2012-08-21, 10:06
Medlem
elems avatar
Känns inte bra det här. Ser hur spelare efter spelare som man budat på försvinner.
2012-08-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Äsch, kör all in på Bologna-anfall och låter Acquafresca och Gimenez fixa biffen.
Tänkte på det, att du får hoppas på att Acquafresca levererar.

Jag är förövrigt sjukt missnöjd med mitt fiasko på målvaktsmarknaden.
Ville ha Viviano, fick Ujkani.
2012-08-21, 10:12
Medlem
kaus avatar
Mycket nöjd med min trupp. Diamanti, Inler, Isla, Klose OCH Jovetic. Fyfan det trodde jag aldrig.
2012-08-21, 10:14
Medlem
kaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Diamanti?!
Han var mitt toppbud. Fick han för runt 60 tror jag.
2012-08-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elem
Känns inte bra det här. Ser hur spelare efter spelare som man budat på försvinner.
Vad heter ditt lag nu igen?

Ferry har riktigt bra spets! De Sanctis, Hamsik, Sneijder, Cassano och Osvaldo!
2012-08-21, 10:16
Medlem
På "Risultato Asta" så kan ni se vafan det var som hände.

Finns ju vissa typ Menopel, zach osv som hellre sparar sina pengar...
2012-08-21, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kau
Mycket nöjd med min trupp. Diamanti, Inler, Isla, Klose OCH Jovetic. Fyfan det trodde jag aldrig.
Du har glömt att nämna Basta! Att ha en mittfältare (ytter) i försvaret är jävligt bra för poängskörden.
2012-08-21, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Ni som undrar varför ni inte kan ändra formationer och uppställning:

Kollade på forumet, tydligen kan vi först ändra vårt lag efter första omgången tyvärr, vi får stå ut med
en obligatorisk 4-4-2 sålänge, men lyckligtvis fixar datorn bästa elvan iaf.
Nja, datorn vill att jag spelar med spelare som inte kommer att ta plats i någon startelva, medan ordinarie spelare (men helt nya) typ Avelar i Cagliari, måste sitta på bänken.
2012-08-21, 10:23
Medlem
4522s avatar
Citat:
Zzwampen: ser bra ut, du lär slåss i toppen.

PelleBelle: ditt lag ser starkt ut förutom det att du saknar en del på anfallssidan, vilket kan kosta mycket tyvärr.

Edit: och så gratulerar vi 4522 till ligavinsten då...

Nåja, nu ska vi inte ta i. Det ska spelas om det också. Jag tänkte dra en genomgång över mitt lag och beskriva hur jag tänkte. Sen kanske jag hinner med att gå över hela mercaton och leta kap osv.

Målvakter: Här satte jag som många andra en väldigt låg budget, eftersom jag fattade att ni andra skulle göra det vilket håller prisnivån nere. Sen la jag bud på i princip alla första keepers och rangordnade dom efter tycke och potential. I mina ögon är Gillet en riktigt bra målvakt och av nykomlingarna kommer nog Torino ha stabilast försvar.

Försvarare: Jag, Ichnusa och Associazione Sportiva Pompino hade lägst budget här, 40 på mig, 25 zach och 10 hos ASP. Det är den här lagdelen jag är mest orolig för men jag försökte få en kombination av spelare som är rätt stabila och får spela tillsammans med några outsiders. Legrottaglie hade en ruskigt bra fjolårssäsong och jag hoppas han kan komma upp i samma nivå. Antonini är rätt underskattad och Milan har inte särskilt många alternativ på vänsterkanten. Mesbah är egentligen en sopa men med en ny klubb kanske han kan växa lite? Juan Jesus hoppas jag får speltid då Samuel är mycket skadebenägen, Chivu egentligen inte håller i mittlåset. Tror jag fick honom för tre credits? Samma motivering och utgång med Hegazy som såg ruskigt bra ut i OS.

Mittfältet: Det här är den lagdel jag är mest stolt över. I princip alla mina alternativ är poängspelare, Ledesma med assist, Constant kommer vara en frisk fläkt i Milan, Armero gör sjukt mycket assist och Lodi gör mycket mål på frispark/straff samt levererar assist. Att jag har Pereyra, Fabbrini och Rigoni som "reserver" säger egentligen det mesta. Hög poängpotential över hela lagdelen i mina ögon. Min budget var 100 varav jag spenderade 90.

Anfallare: Jag är även mycket nöjd med anfallet. Palacio är en smart spelare som öst in mål i Genoa men han är även delaktig i spelet och bidrar med en hel del assist. Lär bli högt medelbetyg. Gomez vet ni är min personliga favorit och även om han är rätt ojämn samt sätter inte mycket mål så är han delaktig och jag hoppas att han blir mer konkret i år. Ibarbo var min positiva överraskning förra året, vilket steg! Med en säsong i kroppen tror jag att han kan prestera ännu bättre i år. Pellissier känner alla till, målgaranti! I Sampdoria blir det tight om anfallsplatserna, jag ville egentligen ha Maxi Lopez men Pozzi är också en bra spelare. Jonathas blir mitt stora wild card, en ruskigt intressant spelare som precis kommit till Pescara där det råder skralt med anfallare i övrigt.

Spelare som jag verkligen ville ha men missade: Dusan Basta, Bojan, Weiss och Diamanti.
Senast redigerad av 4522 2012-08-21 kl. 10:33.
2012-08-21, 10:24
Medlem
kaus avatar
Citat:
Du har gömt att nämna Basta! Att ha en mittfältare (ytter) i försvaret är jävligt bra för poängskörden.

Nu då? Sker inbytes handel eller vakar vi säsongspremiär?
2012-08-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nja, datorn vill att jag spelar med spelare som inte kommer att ta plats i någon startelva, medan ordinarie spelare (men helt nya) typ Avelar i Cagliari, måste sitta på bänken.
Ah, ok. Kollade bara på mitt eget lag och där har jag bästa möjliga elvan iaf.

Men vafan, Giovinco och Pato! Lichsteiner! Handanovic!
2012-08-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ah, ok. Kollade bara på mitt eget lag och där har jag bästa möjliga elvan iaf.

Men vafan, Giovinco och Pato! Lichsteiner! Handanovic!
Jag hade ett system...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in