Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Vem bryr sig om gubbarnas färg.
Alla mina var röda ikväll till exempel.
Det lär ju vara bättre att chansa och sätta en osäker spelare i sin startelva, för att sen få se om han spelar eller inte. Om inte så tar ju bara förste bänkspelare platsen. Det är smartare än att göra tvärtom.
Haha, what? Klart det är viktigt med spelarnas färg innan. Kan ge dig ett exempel som jag brottas med nu.
Jag har två gröna anfallare (Balotelli och Higuain), övriga är röda eller skadade. Jag vet att Belfodil och Sansone spelat knappt nånting, och även om det är veckomatch så vågar jag inte chansa med att dessa får speltid om jag istället kan spela 4-5-1 och garantera att jag har elva spelare som får betyg.
Man får 4 poäng extra om man bara har 10 spelare med betyg, men därefter får man NOLL poäng om man inte lyckas mönstra spelare. Det vill säga det viktigaste av allt är att ha folk på planen. Mycket viktigare än att spelare gör mål och assist.
Just den här gången har jag hamnat i en katastrofsituation med tanke på att jag inte har mer än 4 gröna backar och 3 gröna mittfältare heller.

Det betyder att jag måste få speltid på minst en röd spelare och jag anser att chansen är större att två av mina fem röda gubbar på mittfältet får speltid än att någon av mina röda anfallare får det.
Därför är det katastrof att spelet lurar mig att Balotelli kommer spela. Det kan innebära skillnaden mellan vinst och förlust.