2013-02-11, 18:35
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och efter en stenhård 1-0 (kanske något orättvis kan tom jag tycka?!) så är det nu sju matcher utan förlust och fem raka vinster.

BonhommeDeNeige är inte bara på krigsstigen i CL-tråden, utan dominerar också ligan tillsammans med 4522...

Nu ska jag möta den genomkorrumperade il presidente Bert-Otto på bortaplan och jag känner mig redan bortmyglad.

Haha, det går bra nu...

AS Livorno kryssade bara. Ska det här bli ett race mellan två? Jag siktar på att bredda mitt försvar lite bara för att säkra min ligavinst.
2013-02-11, 19:02
Medlem
Citat:
Nu ska jag möta den genomkorrumperade il presidente Bert-Otto på bortaplan och jag känner mig redan bortmyglad.
Mjo, fast du kan ju hoppas på att jag som vanligt glömmer bort att ta ut laget innan kl 17:30 på lördag!!

...vilket gjorde att jag torskade borta mot IFK Roma, hade jag startat Vucinic och en "grön" back hade det blivit oavgjort.

Tror inte ens mygel kan hjälpa mig vinna fantascudetton i detta läge. Hela 10 poäng upp till Moggitown.
2013-02-11, 19:20
Medlem
David.s avatar
Det var den värsta underdriften jag någonsin hört Brolle. Om jag bara haft möjlighet att prata inför ett kamerateam så hade jag fan fått Zamparini att framstå som en trevlig och resonlig typ.

Alla i min 11:a spelade från start. Min målvakt släppte in färre mål (0!) och mina anfallare gjorde fler (2!) De fick färre gula kort - trots ett numerärt överläge på planen. Alla i min 11:a spelade nämligen från start - till skillnad från exempelvis Giovinco, Quagliarella och Oliviera.

Vergogna!

È una vergogna!
2013-02-11, 19:30
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Och efter en stenhård 1-0 (kanske något orättvis kan tom jag tycka?!) så är det nu sju matcher utan förlust och fem raka vinster.

BonhommeDeNeige är inte bara på krigsstigen i CL-tråden, utan dominerar också ligan tillsammans med 4522...

Haha ja, jag trodde länge att mitt bygge var bräckligt men det verkar hålla. Som sagt, stjärnor är inget - bredd är allt. Fantacalcions sanning och svar på verklighetens dito om Scudetton och dimman på Bentegodi.
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Haha, det går bra nu...

AS Livorno kryssade bara. Ska det här bli ett race mellan två? Jag siktar på att bredda mitt försvar lite bara för att säkra min ligavinst.
Den som ändå hade pengar att rusta inför racet. La mina sista slantar på P.Kone och det ångrar jag däremot inte en sekund. Tycker dock det är dags för dig att komma in i en tung skade- och avstängningsperiod snart. Inget varar för evigt...

Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Mjo, fast du kan ju hoppas på att jag som vanligt glömmer bort att ta ut laget innan kl 17:30 på lördag!!

...vilket gjorde att jag torskade borta mot IFK Roma, hade jag startat Vucinic och en "grön" back hade det blivit oavgjort.

Tror inte ens mygel kan hjälpa mig vinna fantascudetton i detta läge. Hela 10 poäng upp till Moggitown.
Nu ska jag vara snäll. Det är match på fredag.
2013-02-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Det var den värsta underdriften jag någonsin hört Brolle. Om jag bara haft möjlighet att prata inför ett kamerateam så hade jag fan fått Zamparini att framstå som en trevlig och resonlig typ.

Alla i min 11:a spelade från start. Min målvakt släppte in färre mål (0!) och mina anfallare gjorde fler (2!) De fick färre gula kort - trots ett numerärt överläge på planen. Alla i min 11:a spelade nämligen från start - till skillnad från exempelvis Giovinco, Quagliarella och Oliviera.

Vergogna!

È una vergogna!
Il mondo va così...

Nä, men modificatori min vän. Ditt mittfält blev överkört, dessutom får man extra poäng för hemmaplan.
2013-02-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Nu ska jag vara snäll. Det är match på fredag.
Grazie!

Lovar att jag hade glömt annars.

Då ska jag fan ta mig slå formstarke Brille.
2013-02-11, 20:37
Medlem
Möget, 1-0 torsk. Hade två nyckelspelare i Nainggolan och Marchionni, efter Andujar är de mina bästa poängplockare (om man bortser från Balo och Palladino som bara har två matcher vardera). Men till nästa omgång blir det andra bullar. Nu går tåget.

Som BonhommeDeNeige och några andra snackade om så kan detta spelupplägg bli riktigt bra om vi istället bildar två ligor med färre antal deltagare. Men om det bara är övre halvan av tabellen som "fräls" och får tävla med dom stora elefanterna nästa säsong brinner det fan i knutarna att fixa vinster nu.
2013-02-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.

Vergogna!

È una vergogna!

Dessutom hade du Sansone på bänken. Han samlade ihop 12,5 poäng. Men du valde i all din vishet att istället spela med Paloschi. Han fick 5,0 poäng.

De 7,5 poängen hade vänt matchen...

Ska sluta gnida in det... Men jag gjorde faktiskt helt medvetet valet att starta med två anfallare som startade på bänken. Minst en av dem skulle ju bli inbytt, och som reserv (min tredje och sista anfallare) hade jag nyförvärvade Barreto. Men jag insåg att det var större chans att en inhoppare i Juventus på hemmaplan skulle göra mål, än att Torino skulle göra mål på bortaplan mot Udinese. Men inget av det hände...
2013-02-12, 12:03
Medlem
David.s avatar
Non è vero. Non è proprio. È tanta roba!
2013-02-14, 23:36
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Korsbandet på Milito. Grattis, 4522 eller Livorno.
2013-02-14, 23:39
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Korsbandet på Milito. Grattis, 4522 eller Livorno.

Out hela säsongen... jag undrade vem som hade honom.

2013-02-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Grazie!

Lovar att jag hade glömt annars.

Då ska jag fan ta mig slå formstarke Brille.
Allt såg ut att gå enligt din plan.

Tills sista matchen.

Paci spelade inte, vilket betyder att du får noll poäng för snubben?

Men framförallt, Emeghara! två mål + avgörande mål. Det borde räcka för seger... fullständigt jävla oväntad seger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in