2005-07-31, 18:38
Bannlyst
Jo sant jag kanske gav lite fel budskap med mina bravader....
Men jag tog faktiskt en kokr igår och blev almänt mysig och gobbad precis som jag ville bli... fast sen kände jag hur jag var å väg och decka, och decka blev det =( fan idag känner jag fortfarande av att jag dagit valium känner mig helt avdomnad både i tankar och kropp, synd att det ska ha så lång verkningstid för nu är dilemat attjag är sugen på en kork igen !

Men jag läste att klonazepam har en halveringstid på 50 timmar nått och dom åt jag vid 3 på dagen igår samtidigt med 5 valium, sen åt jag fem till vid 6 - 7 tiden kanske, och sniffade även en så jag har juh 110mg i blodet och jag sågatt halverginstiden var upp till 200 timmar på det... JÄVLA SKIT BENZO som ska sitta i så länge

Jag tror inte benzo är min grej då jag bara känner mig avtrubbad och trög på dem däremot har det hjälpt nångång när man har stress på riktigt och tagit en då har det känst som en skön dusch som runnit av en...

aja dom är juh int etill mig själv så det kvittar.

hade gött!!
Citera
2005-08-02, 08:22
Bannlyst
De enda dödsfall som skett med GHB och liknande preparat har varit när andra depressanter varit inblandade, jag känner till metadon+ghb och har läst om ghb+alkohol i tidningen. Så gör så här, släng i dig tio till Iktorivil, dra i dig en kvarting brännvin och ta ett par "korkar", eftersom du har tolerans måste du ju ta minst dubbelt så mycket för att bli go! Mätverktyg som pipetter som gör att man vet vad man får är för nördar och plugghästar!
Citera
2005-08-13, 09:45
Medlem
Kända biverkningar av ghb/gbl/gobbe

Jag vore tacksam om personer här som anser sig hyffsat insatta i det här med ghb/gbl lista de bieffekter som ni vet förekommer eller själva har upplevt!

Beskriv så bra det går, ifall det var vid hög dos, låg dos, uppkom det efter en lång tids användning? Hur lång? Bla bla bla, ja ni hajjar..

Finns det några risker med långtidsbruk? Hur lätt är det EGENTLIGEN att dö av det om man bara tar gobb? Om man blandar med annat, isåfall vad?

Så åter igen, egna erfarenheter, gärna så detaljerat som möjligt. Eller rena fakta.
Citera
2005-08-13, 10:16
Bannlyst
Jag använde ghb/gbl en hel del (1 år i sträck) för några år sen. Du blir inte beroende av det fysiskt om du inte använder det kontinuerligt dygnet runt (var 3:e timme, även på natten). Jag använde i snitt 2 doser om dagen och väntade minst 3 timmar innan jag tog nästa. Efter att ha kört så i 5 dagar i sträck kanske, brukade jag pausa i minst 48 timmar. Då hade jag inga bieffekter som var värre än kaffe. En lätt tendens att ibland känna sig nere när ruset gått över, som i sin tur gick över på 2-3 h.

Har polare som använder det en gång i timmen dygnet runt och har så gjort i några månader. De har blivit kraftigt beroende och skakar som asplöv när de inte tagit något. Man tror man ska få nån hjärtattack då det slår i upp till 250 bpm. Musklerna ger spasmer och man får panik och är rädd.
Citera
2005-08-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.alban
Jag vore tacksam om personer här som anser sig hyffsat insatta i det här med ghb/gbl lista de bieffekter som ni vet förekommer eller själva har upplevt!

Beskriv så bra det går, ifall det var vid hög dos, låg dos, uppkom det efter en lång tids användning? Hur lång? Bla bla bla, ja ni hajjar..

Finns det några risker med långtidsbruk? Hur lätt är det EGENTLIGEN att dö av det om man bara tar gobb? Om man blandar med annat, isåfall vad?

Så åter igen, egna erfarenheter, gärna så detaljerat som möjligt. Eller rena fakta.

Har i två omgångar tagit ren gbl i ett par månader i sträck. Då ungefär varran timme dygnet runt. Båda gångerna som jag har slutat så har jag varit tvungen att lägga in mig på klinik i flera veckor då skakningarna och ångesten är så kraftiga att de i princip har varit tvungen att spänna fast mig och mata mig med benzos de första 5 dagarna. Så inget att rekommendera.

