2014-09-05, 17:06
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebgoblin
Jag såg precis att man ska fylla i och ta ett klart foto av ett ifyllt terms & agreements.
Det har jag inte gjort än, men ändå har mina pengar gått till dom ... Men jag ska fråga dom om dom skickar så det får plats i brevinkastet i dörren.

Men är det någon som har koll på lagligheten? Är den narkotikaklassad eller är den klassad som en hälsorisk/hälsofara?
Skicka gärna en legitim (legit/legitimate source) sida på det, gärna en sida som har värdighet och kanske till och med tillhör någon av myndigheterna.
Inte BARA flashback, men det går också, men det är ju inte lika tro värdigt om jag ska vara helt ärlig.

Finns det fler sidor än FHI som man kan kolla upp sånthär på eller?

Jag hittade en remiss från läkemedelsverket från början av året där man diskuterar narkotikaklassning av GBL och 1,4-BD. http://www.lakemedelsverket.se/upload/lvfs/Remisser%20p%C3%A5%20webben/Externremiss_GBL_1%204%20BD_140120.pdf

Hade det blivit klassat sen dess borde det ju ha kommit någon notis om det, hittar inget när man googlar. Dessutom säger ju folk i GBL/GHB tråden att det inte är klassat så verkar som det enbart är hälsofarligt.
Citera
2014-09-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Jag hittade en remiss från läkemedelsverket från början av året där man diskuterar narkotikaklassning av GBL och 1,4-BD. http://www.lakemedelsverket.se/upload/lvfs/Remisser%20p%C3%A5%20webben/Externremiss_GBL_1%204%20BD_140120.pdf

Hade det blivit klassat sen dess borde det ju ha kommit någon notis om det, hittar inget när man googlar. Dessutom säger ju folk i GBL/GHB tråden att det inte är klassat så verkar som det enbart är hälsofarligt.

Ja och Slingshot sa det själv också, att det bara är hälsofarligt.
Men vad händer ändå om det fastnar i tullen, en 250mL flaska? Det är det jag nojjar mig över.
Slingshot har även sagt flera gånger att sidan är grön. Men det är det här med tullen jag nojjar mig över, ifall en sådan liten flaska skulle fastna i tullen, vad är det värsta som hade kunnat hända då med tanke på att det verkar vara klassat som hälsofarligt, och inte narkotikaklassat än?
Citera
2014-09-05, 17:36
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ja och Slingshot sa det själv också, att det bara är hälsofarligt.
Men vad händer ändå om det fastnar i tullen, en 250mL flaska? Det är det jag nojjar mig över.
Slingshot har även sagt flera gånger att sidan är grön. Men det är det här med tullen jag nojjar mig över, ifall en sådan liten flaska skulle fastna i tullen, vad är det värsta som hade kunnat hända då med tanke på att det verkar vara klassat som hälsofarligt, och inte narkotikaklassat än?

Det värsta som kan hända är med all sannolikhet att du döms till böter när det rör sig om så små mängder. Se lagen om förbud mot vissa hälsofarliga varor http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-199942-om-forbud-mot-vi_sfs-1999-42/

Citat:
Ursprungligen postat av Lagen
4 § Den som uppsåtligen bryter mot 3 § första stycket 2, 3, 4, 5 eller 6 döms till böter eller fängelse i högst ett år.
Citera
2014-09-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det värsta som kan hända är med all sannolikhet att du döms till böter när det rör sig om så små mängder. Se lagen om förbud mot vissa hälsofarliga varor http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-199942-om-forbud-mot-vi_sfs-1999-42/

Fattar nada av det där hehe, sånt är rätt komplicerat för mig hah
Citera
2014-09-06, 11:52
Medlem
Ja iofs ha ditt safetynet. Jag hade ett förr. Sen en dag så tröttnade jag på min negativa inställning och mitt safetynet ansåg jag vara mitt ankare på botten. Hade den ett par år och sen såg jag den för vad den var, mina rädslor för att misslyckas. Jag hade slutat försöka till hundra procent och det visste jag innerst inne. Är man i en destruktiv spiral så är det lätt att man trivs där. Det är lättare att sluta försöka och känna "jag visste det" för då har man ändå stoltheten kvar på nåt sjukt vänster. Hoppas att det vänder för dig. Var inte rädd för att lyckas.
Citera
2014-09-08, 00:14
Medlem
lowerCases avatar
Sammanfogade denna tråd med "250mL 99.99% GBL från Polen." då den rörde detta ämne.

/Mod
Citera
2014-09-09, 15:31
Medlem
Om man beställer en 250mL flaska och betalar med ett 'Registered Letter', alltså den billigaste betal metoden, tror ni den slinker ner i brevinkastet i dörren då?
Annars skiter jag i det, dessutom vågar jag inte fylla i det där formuläret dom har nu för att dom ska skicka produkten ...
Citera
2014-09-09, 15:51
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Om man beställer en 250mL flaska och betalar med ett 'Registered Letter', alltså den billigaste betal metoden, tror ni den slinker ner i brevinkastet i dörren då?
Annars skiter jag i det, dessutom vågar jag inte fylla i det där formuläret dom har nu för att dom ska skicka produkten ...

Jag tror inte den går ner i brevinkastet men det beror väl på om dom skickar i sån sprayflaska som syns på hemsidan, men det kan nog någon annan svara på som beställt därifrån och varför skiter du i att beställa om det inte kommer hem i brevlådan? är det för att du är rädd att behöva visa legg när du ska hämta ut det?
Citera
2014-09-12, 11:57
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Nej det gör det inte, du kommer få en avi o måste hämta ut det med leg, märker brevbäraren att brevet inte får plats i brevinkastet eller postboxen så lämnar han en avi vart du ska hämta ut det.
Citera
2014-09-12, 12:23
Medlem
Ja, det får bli att jag avvaktar tills då jag inte är så himla nojjig. Kommer säkert få hämta ut paketet ju, hade varit så himla paranoid att nån civilare övervakar när jag går in och sen kommer ut med ett paket ...
M-C nämde nått om att man skulle få pengar tillbaka om man inte mailat in bilden på deras T&C inom 14 dagar, på ett mail stod det att man får tillbaka 50% och på det senaste mailet så stod det ingen procent summa utan bara att pengarna blir auto-refunded.

Så vad tror ni det är som gäller då, 50% eller 100% tillbaka? För pengarna har dom ju redan fått, men då va jag ju inte medvetem om det med T&C, dum som man va läste man inte tillräckligt noga i mailet.
Senast redigerad av Sebgoblin 2014-09-12 kl. 12:28.
Citera
2014-09-13, 12:56
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VistaBlack
jodå, l räknas hårdare än heroin...
testa å se själv

hur kan de räknas hårdare än heroin när GBL bara är klassat som hälsofarligt?
Citera
2014-09-13, 14:23
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
hur kan de räknas hårdare än heroin när GBL bara är klassat som hälsofarligt?

Precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in