2013-08-22, 09:24
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Haha för helvete, Mirante och Consigli var också mina målvakter.

Kan dom haschrökande IT-teknikerna på sidan styra upp mercaton snart.

Jävla italienare!

Mitt hjärta håller på att kollapsa, och jag är en, i övrigt, frisk ungdom.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Vid 12-tiden skulle jag tro att Fantacalcio-datorn har jobbat tuggat klart. Extremt spännande.

Antagligen att du hade tokkoll på teorin, så det var inget att oroa sig över. Eller?

Jag antar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fantastiskt.

Alla försöker vara så jävla smarta och speciella, så det resulterar i att alla går efter samma spelare.

Med möjligt undantag att ingen satsar på de uppenbara dvs Buffon, Pirlo, Balotelli osv

Lysande.

Njaaa... Vi får se om det där.
2013-08-22, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag vet ju att Jackbob bjudit på samma spelare som mig. Det står liksom skrivet i stjärnorna och har gjort så under hela sommaren.

Kan väl säga vilka gubbar som var prio ett på min listor (som jag dock inte tror jag kommer få, därför är det ganska ointressant):

Målvakt: Mirante
Försvarare: Minns inte, tror det var Domizzi eller något i den stilen.
Mittfältare: Hamsik
Anfallare: Balotelli

Budget: 20-60-90-90. Rätt dåligt såg jag senare, eftersom många av dom duktiga ytterbackarna räknades som mittfältare. Men när jag upptäckte det så orkade jag inte pilla om.
Min budget var 20-40-80-120, så jag lär knappast kunna konkurrera om försvararna. Mirante fanns med, men inte längst upp så han lär du ta utan problem.

På försvarssidan har jag satsat på billiga spelare som kommer spela en del matcher, killar som Paletta, Terranova m fl. Har iofs gått rätt tungt på Lichtsteiner och Maicon, men där går jag nog bet med tanke på min lilla budget.

Hamsik kan det nog bli kamp om, han ligger högt upp i mittfältslistan, poängspelare som han är.

Balotelli passar jag nästan på. Även om man skulle få honom blir priset så högt att det sväljer halva budgeten säkert. Satsar på några sköna favoriter blandat med bombers från de lite mindre klubbarna, har man flera 10+mål-spelare att rotera på kan det räcka långt.
2013-08-22, 09:47
Medlem
elems avatar
Handa, Zapata, Hamsik och Balo var mina högsta bud. Gick även tungt på bland annat Cassano och Lodi. Blir intressant det här
2013-08-22, 09:59
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Balotelli passar jag nästan på. Även om man skulle få honom blir priset så högt att det sväljer halva budgeten säkert. Satsar på några sköna favoriter blandat med bombers från de lite mindre klubbarna, har man flera 10+mål-spelare att rotera på kan det räcka långt.

Helt korrekt. Därför jag la några extrema bud på anfallare och därefter försöker landa "tiomålsbombers" för att bredda. Hur mycket la du på Allan?

Citat:
Ursprungligen postat av elem
Handa, Zapata, Hamsik och Balo var mina högsta bud. Gick även tungt på bland annat Cassano och Lodi. Blir intressant det här

Jag hade Lodi förra säsongen, en riktigt stabil poängmaskin, dock tror jag inte på honom i Genoa så jag skippade i år. Handanovic tilldelas alltid höga poäng och likaså Hamsik samt Balotelli.
2013-08-22, 11:11
Medlem
Ferry31s avatar
Mina största satsningar:

Målvakt: Handa/De Sanctis
Försvar: Spolli
Mittfält: Hernanes
Anfall: El Sharaawy
2013-08-22, 11:18
Medlem
anteri17s avatar
Mina största är Handanovic, Benatia/Barzagli/Chiellini, Hamsik(Valero/Pogba/Pirlo), Higuain/Tevez/Muriel.
2013-08-22, 11:19
Medlem
snillet_1s avatar
Mina:

Målvakt: Buffon
Back: Gonzalo Rodriguez
Mittfält: Vidal
Anfall: Balo
2013-08-22, 11:45
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kommer man få ett helt nytt lag i Januari, efter uppflyttning/nedflyttning/kvar i samma liga? Man tar alltså inte med sig sitt lag?

Hoppas alla kommer med lite sammanfattningar imorgon. Jag ser gärna mer diskussioner om vad man har budat för spelare också.

Det är en helt ny mercato. Vi kommer spela i dessa ligor 18 omgångar framöver (Omgång 18 spelas i januari). Därefter blir det ju lite omflyttningar. Vissa kanske hoppar av / nya tillkommer och fyra spelare (?) från Flashback B flyttas upp och fyra (?) från Flashback A flyttas ner. Jag har ju tjatat om detta länge nu, men det är bara eftersom vi inte har officiellt fastställt något än. Känns dock som att något bör vara bestämt innan helgens matcher drar igång så vi inte börjar bestämma sånt under säsongen när flera matcher redan avgjorts.

Nästa säsong börjar sen i januari 1-3 omgångar senare och håller på fram till maj.

Edit: Jo, lite sammanfattningar är ju ett måste
Senast redigerad av Ferry31 2013-08-22 kl. 11:51.
2013-08-22, 11:50
Medlem
Gantss avatar
Hur lång sovmorgon har dem...
2013-08-22, 11:52
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Hur lång sovmorgon har dem...

Uppdateringarna på den där sidan sker oftast vid 12, men det har ibland hänt att de varit senare än så.
2013-08-22, 12:04
Medlem
Bara jag som F5:ar "I toui giocatori" just nu?
2013-08-22, 12:11
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Bara jag som F5:ar "I toui giocatori" just nu?

Nej, men jag ger mig nu. Man vet ju inte hur lång tid det kan dra ut på tiden så.

Får komma in om en stund och se vad som hänt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in