Tar du GBL och alkohol så är det väldigt lätt att överdosera, är stor risk att du får i dig så pass mycket så andningen upphör, också inget att rekommedera.

Tar du däremot bara GBL så kan du ta en hel del utan att det är nån fara. Visserligen är det lätt att däcka och att du sover så djupt så du är omöjlig att väcka. Dock ingen fara så länge du inte spyr i sömnen och kvävs av spyorna.

En vanlig dos är på 2-3ml om det är ren GBL du använder. Har aldrig provat GHB men där kan styrkan svikta nått otroligt, speciellt om du köper av nån som gjort det hemma. Då kan det vara lätt att överdosera på bara gobb då ena gången kan det räcka med 6-7ml medans nästa gång är du tvungen att ta 20, så ska du börja seriöst se till att fixa ren GBL eller GHB som du vet styrkan på och en ml-pipett.

Är det nått mer du behöver veta så säg till.
Citera
2005-08-13, 15:59
Medlem
SKUNXs avatar
Jag känner en kille som missbrukade GHB så kraftigt att han kollapsa efter nåt år så han kom in på klinik å där hade dom sagt att GHB/GBL är bland det svåraste drog-beroendet att bli "ren" ifrån..

En farlig bieffekt är väl oxå dom ökända andning-deppressioner(heter det va?) ja att kroppen "glömmer av" att andas.. Har två kompisar som fått åka ambulans till sjukhuset för att dom har slutat andas...Fast väl där finns det inte så mycket att göra,dom står å övervakar en så man inte slutar andas samt ger syrgas tror jag.
Citera
2005-08-13, 16:10
Medlem
Tack för de tre svaren, är nöjd med alla tre Har precis börjat testa lite gbl (ja, ren gbl) och håller väll på att exprimentera mig fram till ett sätt att använda det som inte är skadligt för mig.

Kan väll dra till med mina upplevelser, tycker att det är oehört lätt att decka på, räcker med nån halv ml för mycket när man "fyller på" för att man ska decka vart man än är. Upplever det dock som svårare att decka om man är uppe och går, men riktigt lätt om man ligger ner eller sitter någonstans.

Tycker att det stör min sömn som fan, jag kan köra lite hemma och sedan somna gott, men vaknar omotiverat tidigt igen. Kör jag en utekväll på gbl och kommer ner innan jag har kommit ner och kommit i säng så är det svårt att överhuvudtaget somna sen.

Börjar jag tidigt en dag så blir det oftast inte lika roligt i slutet av kvällen, blir mera att man lite desperat tar till i överkant med doserna, och deckar som följd.

Testade att köra en "heldag" också, körde loss tidigt på dagen, fyllde på lite, höll på, deckade, sov nån/några timmar. Sedan började det om när jag vaknade, jag körde igång igen, körde några timmar, deckade, sov nån/några timmar, vaknade, somnade.. Ja ni fattar. De sista gångerna jag deckade så hade jag helt sjuka drömmar (jämfört med inga drömmar alls vid första deckningen). Dagen efter så kännde jag mig heeeelt sabbad, var nästan exakt som en tjackavtändning inklusive ångest, dålig matlust och oro..
Citera
2005-08-13, 17:09
Medlem
SKUNXs avatar
Ja gobbe kan va riktigt kul bara man inte förlorar omdömet å överdoserar,jag har överdoserat rejält en gång på krogen,å det vill jag inte va med om igen! Hemsk känsla när man bara ramlar ihop hela tiden å tror att man typ ska dö å inte kan göra nårt åt det,man är ju fortfarande rätt klar i huvet när man fortfarande är vid medvetande.Tur att man va med kompisar som kunde bära ut en å se till att man klarar sej.
Citera
2005-08-13, 17:28
Medlem
Citat:
Tack för de tre svaren, är nöjd med alla tre Har precis börjat testa lite gbl (ja, ren gbl) och håller väll på att exprimentera mig fram till ett sätt att använda det som inte är skadligt för mig.

Kan väll dra till med mina upplevelser, tycker att det är oehört lätt att decka på, räcker med nån halv ml för mycket när man "fyller på" för att man ska decka vart man än är. Upplever det dock som svårare att decka om man är uppe och går, men riktigt lätt om man ligger ner eller sitter någonstans.

