2014-03-25, 20:10
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Viktigt! Ligaomgång med start ikväll!!!

Så, nu gjorde jag er alla en tjänst.

Love you.

Brukar aldrig missa annars, men nu höll det på att hända.
2014-03-26, 21:23
Medlem
anteri17s avatar
Vaffanculo. Tevez, Callejon, Destro. Och över halva omgången kvar.

Gentlemannens lag är sjukt starkt.
2014-03-26, 21:28
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Vaffanculo. Tevez, Callejon, Destro. Och över halva omgången kvar.

Gentlemannens lag är sjukt starkt.

Jag ser ett mönster. Gentlemannens lag och Pellebelle toppar alltså i Serie A och i Serie B toppar undertecknad och RossoBiancoVerde. Vad är den gemensamma nämnaren? Tevez och Immobile såklart
2014-03-26, 21:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag ser ett mönster. Gentlemannens lag och Pellebelle toppar alltså i Serie A och i Serie B toppar undertecknad och RossoBiancoVerde. Vad är den gemensamma nämnaren? Tevez och Immobile såklart

Lite så. Matri har varit så jävla usel för mig. Megaflopp.
2014-03-26, 21:39
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Lite så. Matri har varit så jävla usel för mig. Megaflopp.

Jag har mina floppar också. Vidal verkar underprestera och jag hade väntat mig lite mer av Higuain också. Mina två dyraste spelare, men de har inte riktigt varit värda pengarna. Moralez och Parolo som bägge varit billiga har varit mer användbara
2014-03-26, 22:18
Medlem
Villons avatar
Inte mycket att säga om den här omgången, varken jag eller min motståndare hade uppenbarligen uppmärksammat veckoomgången och lagen ser ut därefter. Verkar som att jag kan komma att vinna baserat på att jag faktiskt har fler spelare som kommer till spel.

Rent generellt angående säsongen så är ju ligatiteln körd och det gäller mest att undvika nedflyttning, vilket bör gå. Nästan läge att börja summera säsongen redan nu. Mitt lag har visat sig försvarsstarkt men med för få målskyttar, och jag förlorade ett par omgångar pga för tunn trupp. Ungefär som befarat, med andra ord.
2014-03-26, 22:42
Medlem
Ferry31s avatar
Blir svårt att vinna den här omgången. På tal om anfallare i bra form, så finns ju Paloschi också

Edit: Får hoppas Callejons assists blir medräknade, men väldigt ofta gör de ju inte det så jag har inga höga förhoppningar.
2014-03-26, 22:47
Medlem
anteri17s avatar
Väntad förlust.

Är det två som åker ner eller? Och vad gäller med Pellebelle och Brille? Den sistnämnde har en plats i Flashback A väl? Vad händer med Pellebelles Serie A-lag?
2014-03-26, 22:55
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Väntad förlust.

Är det två som åker ner eller? Och vad gäller med Pellebelle och Brille? Den sistnämnde har en plats i Flashback A väl? Vad händer med Pellebelles Serie A-lag?

Ni i Flashback A får hoppas att vi blir 18/20 lag till hösten. Blir det återigen 10 lag i Serie A kommer ju färre åka ur den här säsongen eftersom vi bara är 3 st + Brille68 som går upp från den lägre divisionen
2014-03-26, 23:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ni i Flashback A får hoppas att vi blir 18/20 lag till hösten. Blir det återigen 10 lag i Serie A kommer ju färre åka ur den här säsongen eftersom vi bara är 3 st + Brille68 som går upp från den lägre divisionen

Så troligtvis ryker två lag. En hel sommar har vi ju på oss att ragga ihop nog med medlemmar för två fullsatta serier.

Men Pellebelles Primavera-lag då? Åker dem automatiskt ut, eller får de stanna kvar? Om de åker ur så blir det bara en nedflyttningsplats i A...
2014-03-26, 23:18
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Så troligtvis ryker två lag. En hel sommar har vi ju på oss att ragga ihop nog med medlemmar för två fullsatta serier.

Men Pellebelles Primavera-lag då? Åker dem automatiskt ut, eller får de stanna kvar? Om de åker ur så blir det bara en nedflyttningsplats i A...

Det har ju sagts innan att Pellebelles huvudlag är hans lag i Serie B. Primavera-laget var ju bara något som skapades sista timmen för att fylla upp er liga. Jag tycker dock han borde få vara kvar där uppe om han vinner ligan, det är en princip. Visst, kvalificerar han sig inte från Serie B har han egentligen inte spelat till sig en plats i Serie A, men att vara regerande mästaren går inte att snacka bort och blir helt enkelt trumf i det läget.

Fast det är bara min syn på det och jag känner själv att jag är fel person att bestämma det. Det kan ni i A-ligan bestämma internt eftersom det är er det berör. Egentligen ska man ju inte ändra regler under tävlingen gång, men det känns som att de flesta har en mogen attityd här i tråden och kan tänkas vara flexibla med reglerna. I vilket fall har du rätt. Ni blir två lag som åker ut om det blir 10 lag i Serie A till hösten. Antingen åker de två sämsta ur Flashback A eller den sämsta + Pellebelle.

Det finns också ett utfall där enbart en spelare åker ur Flashback A och det är ifall Pellebelle kvalificerar sig genom att ta en av topplaceringarna i Serie B. Det är inte omöjligt att det kan bli så eftersom tredjeplatsen i skrivande stund är helt öppen och Pellebelle ligger i mitten av tabellen med några omgångar kvar att spela.
Senast redigerad av Ferry31 2014-03-26 kl. 23:22.
2014-03-28, 11:34
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Blir svårt att vinna den här omgången. På tal om anfallare i bra form, så finns ju Paloschi också

Edit: Får hoppas Callejons assists blir medräknade, men väldigt ofta gör de ju inte det så jag har inga höga förhoppningar.

Skönt. Det löste sig till slut och blev en stabil seger och Callejons assists räknades också. Med fem omgångar kvar har vi följande tabell i Serie B:

1. Go Ahead Farmers - 22p
2. AC Lavoraturi Duri - 19p
3. Charlie's - 14p
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
4. AC Firenze - 10p
5. Lokomotiv Pellbell - 9p
6. Kasteddu - 9p
7. Zemanlandia - 7p
8. Banda Noantri - 7p

Känns som att tåget snart har gått för flera lag längre ner i tabellen. Nu när Charlie's är i så bra form och tagit mycket poäng det senaste, måste lagen bakom börja vinna om inte tredjeplatsen ska vara körd.
Senast redigerad av Ferry31 2014-03-28 kl. 11:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in