2012-08-09, 06:04
Medlem
N-methylPyrrolidon är nog inget du borde svepa i dig
Lite info om ämnet:
http://www.earthpaint.net/PDF/MSDS/NMP.pdf

EDIT: ser ut att finnas lite andra ohälsosamma ämnen
Den flaskan, avråder dig starkt att pröva!
Senast redigerad av RazorsEdge 2012-08-09 kl. 06:13. Anledning: Tillägg som varning..
Citera
2012-08-09, 08:23
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkake
Du kan ju testa, ta en kork. GBL blir GHB i kroppen.
Svar på din fråga; nej det är inte GBL.

Man tar inte GBL korkvis.

Behövs bara 2 ml för en novis, en kork rymmer ungefär 6 ml och det är åt helvete för mkt GBL.
Citera
2012-08-09, 11:07
Medlem
gammatrons avatar
GBL (andra namn är gamma-butyrolakton och dihydro-2-furanon)

Hittar du de namnen på flaskan så party on Garth.
Citera
2012-08-09, 15:45
Medlem
Regiss avatar
Har nu fått ett pecept på GBL. De jag undrar över är om det duger med tex Mr muscle kaustiksoda från ica? Sen behöver man ph papper? Måste man koka lösningen sen när allt är blandat. Eller funkar de endå? Receptet set ut som följande

"1..ta 120 ml gbl och töm det i en rostfri kastrull.
2..tillsätt 54 gram naoh eller kaustiksoda.
3..värm 2 dl destillerat vatten (inte hett bara ganska varmt.
4..tillsätt det under omrörning och vispa tills all naoh har löst sej..löser sej inte allt sila bort det..
blanda det med vanligt kallt vatten till 0,5 L
på 10.L gbl så får du ut ca 35-40.L superstarkt GHB..
1,5-2 korkar så brinner man av..
blandningen blir lite grumlig och smakar salt som fan..men det FUNKAR..."

Snabba svar tack
Citera
2012-08-09, 16:29
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regis
Har nu fått ett pecept på GBL. De jag undrar över är om det duger med tex Mr muscle kaustiksoda från ica? Sen behöver man ph papper? Måste man koka lösningen sen när allt är blandat. Eller funkar de endå? Receptet set ut som följande

"1..ta 120 ml gbl och töm det i en rostfri kastrull.
2..tillsätt 54 gram naoh eller kaustiksoda.
3..värm 2 dl destillerat vatten (inte hett bara ganska varmt.
4..tillsätt det under omrörning och vispa tills all naoh har löst sej..löser sej inte allt sila bort det..
blanda det med vanligt kallt vatten till 0,5 L
på 10.L gbl så får du ut ca 35-40.L superstarkt GHB..
1,5-2 korkar så brinner man av..
blandningen blir lite grumlig och smakar salt som fan..men det FUNKAR..."

Snabba svar tack
Recept på GHB menar du väl?

Det enda jag kan svara på där är det om PH-papperet, ska tydligen räcka med att ta på fingret och smeta över läpparna och se till så det känns bekvämt då ska det vara ok.

edit: kommer ihåg tidigare i tråden har det diskuterats kaustik, och nitros (?) ska tydligen vara den bästa för GHB tillverkning, den hadej ag tänkt ta iaf men det blir nog ingen kokning för mig har slukat denna flaska som GBL också har bara 2 dl kvar nu
Citera
2012-08-09, 16:34
Medlem
Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Recept på GHB menar du väl?

Det enda jag kan svara på där är det om PH-papperet, ska tydligen räcka med att ta på fingret och smeta över läpparna och se till så det känns bekvämt då ska det vara ok.

edit: kommer ihåg tidigare i tråden har det diskuterats kaustik, och nitros (?) ska tydligen vara den bästa för GHB tillverkning, den hadej ag tänkt ta iaf men det blir nog ingen kokning för mig har slukat denna flaska som GBL också har bara 2 dl kvar nu

Jepp recept på GHB menar ja ju :P Har iaf köpt destilerat vatten kaustiksoda från ica nu. Ska iaf testa att ordna ihop detta nu kan återkomma med resultatet senare
Citera
2012-08-09, 17:14
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jepp recept på GHB menar ja ju :P Har iaf köpt destilerat vatten kaustiksoda från ica nu. Ska iaf testa att ordna ihop detta nu kan återkomma med resultatet senare

Viktigt som fan att du testar gobben försiktigt på läpparna först om du inte vill ha frätskador utav felkokad gobbe, helst ska du ha pH mätare, det ska ligga på 7-8 (neutralt), över det är det frätande.

Nitors kaustiksoda är det som gäller, koka gobben på svag värme i ca 20 min, inget måste dock.
Senast redigerad av Slingshot 2012-08-09 kl. 17:32.
Citera
2012-08-09, 17:25
Medlem
Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Viktigt som fan att du testar gobben försiktigt på läpparna först om du inte vill ha frätskador utav felkokad gobbe, helst ska du ha pH mätare, det ska ligga på 7-8 (neutralt), över det är det frätande.

Nitors kaustiksoda är det som gäller, koka gobben på svag värme i ca 20 min.

Nu är den redan klar utspädd med vatten å allt. Kan jag koka den på svag värma nu i 20minn eller är det för sent?
Citera
2012-08-09, 17:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Nu är den redan klar utspädd med vatten å allt. Kan jag koka den på svag värma nu i 20minn eller är det för sent?

Fick du en reaktion när du hällde i kaustiksodan? Det ska slå som en fontän. Och har all kaustiksoda löst sig riktigt? Alltså är lösningen helt klar?
Senast redigerad av Slingshot 2012-08-09 kl. 17:29.
Citera
2012-08-09, 17:26
Medlem
Regiss avatar
har smakat på läpparna nu, å de smaka salt. Inget frätande eller så.
Citera
2012-08-09, 17:28
Medlem
Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Fick du en reaktion när du hällde i kaustiksodan? Det ska slå som en fontän.

Först hällde jag i GBL sen kaustiksoda, sen de varma destilerade vattnet. Då fick jag en reaktion som en fontän

Frågan är om man vågar smaka :P
Citera
2012-08-09, 17:29
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Först hällde jag i GBL sen kaustiksoda, sen de varma destilerade vattnet. Då fick jag en reaktion som en fontän

Frågan är om man vågar smaka :P

Okej då är det bara att testa, ta en halv kork, vänta en halvtimme och ta en halv till om du inte känner något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in