2005-08-13, 21:20
Medlem
booses avatar
Jag kan berätta om mina turer med gobbe.
Jag höll på med "schotten" (kallas det i gbg) i 1 1/2-2 år varje dag.
Det är världens bästa drog måste jag säga.
Ghb är helt klart bättre än gbl,bdo, mycket mera drag + att man inte behövde sitta och svepa korkar hela tiden.
Den bästa schotten är den som är oljig, trögflytande.
Det är inte så svårt att dosera, det beror mest på att man tar olika styrkor ibland, det är stor skillnad på ghb och gbl doseringen.
Jag har varit på akuten 7 ggr utan andning, men även så tappar man andningen många ggr även fast man inte har varit på akuten,
Beror lite på vilka kompisar som är med.
Men iallafal så har jag varit ren nu 16 månader.
Det har varit ett HELVETE tro mig!!!
Man svettas, skakar, darrar, sömnsvårigheter mm
Men framför allt man vågar inte träffa nån, vågar inte gå på stan eller till affären.
HAr käkat lite olika anti piller.
Måste la säga att nu har det la börjat hjälpa, men långt ifrån över.
Tänkte bara säga en sak till.
Du kan fortsätta med gobbe, men se till att du inte blir beroende.
Hoppas det har hjälpt nåt med mina ord, jag vill inte skrämma upp dig.
Lycka till
Citera
2005-08-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boose
Jag kan berätta om mina turer med gobbe.
Jag höll på med "schotten" (kallas det i gbg) i 1 1/2-2 år varje dag.
Det är världens bästa drog måste jag säga.
Ghb är helt klart bättre än gbl,bdo, mycket mera drag + att man inte behövde sitta och svepa korkar hela tiden.
Den bästa schotten är den som är oljig, trögflytande.
Det är inte så svårt att dosera, det beror mest på att man tar olika styrkor ibland, det är stor skillnad på ghb och gbl doseringen.
Jag har varit på akuten 7 ggr utan andning, men även så tappar man andningen många ggr även fast man inte har varit på akuten,
Beror lite på vilka kompisar som är med.
Men iallafal så har jag varit ren nu 16 månader.
Det har varit ett HELVETE tro mig!!!
Man svettas, skakar, darrar, sömnsvårigheter mm
Men framför allt man vågar inte träffa nån, vågar inte gå på stan eller till affären.
HAr käkat lite olika anti piller.
Måste la säga att nu har det la börjat hjälpa, men långt ifrån över.
Tänkte bara säga en sak till.
Du kan fortsätta med gobbe, men se till att du inte blir beroende.
Hoppas det har hjälpt nåt med mina ord, jag vill inte skrämma upp dig.
Lycka till

Mjo, måste hålla med om att det värsta när man har tänt av är att
man knappt vågar gå ut. Jag kan inte ens svara i telefonen första tiden
efter. Och för att gå ner till affären så fick man sänka ett par starköl först. För att bli lite avslappnad i alla fall.

Förstår dock inte hur du lyckats ta så mycket så du slutar andas? Har tagit väldigt väldigt ofta som sagt och visst, händer ju då och då att man tar så pass mycket att man somnar och ej går att väcka på ett par timmar. Men sluta andas? När du väl gjort det en gång så borde du väl veta tills nästa gång att du ska ta några ml mindre? Bara en tanke..
Citera
2005-08-13, 22:03
Medlem
booses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diesel
Mjo, måste hålla med om att det värsta när man har tänt av är att
man knappt vågar gå ut. Jag kan inte ens svara i telefonen första tiden
efter. Och för att gå ner till affären så fick man sänka ett par starköl först. För att bli lite avslappnad i alla fall.
JAg vågar fortfarande inte gå riktigt,

Förstår dock inte hur du lyckats ta så mycket så du slutar andas? Har tagit väldigt väldigt ofta som sagt och visst, händer ju då och då att man tar så pass mycket att man somnar och ej går att väcka på ett par timmar. Men sluta andas? När du väl gjort det en gång så borde du väl veta tills nästa gång att du ska ta några ml mindre? Bara en tanke..
det är lätt att säga, svårare i verkligheten .man är fast
Citera
2005-08-14, 14:25
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diesel
Mjo, då kan du tänka dig hur det är när du kör flera månader hela tiden. Jag är inne på min tredje runda nu. Haft uppehåll på snart 2 år. Har kört i 13 dar nu. Usch, kommer bli en riktig avtändning på onsdag när plugget börjar snart.

