2005-03-25, 13:19
Bannlyst
Ok, det var tråkigt att höra, men då utesluter det den näst vanligaste dödsorsaken där GHB är inblandat, nämligen i kombo med andra depressanter som benzo och alkohol.
Men vad fastställdes som dödsorsak? För det är ju också vanligt att man däckar på rygg och dör en River Phoenix-död, men då är det inte direkt orsakat av gobben om man säger så.
Citera
2005-03-25, 16:44
Bannlyst
Jag har sett många gånger då GHB/GBL/BDO har "gone bad". Då är det en person som vill ha mer, mer, mer - ungefär som med alkohol. De ska visa att de klarar av mycket. Sen däckar de bara av och går inte att väcka under 2-4 timmar. Efter det vaknar de upp och tror det bara gått nån sekund, men är utvilade och coola igen. Den attityden funkar helt enkelt inte om man ska klara av att använda GHB. Man måste vara väldigt noggrann. Ungefär 80% av alla fall där GHB dödsfall hänt så har alkohol varit inblandat. I övriga fall är det ofta kombinationer av andra droger såsom opiatbaserade preprat och benzodiazepiner. Den enda drogen den inte kan ge dödlig kombination med är the magic herb - marijauna och hasch.
Citera
2005-03-25, 16:57
Medlem
Smokebombs avatar
Avståndet mellan aktiv dos och överdos när det gäller GHB är ungefär detsamma som för alkohol.

Effekterna sägs vara bättre, det är mindre beroendeframkallande, ger mindre abstinens, inga fysiska skador och inga nämnvärda biverkningar.

Problemet är bara att man aldrig vet vad man får.

Har man gjort GHB själv, spätt ut till en koncentration som man vet ungefär motsvarar starksprit och dessutom smaksatt med något som smakar fan, så har man ju en drog som knäcker alkohol på många sätt.
Citera
2005-03-25, 17:22
Medlem
supahs avatar
stod j i tidningen för nån månad sen att en flick i gbg dog pga ghb..så det är nog inte det enda fallet
Citera
2005-03-25, 19:27
Medlem
Sixx!s avatar
Jag har aldrig tagit det och kommer heller aldrig göra det, vet inte varför jag inte gör det, men det känns så jävla sunkigt... Flera polare älskar det , men så har dom ochså sommnat i armarna på poliser, till akuten mm
Citera
2005-03-25, 19:48
Medlem
nyblads avatar
Hmm ruset säger mig att det är beroendeframkallande
Citera
2005-03-25, 20:39
Medlem
carlinos avatar
Mycket farligt

Skulle kunna skriva det här långt och väldigt förklarande men för att göra det kort så är GHB det enda som fått mig medvetslös utan förvarning och sedan ett hjärta som inte bara slog sakta utan även hoppade över slagen ibland. Polarna var rätt lättade när de fick liv i mig ett par timmar senare.
Citera
2005-03-25, 20:50
Medlem
Porrpojkes avatar
GHB...när jag tog det så drack jag ofta tillsammans med ett par korkar...o alltefetersom så ville man ha mer, en kompis stoppade mig vid ett par tillfällen då andningsdepression var nära...ofta så tuppade man av o vaknade ganska exakt 3 timmar senare...men ta det lugnt...GHB funkar i små mängder...
Citera
2005-04-18, 15:01
Medlem
blanda ghb och dexofen?

Hej
tog för ett litet tagsen 10 st 50mgdexofen men tyckte inte att ja kände nåt så ja drog i mig 2korkar ghb lite efter fast kom på nu att ja tror ja läste nånstans att de va farligt att blanda dexofen me andra saker så jag undrar om nån tror att det är nån fara me de?

mvh
Citera
2005-04-18, 15:38
Medlem
Sovas avatar
Att blanda dexofen med sprit är rentav dödligt så att blanda med GHB borde vara ungefär samma sak. Överlever du så gör det inte igen..
Citera
2005-04-18, 23:32
Medlem
Som Sova skriver, Stay Away!

Mixa aldrig dextropropoxifen preparat med droger som verkar dämpande på nervsystemet såsom GHB, benso, alkohol. Det dör 50 pers om året pga denna mix. Det behövs inte mkt. Sömn-andningsuppehåll-död.
Citera
2005-04-19, 11:45
Medlem
nä ska inte göra det nåt mer men de gick bra iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in