2013-09-23, 23:48
Medlem
anteri17s avatar
Glöm inte att kolla era uttagningar. Match imorgon igen!

Jag kommer bryta ett obesegrat koncept och spela 4-3-3 för första gången. Allt för att få in Matri, samtidigt som jag har ett alibimittfält förutom Biabiany, Candreva och Valero. Är helt övertygad att Matri kommer spela bra i Balos frånvaro, och jag tror han hänger en kasse. Finns förövrigt till 3,00 på Bet365. Klart spelvärt.
2013-09-24, 00:00
Medlem
Herregud vilken kross jag åker på. Inget funkar i laget nu, nästan i klass med Sassuolo. Blir mest skit när mitt anfall inte levererar, som i helgen.

Nåväl, ny match i morgon. Bökar om en del i elvan. Ber att Emeghara+Paulinho börjar göra sin grej samt att Jorginho + Hallfredsson börjar plocka lite poäng.
2013-09-24, 00:11
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
De har Balotelli som grön gubbe och Andre Dias som röd gubbe när båda blev utvisade... avgå, jävla fittspel.
2013-09-24, 00:16
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
De har Balotelli som grön gubbe och Andre Dias som röd gubbe när båda blev utvisade... avgå, jävla fittspel.

Vem bryr sig om gubbarnas färg.

Alla mina var röda ikväll till exempel.

Det lär ju vara bättre att chansa och sätta en osäker spelare i sin startelva, för att sen få se om han spelar eller inte. Om inte så tar ju bara förste bänkspelare platsen. Det är smartare än att göra tvärtom.
2013-09-24, 00:31
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vem bryr sig om gubbarnas färg.

Alla mina var röda ikväll till exempel.

Det lär ju vara bättre att chansa och sätta en osäker spelare i sin startelva, för att sen få se om han spelar eller inte. Om inte så tar ju bara förste bänkspelare platsen. Det är smartare än att göra tvärtom.
Haha, what? Klart det är viktigt med spelarnas färg innan. Kan ge dig ett exempel som jag brottas med nu.

Jag har två gröna anfallare (Balotelli och Higuain), övriga är röda eller skadade. Jag vet att Belfodil och Sansone spelat knappt nånting, och även om det är veckomatch så vågar jag inte chansa med att dessa får speltid om jag istället kan spela 4-5-1 och garantera att jag har elva spelare som får betyg.

Man får 4 poäng extra om man bara har 10 spelare med betyg, men därefter får man NOLL poäng om man inte lyckas mönstra spelare. Det vill säga det viktigaste av allt är att ha folk på planen. Mycket viktigare än att spelare gör mål och assist.

Just den här gången har jag hamnat i en katastrofsituation med tanke på att jag inte har mer än 4 gröna backar och 3 gröna mittfältare heller. Det betyder att jag måste få speltid på minst en röd spelare och jag anser att chansen är större att två av mina fem röda gubbar på mittfältet får speltid än att någon av mina röda anfallare får det.

Därför är det katastrof att spelet lurar mig att Balotelli kommer spela. Det kan innebära skillnaden mellan vinst och förlust.
2013-09-24, 01:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Haha, what? Klart det är viktigt med spelarnas färg innan. Kan ge dig ett exempel som jag brottas med nu.

Jag har två gröna anfallare (Balotelli och Higuain), övriga är röda eller skadade. Jag vet att Belfodil och Sansone spelat knappt nånting, och även om det är veckomatch så vågar jag inte chansa med att dessa får speltid om jag istället kan spela 4-5-1 och garantera att jag har elva spelare som får betyg.

Man får 4 poäng extra om man bara har 10 spelare med betyg, men därefter får man NOLL poäng om man inte lyckas mönstra spelare. Det vill säga det viktigaste av allt är att ha folk på planen. Mycket viktigare än att spelare gör mål och assist.

Just den här gången har jag hamnat i en katastrofsituation med tanke på att jag inte har mer än 4 gröna backar och 3 gröna mittfältare heller. Det betyder att jag måste få speltid på minst en röd spelare och jag anser att chansen är större att två av mina fem röda gubbar på mittfältet får speltid än att någon av mina röda anfallare får det.

Därför är det katastrof att spelet lurar mig att Balotelli kommer spela. Det kan innebära skillnaden mellan vinst och förlust.

