2006-11-05, 18:45
Medlem
Jo jag har sett många recept asså och jag har väll hajjat nu att man först blandat ihop grejjerna sen värmer tills allt har reagerat och tills pH är runt 7. Dom mesta recept anger 120ml gbl och 59,4 , 63 respektive 64 gram NaOH. Eller ja nu hittar jag ett annat här.

Här ska man blanda 130gram NaOH med 400ml vatten, sen tillsätta 250ml gbl. Och här ska man inte alls värma det utan det ska reagera självt så kraftigt att det börjar koka (vilket det inte ska tydligen) om man tillsätter gbl för snabbt i lösningen.

Här blandar man först gbl och NaOH ist för vatten och NaOH som i förra. Sen i med "half a cup" (hur mycket är det?) tills det börjar reagera, alternativt värma lite tills det börjar reagera och sen tar av det från värmen. Sen röra om tills sodan är löst sen värma tills det kokar och då koka i nån timma till..

Sen till skillnad mot det förra receptet så ska man fylla upp med vatten tills det är 1Liter. Så här nedan har man alltså 1L 50%ig ghb med 120ml gbl och i det övre har man med 250ml gbl 750ml 50%ig ghb. Hur går det ihop att de anger så olika?

Här är ett annat recept:
Citera
2006-11-05, 18:46
Medlem
Här ett annat:

Fan verkar alltså variera lite på mängderna, men de flesta verkar ju använda sig av 120ml gbl och runt 59-64g NaOH för omkring en liter ghb med styrkan 1g/5ml .

Sen undrar jag asså vart man kan köpa pH-papper? Lackmus eller vad det heter
Citera
2006-11-06, 20:41
Medlem
vanligast häromrking e 2-2,5 dl gbl till 5-6dl ghb iallafall.

mvh mattias
Citera
2006-11-07, 17:30
Medlem
Ph eller lack papper, sticlor köper du på apoteket
Citera
2006-11-07, 17:40
Medlem
Mourns avatar
Pa tal om GBL, hur far man tag i det?
Citera
2006-11-07, 19:54
Medlem
mummas avatar
Ränkna ut stökmeterioin. Hur mkt molmängden blir och så...
Citera
2006-11-08, 17:05
Bannlyst
Hmm, ingen som har något intressant att komma med? Brukar ju finnas massvis med pålästa skojare som hänger här.
Citera
2006-11-08, 17:49
Medlem
Jag tror inte det finns en jävel som förstod var du ville komma med de två inlägg du skrev inatt. Förstår ingenting av frågeställningen faktiskt.
Citera
2006-11-08, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piccioni
Jag tror inte det finns en jävel som förstod var du ville komma med de två inlägg du skrev inatt. Förstår ingenting av frågeställningen faktiskt.

Hmm, jag antar att du har rätt. Jag kommer att återkomma i denna tråd när jag kommit "vad jag egentligen menar". Psychopatic är en hejjare på sånt här, tror jag iallafall, han besvarade en väldigt klurig frågeställning jag hade för några dagar sedan, ska se om han kan ge ett vettigt svar.
Citera
2006-11-08, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Hmm, jag antar att du har rätt. Jag kommer att återkomma i denna tråd när jag kommit "vad jag egentligen menar". Psychopatic är en hejjare på sånt här, tror jag iallafall, han besvarade en väldigt klurig frågeställning jag hade för några dagar sedan, ska se om han kan ge ett vettigt svar.
Ja, alltså jag är j-vligt kass på matte o orkar inte med att räkna o greja med det där nu. Men det enda jag vet om bensodiazepiners "skadeverkningar" på GABA-systemet, är att abstinensen från besodiazepiner brukar sägas sitta i så många månader, som så många år som du käkat dem.

Så, låt säg i mitt fall, jag har käkat benzo kontinuerligt (dagligen, alla möjliga sorter). Om jag slutar tvärt, så skulle abstinensen sitta i, i ca 3 månader.

Det finns inga bevis på att bensodiazepiner skadar GABA-systemet permanent! Det finns dem som har gått på Valium sedan i början av 70-talet. En siffra jag har hört är att ungefär 50% utvecklar tolerans mot benzo, o måste kontinuerligt höja dosen.

Jag verkar ha tur, o tillhöra de övriga 50 procenten då jag fått Iktorivil 1-4 mg dagligen, det har gått upp o ner. Men just nu klarar jag mig på 2 mg. Ibland klarar jag mig på 1 mg i en hel vecka, o ibland behöver jag 4 mg, o så har det varit i 2 år.

Men som jag alltid säger, allt, tom. halveringstiden är mycket individuellt!
Citera
2006-11-08, 19:36
Bannlyst
wah nu hänger ja inte med 1mg Iktorivil och du känner av effekten i en vecka eller hur menar du ?
Citera
2006-11-09, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.t the man
wah nu hänger ja inte med 1mg Iktorivil och du känner av effekten i en vecka eller hur menar du ?

1mg/dag.

Eftersom Ikton har så lång halveringstid byggs det ju upp jämviktskoncentration också, vilket säkert spelar in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in