Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Så troligtvis ryker två lag. En hel sommar har vi ju på oss att ragga ihop nog med medlemmar för två fullsatta serier.
Men Pellebelles Primavera-lag då? Åker dem automatiskt ut, eller får de stanna kvar? Om de åker ur så blir det bara en nedflyttningsplats i A...
Det har ju sagts innan att Pellebelles huvudlag är hans lag i Serie B. Primavera-laget var ju bara något som skapades sista timmen för att fylla upp er liga. Jag tycker dock han borde få vara kvar där uppe om han vinner ligan, det är en princip. Visst, kvalificerar han sig inte från Serie B har han egentligen inte spelat till sig en plats i Serie A, men att vara regerande mästaren går inte att snacka bort och blir helt enkelt trumf i det läget.
Fast det är bara min syn på det och jag känner själv att jag är fel person att bestämma det. Det kan ni i A-ligan bestämma internt eftersom det är er det berör. Egentligen ska man ju inte ändra regler under tävlingen gång, men det känns som att de flesta har en mogen attityd här i tråden och kan tänkas vara flexibla med reglerna. I vilket fall har du rätt. Ni blir två lag som åker ut om det blir 10 lag i Serie A till hösten. Antingen åker de två sämsta ur Flashback A eller den sämsta + Pellebelle.
Det finns också ett utfall där enbart en spelare åker ur Flashback A och det är ifall Pellebelle kvalificerar sig genom att ta en av topplaceringarna i Serie B. Det är inte omöjligt att det kan bli så eftersom tredjeplatsen i skrivande stund är helt öppen och Pellebelle ligger i mitten av tabellen med några omgångar kvar att spela.