Åfan. Visste inte att det var så illa. Typ alla utom en handfull av mina spelare brukar spela från start, så jag är inte van att pussla för att ens få ihop lag. Ber om ursäkt för min ignorans.
2013-09-24, 01:43
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Åfan. Visste inte att det var så illa. Typ alla utom en handfull av mina spelare brukar spela från start, så jag är inte van att pussla för att ens få ihop lag. Ber om ursäkt för min ignorans.
Ja du, jag har hamnat i en extrem situation helt enkelt. Förra året var detta mer regel än undantag för typ alla lag eftersom vi då var 20 lag och spelarna knappt räckte till.
2013-09-24, 13:00
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Herregud vilken kross jag åker på. Inget funkar i laget nu, nästan i klass med Sassuolo. Blir mest skit när mitt anfall inte levererar, som i helgen.

Nåväl, ny match i morgon. Bökar om en del i elvan. Ber att Emeghara+Paulinho börjar göra sin grej samt att Jorginho + Hallfredsson börjar plocka lite poäng.

Moneyballin'

Som sagt, det håller inte riktigt i fotboll. Alldeles för få matchavgörande moment som kan beskrivas eller härledas med hårddata.
2013-09-24, 13:37
Medlem
Jumbo i Serie B, trotts ett rätt okej lag. Titta bara på kommande omgångs elva:

Consigli
Ogbonna-Gamberini-Heaurtaux
Brighi-Allan-Ekdal-Obiang
Paloschi-Emeghara-Zaza

En bra dag finns även Pizarro, Kaka och Radu med. Jag tycker inte att tabellen gör det här laget rättvisa. Kommande match är mot Antico Arsenale med Kamil Glik i backlinjen. Livsviktiga poäng på spel.

Vad gör man som Serie B-sportchef i ett sånt här läge? Kan man ringa någon inom domarförbundet? Ska man låta sig mutas av topplagen?
Senast redigerad av viwil002 2013-09-24 kl. 13:41.
2013-09-24, 13:38
Medlem
Ferry31s avatar
Startelvan som gäller inför matchen mot Shuyins mannar:

------------------Kelava--------------------

--Abate--Cacciatore-Spolli--Ceccherini--

---Marchionni---Dzemaili---Nainggolan---

-----------------Hernanes-------------------

--------Denis-----------------Rossi---------

Bänk: De Sanctis, Del Grosso, Papp, Hallfredsson, Pereyra, Gabbiadini, Ibarbo

Vi får se om mitt budgetlag har någon chans. Shuyin har hittills 7p på fyra matcher vilket är rätt starkt.
Senast redigerad av Ferry31 2013-09-24 kl. 13:45.
2013-09-24, 14:09
Medlem
anteri17s avatar
Visst kan folk göra sig lustiga över att ett lag med Kamil Glik är obesegrat i serien, men visst finns det kvalitet.

Handanovic

Mexes Benatia Glik Jesus

Biabiany Valero Candreva

Muriel Matri Totti

Och då sitter ändå Perin, Danilo, Britos, Barrientos, Romulo, Pinilla och Llorente på bänken... Med Agazzi, De Silvestre, Ariaudo, Bertolacci, Almiron och Biglia utanför truppen.

Med denna trupp i åtanke är det inte konstigt att Antico Arsenale är i topp. Och Banda Noantris startelva ter sig aningen slätstruken i en direkt jämförelse.
2013-09-24, 14:23
Medlem
Citat:
Visst kan folk göra sig lustiga över att ett lag med Kamil Glik är obesegrat i serien, men visst finns det kvalitet.

Handanovic

Mexes Benatia Glik Jesus

Biabiany Valero Candreva

Muriel Matri Totti

Och då sitter ändå Perin, Danilo, Britos, Barrientos, Romulo, Pinilla och Llorente på bänken... Med Agazzi, De Silvestre, Ariaudo, Bertolacci, Almiron och Biglia utanför truppen.

Med denna trupp i åtanke är det inte konstigt att Antico Arsenale är i topp. Och Banda Noantris startelva ter sig aningen slätstruken i en direkt jämförelse.
Skön hets. David mot Goliat...

Kul dessutom att det var du som knep Muriel, som var mitt stora mål den här mercaton. Banda Noantri får sikta in sig på catenaccio och hoppas på att Emeghara kan kontra in en boll eller två. Finns möjligheter för det med tanke på vad 2/4 av den backlinjen består av.

Zaza var ett jäkla felköp. Sassuolo har ju varit värdelösa. Ångrar även värvningen av Ogbonna. Får knappt spela nånting i Juventus.
Senast redigerad av viwil002 2013-09-24 kl. 14:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in