att man kan se amerikanska på telefonen?

För att kunna se Netflix US på andra enheter än datorn, så krävs det att man ändrar sin dns. Om du har en router hemma ståendes, så kan du ju ändra dns i den, då ska Netflix US funka på alla enheter i hemmet som är uppkopplade mot nätet. Jag själv använder en betal-dns från http://www.unblock-us.com (ca. 30kr/månad) och då får man lite extra funktioner och bättre support, som man i regel inte får av gratis-dns:er, men det kanske finns undantag.

Om du inte vill betala för dns:en, så finns det som sagt gratis dns:er. Men jag har inte koll på sånt, eftersom jag inte har använt det själv. Du kan ju alltid googla lite, så kanske du hittar något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in