2013-09-24, 14:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Skön hets. David mot Goliat...

Kul dessutom att det var du som knep Muriel, som var mitt stora mål den här mercaton. Banda Noantri får sikta in sig på catenaccio och hoppas på att Emeghara kan kontra in en boll eller två. Finns möjligheter för det med tanke på vad 2/4 av den backlinjen består av.

Det behövs lite hets. Blir lite för dött annars. Fantan går in i en viktig period nu. Agnarna skiljs från vetet.
2013-09-24, 14:49
Medlem
Villons avatar
Efter att ha blivit bortmyglad i förra omgången börjar desillusionen sprida sig i truppen. Är det verkligen rimligt att ha släppt in så många som 13 mål på fyra matcher? Zeman-andan håller trots allt bara i sig så länge man faktiskt inkasserar lite poäng. De åtta målen framåt väger i sammanhanget lätt.

I ett försök att vända trenden överger jag trebackslinjen, trots visst manfall i backuppsättningen. Ovissheten kring hur vissa lag kommer att ställa upp gör uttagningen något chansartad, men såhär ser den preliminära elvan ut mot AS Inzaghi:

Mirante

Basta - Astori - Bovo - Moretti

Diamanti - Alvarez - Mertens

Cerci - Higuaín - Insigne

Bänk: Rosati; Palombo; Cossu, Zuniga, Castro; Icardi, Amauri.

Vem är det egentligen som håller i AS Inzaghi? Den står ju ingenting under "allenatore" på något av lagen. Sidan går från klarhet till klarhet.
2013-09-24, 14:57
Medlem
Villons avatar
Det är tydligen il-gol-fantasma som sitter på AS Inzaghis tränarbänk. Klargörande inlägg från Ferry31: https://www.flashback.org/sp44905717

Fan, när jag tittar på tabellen känns det uppenbart att det nästan måste bli tre poäng om inte tåget om uppflyttning ska gå.
2013-09-24, 15:11
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
http://i.imgur.com/JV9zI8C.png?1

Kul.

Nån som har det sämre? #självömkan
2013-09-24, 15:13
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Det är tydligen il-gol-fantasma som sitter på AS Inzaghis tränarbänk. Klargörande inlägg från Ferry31: https://www.flashback.org/sp44905717

Fan, när jag tittar på tabellen känns det uppenbart att det nästan måste bli tre poäng om inte tåget om uppflyttning ska gå.

Viktigt att både du och jag inte förlorar den här omgången för att hålla spänningen i ligan vid liv. Leker vi med tanken att vi förlorar, medan Snillet_1 och Gants spelar oavgjort så kommer det skilja 5 eller 6p mellan 5an och 6an. Men vinner både du och jag kommer vi i bottenträsket börja ta igen på Shuyin och il-gol-fantasma. Plötsligt skulle det i så fall vara en öppen kamp om fjärdeplatsen
2013-09-24, 16:01
Medlem
Seppo1337s avatar
Jaha. Efter lite halvkass motivation att hålla Fantacalcion vid liv så inser jag ju ändå att jag ligger på en tredjeplats, vilket får mig att iallafall känna lukten av en toppstrid. Tight om platserna minst sagt! Vad jag trodde skulle vara en riktig medioker trupp så har det ju ändå visat sig att det finns några solklara hjältar i laget såsom Maicon ( som fötts på nytt) och kanske Callejon (!!)

Efter lite beslutsångest angående den fine Conti så ställs han ändå åt sidan för Behrami. Följande extraordinära elva ställs ut mot Gentiluomini del Calcio

Andujar
Jonathan - Maicon - Cana
G. Inler - Callejon - Behrami - De Rossi
Klose - Milito ( han är tillbaka!!!!) - Cassano

Cambiasso och Hamsik är tunga pjäser, blir en hård match.
2013-09-24, 16:55
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Kul.

Tja...

Jag har Cuadrado, Gomez och Destro skadade. Samt Manfredini och Mauri avstängda. Och en del röda smileys ja..
2013-09-24, 19:03
Medlem
Villons avatar
Men vafan, nu nås jag av rapporter att Cossu är skadad igen (?!) och att Zuniga inte ens är uttagen. Desutom ska tydligen Maggio opereras. Min ambition att byta fokus till försvaret underlättas ju inte precis om det bara är mina anfallare som kan hålla sig friska...

En försvarare, en mittfältare och tre anfallare på bänken.
2013-09-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Kul.

Fast man kan såklart inte lita på dem. Jag har t ex både Hamsik och Tevez som lyser röda. Men väljer att spela dem utan att ha en "grön" reserv.

Fulspel och vilseledning ingår i spelet. Precis som på riktigt...
2013-09-24, 20:07
Medlem
anteri17s avatar
Lite lurigt så här med veckomatcher. Några spelare vilas. Som Muriel ikväll. Petar han och spelar Pinilla istället. Vill inte riskera varken att Muriel inte spelar alls, eller att han får alibibetyg efter ett inhopp.
2013-09-24, 21:16
Medlem
Fan också, jobbade över ett antal timmar ikväll och missade helt att det är veckoomgång och tillika Fantacalcio-uttagning som måste göras. Hoppas samma elva kan fixa minst en pinne i min bortamatch mot Con Cuore.
2013-09-25, 23:05
Medlem
anteri17s avatar
Banda Noantri har det tungt. Mina motståndare har bara 9 spelare med betyg, en målvakt som släppte in fyra, och inga mål för någon spelare. Det till trots så har de nio med betyg alla minst 6,0. Tråkigt. Men man bör ha en bred trupp.

Segern är väl klar efter Benatias 8:a och mål, Candrevas och Tottis uppvisning, samt att jag får in Barrientos som en målskytt från bänken. En del flyt måste jag medge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in