2014-09-16, 18:39
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebgoblin
Ja, det får bli att jag avvaktar tills då jag inte är så himla nojjig. Kommer säkert få hämta ut paketet ju, hade varit så himla paranoid att nån civilare övervakar när jag går in och sen kommer ut med ett paket ...
M-C nämde nått om att man skulle få pengar tillbaka om man inte mailat in bilden på deras T&C inom 14 dagar, på ett mail stod det att man får tillbaka 50% och på det senaste mailet så stod det ingen procent summa utan bara att pengarna blir auto-refunded.

Så vad tror ni det är som gäller då, 50% eller 100% tillbaka? För pengarna har dom ju redan fått, men då va jag ju inte medvetem om det med T&C, dum som man va läste man inte tillräckligt noga i mailet.

Det får du ju ta o fråga dom om inte oss, maila o hör med dom.
Citera
2014-09-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det får du ju ta o fråga dom om inte oss, maila o hör med dom.

Har jag gjort, men dom skickar ju bara det mailet om T&C hehe, får vänta och se.
Citera
2014-09-20, 04:57
Medlem
Jag vaknar efter 4 timmar och sedan kanske jag somnar om så att jag får 5 timmar så att jag kan fungera lite å jobbet och så. Skulle någon rekommendera att jag en 2 dagar i veckan använder GHB för att sova 8 timmar på en natt?
Citera
2014-09-20, 05:09
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag vaknar efter 4 timmar och sedan kanske jag somnar om så att jag får 5 timmar så att jag kan fungera lite å jobbet och så. Skulle någon rekommendera att jag en 2 dagar i veckan använder GHB för att sova 8 timmar på en natt?

Nepp, det gör jag inte. Rekomenderar dig att antingen lösa anledningen till att du sover dåligt, alternativt att du går till doktorn och ber om en sömnmedicin, typ Theralen som man sover länge på. Insomningspiller hjälper bara vid insomning så det verkar inte vara ngt.

Att rekomendera någon att börja med GHB, som har ett kraftigt beroende samt potentiell livsfarlig abstinens oavsett orsak är något ingen vettig människa gör. Det beslutet är ditt att ta. Du kanske tar en stor kork efter en redig fylla och avlider, det är något jag är livrädd för att bidra till här på FB.
Citera
2014-09-20, 14:34
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Nepp, det gör jag inte. Rekomenderar dig att antingen lösa anledningen till att du sover dåligt, alternativt att du går till doktorn och ber om en sömnmedicin, typ Theralen som man sover länge på. Insomningspiller hjälper bara vid insomning så det verkar inte vara ngt.

Att rekomendera någon att börja med GHB, som har ett kraftigt beroende samt potentiell livsfarlig abstinens oavsett orsak är något ingen vettig människa gör. Det beslutet är ditt att ta. Du kanske tar en stor kork efter en redig fylla och avlider, det är något jag är livrädd för att bidra till här på FB.

Nej om man nu inte lider utav EXTREMA sömnproblem och har testat alla möjliga preparat innan dess.

Tar man bara det till sömnen, max 2 doser om natten så är det inga problem att sluta CT.

Men som sagt jättelätt att torska på det o börja använda det på dagen, så nej...

GHB i Fass: https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20040607004715

Testa Theralen som ovan skrev o funkar inte det så testa mirtazapin i låg dos.
Citera
2014-10-13, 22:42
Medlem
orkar inte läsa hela tråden
men är det någon som vet vartifrån man kan få tag på ghb ?
Citera
2014-10-14, 14:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bong-ra
orkar inte läsa hela tråden
men är det någon som vet vartifrån man kan få tag på ghb ?

SR t ex.

Eller beställa GBL o tillverka själv.
Citera
2014-11-05, 00:28
Medlem
Iamthebatmans avatar
Har en bekant tidigare granne som tyvärr dog av drogmissbruk för ett bra antal år sedan... Det ska enligt uppgift t.o.m ha varit GHB som varit boven.
Undrar således: hur ser dödligheten ut med gobbe jämfört med andra droger?

Hade han bara maximal otur/var klantig/tog på tok för jävla mycket, eller var han bara en utav många?
Citera
2014-11-05, 00:47
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Har en bekant tidigare granne som tyvärr dog av drogmissbruk för ett bra antal år sedan... Det ska enligt uppgift t.o.m ha varit GHB som varit boven.
Undrar således: hur ser dödligheten ut med gobbe jämfört med andra droger?

Hade han bara maximal otur/var klantig/tog på tok för jävla mycket, eller var han bara en utav många?

Extremt svårdoserat, speciellt GBL. Då är det skillnad mindre än 1ml som kan vara perfekt dos, till att man däckar. Då somnar man oavsett sysselsättning, ialf jag som somnade under intensivt gitarrspelande. Men då vaknar man alltid efter ngn timme. Om man inte "tog på tok för mycket".

Blandat med smärtstillande, alkohol eller bensodiazepiner. Det är rent livsfarligt. Han är en av många tyvärr..
Citera
2014-11-05, 10:27
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Extremt svårdoserat, speciellt GBL. Då är det skillnad mindre än 1ml som kan vara perfekt dos, till att man däckar. Då somnar man oavsett sysselsättning, ialf jag som somnade under intensivt gitarrspelande. Men då vaknar man alltid efter ngn timme. Om man inte "tog på tok för mycket".

Blandat med smärtstillande, alkohol eller bensodiazepiner. Det är rent livsfarligt. Han är en av många tyvärr..

Tack för intressant svar!

Då undrar jag bara... Varför tar folk gobbe om det är så osäkert?
Är ruset verkligen så speciellt att andra, mindre osäkra substanser inte kan ersätta det?
Citera
2014-11-05, 12:33
Medlem
Citat:

Är ruset verkligen så speciellt att andra, mindre osäkra substanser inte kan ersätta det?

Grejen är att det är helt säkert om man bara tar GHB. Är man dessutom noga med dosering och inte får hybris så överdoserar man väldigt sällan. De ggr jag har däckat har varit pga övermod och tappat omdöme: "nu ska jag bli riktigt skön" o sen har man tagit för mycket

Däremot är det nog så att desto fler ggr man tar det o desto vanare man blir, desto säkrare känner man sig o till slut börjar man tumma på reglerna. Till slut tappar man omdömet, t.ex. om man redan är stupfull o försöker toppa med GHB och då finns det en risk för att man dör
Citera
2014-11-05, 16:03
Medlem
masterior26s avatar
Citat:

Jag kan inte ens minnas hur många gånger jag druckit för mycket och däckat av men man vaknar alltid efter 2-3 timmar så fortsätter man dricka, men har jag tagit benso eller opiater då är jag väldigt försiktig när jag dricker gobbe för många vänner har varit väldigt nära döden av dom blandningarna. Och ja det är ruset som är så speciellt att man ändå fortsätter att dricka och då menar jag främst GHB, för GHB ger ett mycket skönare rus än GBL som är mer snurrigt och inte ger samma sköna rus som GHB men ibland när man köpt en liter GBL så orkar man inte fixa alla grejer för att koka och så slutar det med att man druckit upp all GBL istället. Men felet många oerfarna gör när dom ska prova GHB är att dom tar en kork och väntar 10-15min och tycker att dom inte känner mycket och då tar en till kork och istället däckar av, det är det som är så lurigt med GHB och farligt men GBL slår på snabbare men ruset är mer snurrigt och ganska likt alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in