Tycker att det stör min sömn som fan, jag kan köra lite hemma och sedan somna gott, men vaknar omotiverat tidigt igen. Kör jag en utekväll på gbl och kommer ner innan jag har kommit ner och kommit i säng så är det svårt att överhuvudtaget somna sen.

Börjar jag tidigt en dag så blir det oftast inte lika roligt i slutet av kvällen, blir mera att man lite desperat tar till i överkant med doserna, och deckar som följd.

Testade att köra en "heldag" också, körde loss tidigt på dagen, fyllde på lite, höll på, deckade, sov nån/några timmar. Sedan började det om när jag vaknade, jag körde igång igen, körde några timmar, deckade, sov nån/några timmar, vaknade, somnade.. Ja ni fattar. De sista gångerna jag deckade så hade jag helt sjuka drömmar (jämfört med inga drömmar alls vid första deckningen). Dagen efter så kännde jag mig heeeelt sabbad, var nästan exakt som en tjackavtändning inklusive ångest, dålig matlust och oro..

Mjo, då kan du tänka dig hur det är när du kör flera månader hela tiden. Jag är inne på min tredje runda nu. Haft uppehåll på snart 2 år. Har kört i 13 dar nu. Usch, kommer bli en riktig avtändning på onsdag när plugget börjar snart.
Citera
2005-08-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKUNX
Ja gobbe kan va riktigt kul bara man inte förlorar omdömet å överdoserar,jag har överdoserat rejält en gång på krogen,å det vill jag inte va med om igen! Hemsk känsla när man bara ramlar ihop hela tiden å tror att man typ ska dö å inte kan göra nårt åt det,man är ju fortfarande rätt klar i huvet när man fortfarande är vid medvetande.Tur att man va med kompisar som kunde bära ut en å se till att man klarar sej.

Hur mycket fick du i dig då? Förutsatt att det var ren gbl (har inget grepp om dosering när det gäller ghb).

Diesel: Ja fy fan det låter inte skoj faktiskt. Torskar du dit lätt efter att en gång ha varit? Alltså kan du, efter att ha blivit fri från dagligt bruk, ta några ml en partykväll utan att för den sakenskull vilja ha mer dagen efter?
Citera
2005-08-13, 17:42
Medlem
SKUNXs avatar
Kommer inte ihåg ett ex antal korkar var det iaf. Men det var GHB å det var en ny "sort" (färgad grön om nån kommer ihåg den,bara karamellfärg ja vet!) som jag inte hade tatt innan så när jag tyckte att den inte slog så tog jag nya korkar hela tiden,men det visade sej att den bara slog lite långsammare än vanligt så alt slog på samma gång! Givetvis hade jag däckat för att man tatt lite förmycket nångån innan men detta var en riktig överdos om man kan säga så,inte kul iaf!
Citera
2005-08-13, 17:54
Medlem
Citat:
Hur mycket fick du i dig då? Förutsatt att det var ren gbl (har inget grepp om dosering när det gäller ghb).

Diesel: Ja fy fan det låter inte skoj faktiskt. Torskar du dit lätt efter att en gång ha varit? Alltså kan du, efter att ha blivit fri från dagligt bruk, ta några ml en partykväll utan att för den sakenskull vilja ha mer dagen efter?

Mjo, GBL är den bästa drogen enligt mig. Tycker det passar mig bättre än heroin/tjack/kola you name it. När jag började ta det för 3 år sen så körde jag typ varje kväll bara i nån vecka sen eskalerade det och efter 2 veckor så blev det varran timme. Höll på några månader sen så la jag in mig. Var det värsta jag varit med om.

Sen så tog jag inget på typ 2 månader. Sen tänkte jag att jag kunde prova att bara ta det nån gång i veckan igen, istället för alkohol. Fastnade på första dosen direkt. Så blev det några månader igen. Samma visa igen.

Sen nu 2 år senare så tänkte jag att - nu borde jag klara att bara ta ibland -. Jo tjena, fastna direkt igen hehe. Men nu blire iaf slut med det tills skolan börjar på torsdag. Får vara hur jobbigt som helst har inge val som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in