2014-03-10, 17:05
Medlem
Shuyins avatar
Får tacka den jämna Serie B tabellen för annars hade säsongen varit körd. Ojämnt från min sida denna säsong. Antingen storvinst eller storförlust känns det som. Dock 'bara' 1-0 förlust nu i helgen...
2014-03-15, 14:49
Medlem
qhz.s avatar
Nu räknar jag med att Totti är tillbaka och klar för spel på måndag mot Udinese, därav tar han plats direkt i min startelva. Dessutom startar jag med både Pjanic och Nainggolan då Strootmans frånvaro bör öppna upp på mittfältet för båda dessa herrar.

Annars en förändring i backlinjen där Astori är avstängd och den stabile Moretti tar hans plats. Ställer mig dock lite tveksam till om jag ska starta med Lodi eller Behrami. Det återstår att se.

Trolig startelva inför helgens omgång:

Pegolo

Cassani - Benatia - Radu - Moretti

Lodi - Pjanic - Nainggolan

Paloschi - Totti - Konate

Ser ändå hyfsat ut må jag säga. Speciellt om Paloschi fortsätter på samma inslagna väg som senast då han från ingenstans dunkade in två mål. Ett smärre mirakel för tusan.
2014-03-15, 19:09
Medlem
anteri17s avatar
Antico Arsenales elva:

Perin

Barzagli Benatia Radu

Barrientos Jorginho Pjanic Moralez
Hamsik

Pazzini Cassano

Viktigt mittenmöte med A.C. Pico della Mirandola. Två lag har ryckt i den annars mycket jämna högstaserien.
2014-03-15, 22:53
Medlem
qhz.s avatar
Självklart har RossoBiancoVerde både Palacio OCH Jonathan i sin startelva...

Ridå!
2014-03-18, 12:42
Medlem
Villons avatar
Makalöst tung bortaseger mot Antico Arsenale. Jag hade tagit ut förlusten på förhand när jag insåg att jag inte skulle få ihop fullt lag för vad som känns som fjärde omgången i rad, men en fin försvarsinsats, straffräddning från Buffon och avgörande mål från Pirlo och Higuaín räddade mig.

Viktigt att få stopp på formsvackan.
2014-03-18, 12:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Makalöst tung bortaseger mot Antico Arsenale. Jag hade tagit ut förlusten på förhand när jag insåg att jag inte skulle få ihop fullt lag för vad som känns som fjärde omgången i rad, men en fin försvarsinsats, straffräddning från Buffon och avgörande mål från Pirlo och Higuaín räddade mig.

Viktigt att få stopp på formsvackan.

Vafanculo. Två sena mål av Pirlo och Igge. En straffräddning av Buffon. Sedvanliga underbetyg på Pjanic, Jorginho och Hamsik.

Tåget om toppstrid har gått. Som tur är är det väldigt jämnt i botten.
2014-03-22, 17:10
Medlem
qhz.s avatar
Ny helg. Ny omgång.

Knapp förlust senast så nu gäller det att vinna igen. Startelvan är redo.

Formazione:

Pegolo

Cassani - Benatia - Astroi - Moretti

Pjanic - Lodi - Nainggolan

Paloschi - Totti - Konate'

Panchina: Berisha, De Silvestri, Radu, Ekdal, Behrami, N. Lopez och Floro Flores.

FORZA!!!!
2014-03-23, 22:58
Medlem
Ferry31s avatar
Luktar seger igen. Behövs efter enbart en poäng på de senaste två matcherna. Tack så mycket, Immobile

Jag ser att Serie B börjar utveckla sig intressant nu. Till en början drog jag och RossoBiancoVerde iväg, medan det var jämnt mellan övriga lag som tog poäng av varandra. Nu ser det dock ut som att ett par lag kan rycka och eftersom bara tre lag går upp är det ett par som riskerar att bli avhängda nu. Oerhört viktiga matcher framöver. Kritiskt läge.
2014-03-24, 13:06
Medlem
Har varit kass på att skriva här i tråden på några veckor. Bättring lovas.

Det blev en tung skalp i Serie A mot ligatvåan Gentiluomini del Calcio. 5-1 slutade siffrorna på. Jag trodde dock att jag hade tabbat mig rejält då jag hade missat att ändra laguppställning. Immobile satt på bänken. Som tur var spelade inte Klose, så Immobile blev inbytt. Har fyra pinnar ner till tvåan nu och det ser faktiskt riktigt bra ut.

Mindre bra är det i Serie B. Ett kryss blev det bara mot qhzs manskap. Om jag inte missminner mig kryssade vi även i vårt första möte. Befäster dock min plats i mitten av tabellen och lär väl hamna där någonstans. Ferrys bönder ser dock riktigt starka ut och ser ut att ta steget upp i Serie A efter den här säsongen!
2014-03-24, 23:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Har varit kass på att skriva här i tråden på några veckor. Bättring lovas.

Det blev en tung skalp i Serie A mot ligatvåan Gentiluomini del Calcio. 5-1 slutade siffrorna på. Jag trodde dock att jag hade tabbat mig rejält då jag hade missat att ändra laguppställning. Immobile satt på bänken. Som tur var spelade inte Klose, så Immobile blev inbytt. Har fyra pinnar ner till tvåan nu och det ser faktiskt riktigt bra ut.

Mindre bra är det i Serie B. Ett kryss blev det bara mot qhzs manskap. Om jag inte missminner mig kryssade vi även i vårt första möte. Befäster dock min plats i mitten av tabellen och lär väl hamna där någonstans. Ferrys bönder ser dock riktigt starka ut och ser ut att ta steget upp i Serie A efter den här säsongen!

Du gjorde ett succedrag i bytet oss emellan. Barzagli är bara skadad, medan Immobile gör mål (iaf den här omgången).

Själv kryssade jag mot KFC 2 för andra gången i år tror jag. Fortsatta anfallsproblem för Antico Arsenale. Som tur är, är det jämt i botten, och varje poäng är välkommen.
2014-03-25, 17:37
Medlem
anteri17s avatar
Viktigt! Ligaomgång med start ikväll!!!

Så, nu gjorde jag er alla en tjänst.
2014-03-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Viktigt! Ligaomgång med start ikväll!!!

Så, nu gjorde jag er alla en tjänst.
Jag hade fan missat det, tack för upplysningen!

Tufft möte mot 4522 i Serie A. Tror jag har rekord i antal skador och avstängingar nu, har precis så jag får ihop en hel elva, men vilken elva sen.
Abbiati
Burdisso-Cannavaro-Gabriel Silva-Danilo
Bonaventura-Guarin-Ledesma-Asamoah
Di Natale-Immobile

I Serie B är det tuff match mot ligatvåan. Toni förpassas till bänken till förmån för Cassano som jag allt för många gånger den här säsongen petat.
Perin
Albiol-Lucarelli-Nagatomo
Pirlo-Pogba-Kaka-Florenzi
Cerci-Cassano-Gervinho

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in