2013-02-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kasteddu stormar fram. Omgångens största seger, borta mot il Presidentes lag som dock fortfarande ligger fyra i tabellen.

Nu åtta raka matcher utan förlust, sex raka vinster. Om ingen kan bevisa motsatsen utnämner jag detta till världsrekord genom tiderna för Flashbacks Fantacalcio.

Segertåget fortsätter...
...
Och ännu en seger. Och ännu en gång vann jag med största segermarginalen.

Nu nio raka matcher utan förlust, och sju raka vinster.

Vilken härlig lek.
2013-02-27, 16:18
Medlem
4522s avatar
Citat:
Och ännu en seger. Och ännu en gång vann jag med största segermarginalen.

Nu nio raka matcher utan förlust, och sju raka vinster.

Vilken härlig lek.

Ändå ligger du 20 poäng bakom toppen, vilken härlig lek.

Omgång 29 möter jag Moggi i vad som skulle kunna avgöra ligan. Vinner han blir det ett ryck som heter duga och tar jag hem tre poäng så blir det en smärre positionsförändring. Hoppas bara att jag inte drar på mig några skador eller avstängningar.
2013-02-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ändå ligger du 20 poäng bakom toppen, vilken härlig lek.

Omgång 29 möter jag Moggi i vad som skulle kunna avgöra ligan. Vinner han blir det ett ryck som heter duga och tar jag hem tre poäng så blir det en smärre positionsförändring. Hoppas bara att jag inte drar på mig några skador eller avstängningar.

Du får väl vila dina viktigaste spelare...

PS

Du är avundsjuk på mitt världsrekord.
2013-02-27, 19:16
Medlem
Börjar Ljajic blomma ut så smått som målskytt nu? Tre mål på de två senaste, vore rätt skönt med en målfarlig mittfältare nu när Lamela inte nätar lika frekvent som i höstas.

Nåja, en stabil 3-0-seger på bortaplan blev det.
2013-03-01, 04:51
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Fan det går ju inte att skaka av er era jävla as. Nu väntar en given förlust mot Il Presidente som har ett offensivt stackat lag, innan jag tar mig ann Con Cuore på Moggivallen. Allt kan avgöras nu!
2013-03-01, 14:24
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Fan det går ju inte att skaka av er era jävla as. Nu väntar en given förlust mot Il Presidente som har ett offensivt stackat lag, innan jag tar mig ann Con Cuore på Moggivallen. Allt kan avgöras nu!

Maddafucker! Kuken ballen Moggivallen!

Jag möter AC Bosman som har några giftiga pjäser, med ett bättre anfall skulle han kunna hugga det mesta. 5-3-2 känns lite Lagerbäck upphöjt till två...
2013-03-02, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Maddafucker! Kuken ballen Moggivallen!

Jag möter AC Bosman som har några giftiga pjäser, med ett bättre anfall skulle han kunna hugga det mesta. 5-3-2 känns lite Lagerbäck upphöjt till två...
Även jag har valt 5-3-2. Det är det nya... Funderade ett tag på 6-3-1 eller 6-2-2 men valde att inte ens testa om systemet kunde klara av den finessen.

Avstängningar och skador har trubbat av mig en aning framåt. Men vafan!
2013-03-04, 14:59
Medlem
Efter en bortaseger över danskjäveln med 0-3, så är Kasteddu nu uppe i 10 raka matcher utan förlust, och 8 raka vinster.

Kasteddu började säsongen med ett skadedrabbat och alldeles för tunt lag. Lägg till stora ekonomiska bekymmer samt allmän korruption så inser man snabbt att det var på väg åt helvete. Då försök gjordes att köpa in några av de taffliga spelarna som trots allt fanns på marknaden, så kunde de rikare klubbarna enkelt bjuda över trots att de egentligen inte ville ha spelaren ifråga.

På tal om det, så måste det kännas bittert för il Presidente att förlora med 75,5 poäng dvs endast ett lag hade högre poäng...

Vid årskiftet låg Kasteddu på nedflyttningsplats. Vändningen kom då Pato lämnade, och jag plötsligt hade tillgång till cash. Breddade truppen och är obesegrad sedan dess.

Moggitown imponerar, men det är fortfarande jämnt i toppen.
2013-03-04, 22:26
Medlem
Citat:
På tal om det, så måste det kännas bittert för il Presidente att förlora med 75,5 poäng dvs endast ett lag hade högre poäng...
Ja, känns lite bortkastat att Bonaventura ska bli tvåmålsskytt i just den här matchen av alla, som ändå visade sig vara omöjlig att vinna trots bra poängskörd som du säger.

Nåja, jag har blickarna på nästa säsong. Ska försöka agera kyligare på mercaton då, man lär sig av sina misstag.
2013-03-05, 04:17
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Schöön helg. Nu väntar snart Derby della Flashback mellan ligans två klassiska topplag. Samtidigt lurar Livorno i bakvattnet och en som gått som en raket i tabellen utöver Brille är ju faktiskt KFC.
2013-03-10, 17:14
Medlem
Kul att 4522 sitter med Ibarbo i startelvan.
2013-03-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Kul att 4522 sitter med Ibarbo i startelvan.
Ha! Gör det oväntade och tar en stenhård 2-1 vinst på bortaplan mot ligatvåan, samtidigt mosar Moggi-möget den inför säsongen favorittippade Tåpaj med hela 3-0!
Senast redigerad av Pellebelle 2013-03-11 kl. 14:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in