2012-08-09, 21:11
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Mål: Frey, D'arsie
Försvar: Stendardo, Taddei, Canini, De Ceglie, Ely, Kosnic J
Mittfält: Dessena, Jankovic, Ekdal, Gonzalez, Cana, Cruzado
Anfall: Lanzafame, Roggia, Moscardelli, Gimenez

Stabilt gäng
Du vinner i alla fall tävlingen av att ha den snyggaste spelaren i Serie A.
2012-08-09, 21:12
Medlem
4522s avatar
Citat:
Mål: Frey, D'arsie
Försvar: Stendardo, Taddei, Canini, De Ceglie, Ely, Kosnic J
Mittfält: Dessena, Jankovic, Ekdal, Gonzalez, Cana, Cruzado
Anfall: Lanzafame, Roggia, Moscardelli, Gimenez

Stabilt gäng

Jävlar vilket mittfält! Och kultliraren Moscardelli på topp! Du kan skatta dig lycklig.

Lite om statistiken vid era spelare: MV = medelbetyg MVUG = medelbetyg sista omgången Goal = mål Goal S = insläppta mål A = Assist.
2012-08-09, 21:14
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Pellebelle - vad ska du ha för De Ceglie? Byta mot Cicinho? Han var riktigt bra i Confederations Cup för ett par år sen, kallades den nye Roberto Carlos.

Nej men seriöst, du kan få Bonera straight swoop mot De Ceglie. Deal?
2012-08-09, 21:15
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jävlar vilket mittfält! Och kultliraren Moscardelli på topp! Du kan skatta dig lycklig.

Lite om statistiken vid era spelare: MV = medelbetyg MVUG = medelbetyg sista omgången Goal = mål Goal S = insläppta mål A = Assist.

Moscardelli brukar väl göra en hel del mål för Chievo varje säsong? Kan ju vara något att försöka köpa in, om Pellebelle är beredd att förhandla givetvis
2012-08-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Moscardelli brukar väl göra en hel del mål för Chievo varje säsong? Kan ju vara något att försöka köpa in, om Pellebelle är beredd att förhandla givetvis
Ett tips i vänskaplig anda är att först gå in för de heta villebråden.
2012-08-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Pellebelle - vad ska du ha för De Ceglie? Byta mot Cicinho? Han var riktigt bra i Confederations Cup för ett par år sen, kallades den nye Roberto Carlos.

Nej men seriöst, du kan få Bonera straight swoop mot De Ceglie. Deal?
Nainggolan, vad sägs? Inga pengar i mellan. (Kan man ens byta på det viset förresten? Spelare + pengar alternativt flera spelare mot en spelare?)
2012-08-09, 21:28
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Som jag förstår det så ska man besegra en motståndare varje vecka, precis som i en fotbollsliga? Alltså inte att man likt traditionella fantasy-spel ska få flest poäng totalt?

Det här blir bättre och bättre.
2012-08-09, 21:28
Medlem
Citat:
Nainggolan, vad sägs? Inga pengar i mellan. (Kan man ens byta på det viset förresten? Spelare + pengar alternativt flera spelare mot en spelare?)
Egentligen kan man inte byta överhuvudtaget. Som 4522 sa så får man helt enkelt komma överens om förbestämda summor, annonsera att man ämnar byta spelare sinsemellan och be andra hålla sig borta från just de två auktionerna.
2012-08-09, 21:29
Medlem
Citat:
Som jag förstår det så ska man besegra en motståndare varje vecka, precis som i en fotbollsliga? Alltså inte att man likt traditionella fantasy-spel ska få flest poäng totalt?

Det verkar som det. Jag möter iaf Brille i första omgången. Lär bli slakt.
2012-08-09, 21:33
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Jag måste sälja en back först tror jag. Om du vill ha någon av mina stjärnbackar som kommer vara startspelare i sina lag så får du nog ge lite deg emellan. De Ceglie däremot kommer att bänkas av Isla/Caceres/Lichtsteiner/Giaccherini och jag vill bara ha honom av sentimentala skäl.
2012-08-09, 21:35
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:

Trodde också det var så först. Ungefär som Aftonbladets drömelva när man har en vis summa pengar som man får handla in spelare för och sedan samla poäng genom mål, assist, räddade straffar osv. Men håller med dig om att detta är bättre.

Fast hur går poänggivningen till? Är det så som 4522 skrev i något inlägg? Då är det väl bäst om man har så många spelare som möjligt i samma lag så de inte stoppar för varandra eller vad man ska säga?
2012-08-09, 21:35
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Modulen är just nu 3-7-7-5 när det gäller max per lagdel.
Men vad är golvet per lagdel? 2-6-6-4?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in