Lycka till Diesel, och hoppas att det går vägen den här gången.

Hur tråkig skolan än är just nu, så kommer du känna dig glad och nöjd när du klarat dig igenom den.

GHB brukade jag ganska friskt innan lagändringen, men det gick aldrig så långt för min del att det blev flera ggr dagligen, kanske var tur det......

/OT Mode ON: Men just nu försöker jag sluta med ett långvarigt bruk av Tramadol, det är ingen dans på rosor det heller /OT MODE OFF.
Citera
2005-08-14, 17:04
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Vad bör man betala för Gobbe, säg att man köper 3-5 cl på en gång?
Snackar nu gobbe av klass, dv.s väldigt ren sådan.
Eller går det fortfarande att få tag på från kemföretag / klottersanering?
Citera
2005-08-15, 10:39
Bannlyst
I mitt kompisgäng är vi ca. 5 pers som gillar the occassional knark. Vi "hittade" ghb/gbl/bdo runt 1998 när det var lagligt och relativt okänt. Vi använde det alla som substitut för alkohol när vi gick på krogen. Av dessa 5 är 1 idag kraftigt beroende (gbl varje timme blandat med xanor!), 1 använder det som jag (då och då) och 3 vill inte ha det över huvud taget.
Jag har aldrig däckat katastrofalt på gobbe, fastän det var nära några ggr i början innan man visste hur det skulle slå. Anledningen till att jag aldrig blivit beroende eller haft problem anser jag vara;

1. Max 2-3 doser dag, minst 3 timmar mellan doser.
2. 24-48 timmars uppehåll varje vecka.
3. EXAKTA mätinstrument vid dosering (har aldrig kört med kork). Det kan vara enorm skillnad på 0,1 ml för mycket.
4. Använd samma dos hela tiden - om toleransen går upp pausa i 48 h så är den som vanligt igen.
5. Blanda ALDRIG med alkohol, opiater eller benzo
6. KNOW YOUR DOSE

Jag har också märkt att man lätt somnar om man sitter still, speciellt på gbl och bdo. Att vara ute och cruisa är det som gäller och det gobbe passar sig bäst för. Många kör ytterligare doser på ca. halva startdosen efter att den tyngsta euforin släppt efter cirka 1 timme. Det är säkrare att vänta längre för desto frekventare du tar nya doser desto mer dopamin kommer frigöras när du slutar vilket orsakar rastlösheten och sömnlösheten.
Citera
2005-08-15, 10:46
Medlem
Tack för era tips och erfarenheter! Låter som att det är ganska så gravt beroendeframkallande trots att jag inte trodde det från början.

Det här med att man somnar om man sitter still har jag märkt, gäller att gå runt och gå hela tiden
Citera
2005-08-29, 15:20
Medlem
GHB, Olagligt??

Är GHB Olagligt ??
Citera
2005-08-29, 15:28
Medlem
TomiXs avatar
Yes det är det, Förteckning 2 om jag inte minns fel.
Citera
2005-08-30, 10:24
Medlem
Stog förresten i tidningen idag att GBL och BD bara skulle bli klassade som hälsofarligt ämne.snuten var lite sne över det tydligen
Citera
2005-08-30, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svuush
Stog förresten i tidningen idag att GBL och BD bara skulle bli klassade som hälsofarligt ämne.snuten var lite sne över det tydligen
Är redan klassat, kommer igenom tullen rätt bra ändå dock.
Citera
2005-08-31, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.alban
Är redan klassat, kommer igenom tullen rätt bra ändå dock.

Om inte du lever ett par dygn innan oss andra så drömmer du nog lite. GBL/BD är ej klassat än, däremot blir ämnena det imorgon, den 1 september.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in