2012-04-03, 12:35
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Har varit sugen på att testa GHB länge, men det är ju olagligt och i princip omöjligt att fåtag på häromkring.

Så ja tänkte, GBL. Kan man ta det som det är? Allså inte omvandla det till GHB.
Vad är farorna med detta? Magsår, hjärtproblem, leverskador eller liknande?
Är det fortfarande lagligt?

Hur är ruset? Som en euforisk version av en riktig stark benso har ja hört.. Är det rätt?

Syns det på piss/blodtest?

Alla svar uppskattas.
Skulle säga att ruset på gbl (har bara druckit gbl blandat med vatten) är som en alkofylla deluxe bara att man kan däcka närsom helst typ
Citera
2012-04-03, 13:07
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Har varit sugen på att testa GHB länge, men det är ju olagligt och i princip omöjligt att fåtag på häromkring.

Hur är ruset? Som en euforisk version av en riktig stark benso har ja hört.. Är det rätt?

Alla svar uppskattas.

Du tar 2 ml som är en bra nybörjardos ihop med 3 dl vätska, dricker du det rent kommer det ge frätskador men vem är så dum? GBL/GHB ger inga kroppsliga skador alls, blir till vatten o koldioxid o kroppen så levern tar ingen stryk. Nej det är klassat som hälsofarligt och ger maximalt 1 års fängelse.

Det är lite som ett alkoholrus men med mkt mer eufori o sedan blir man sjukt kåt utav det, riktigt bra antidepp o dämpar ångest som ingenting så jättelätt att bli torsk på det.

Nej det syns inte på vanliga prover utan måste skickas till analys i så fall och be dom leta efter just GHB.
Citera
2012-04-03, 13:14
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Du tar 2 ml som är en bra nybörjardos ihop med 3 dl vätska, dricker du det rent kommer det ge frätskador men vem är så dum? GBL/GHB ger inga kroppsliga skador alls, blir till vatten o koldioxid o kroppen så levern tar ingen stryk. Nej det är klassat som hälsofarligt och ger maximalt 1 års fängelse.

Det är lite som ett alkoholrus men med mkt mer eufori o sedan blir man sjukt kåt utav det, riktigt bra antidepp o dämpar ångest som ingenting så jättelätt att bli torsk på det.

Nej det syns inte på vanliga prover utan måste skickas till analys i så fall och be dom leta efter just GHB.
Men i göteborgstrakten så är det väl standard att kolla efter gobbe, eller har jag fel?
Citera
2012-04-03, 14:27
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Exakt.. drick aldrig kork
Gobbe är ju bland de bättre drogerna, speciellt ihop med amfetamin... speed ensamt kommer i fortsättningen kännas tamt i jämförelse.

Citat:
Ja räcker med 2-3 ml. Ja AT:n är som en blandning utav benso o opiater. Det som är jobbigast för mig är pulsen, hade 160 bpm + igår när det hade gått 8 timmar sedan sista dosen och sedan den extrema ångesten, skakningarna, noll aptit, hallisarna/paranoian och insomnia.
Liknar mina långa alkoholfyllda perioder, men mådde bättre efter 7-8 dygn (tror jag körde så många dagar i sträck påt ungefär) på gobbe än lika många dagar alkohol, kan ju ha med att göra att man slipper hälla i sig så stora mängder för att få ett fint rus? fick dock lära mig den hårda vägen hur viktigt det är att få i sig vätska då man gobbar.. speciellt då man körde med tjack.

Men är nog bra att man fick slut så man får pausa ett tag innan man börjar få riktig gobbe at. vill minnas att det var du som skrev att avtändningen kommer snabbare och hårdare för varje gång du tänder av?

Citat:

Alla svar uppskattas.
Ruset verkar vara väldigt individuellt, för mig är det mer kontrollerbart rus än alkohol, bättre ångestdämpning än benso och blev nästan lite påtänd och uppåt i rätt dos, extremt social.. men jag fick gå in mig ett par gånger innan jag lärde mig uppskatta ruset till sin fulla potential, samt lära mig dosera rätt.

Jag är extremt gobbe frälst nu helt klart, bland det bästa jag tagit.
Senast redigerad av undervattenfisk 2012-04-03 kl. 14:32.
Citera
2012-04-03, 15:13
Medlem
Bongmons avatar
Citat:

2ml gäller för rent GBL allså.
3dl vätskan kan vara vatten eller vad som helst?

Koldioxid är väl skadligt? Fick ja lära mig när ja tog körkort iaf.

Jaja nu ska ja bara hitta mig en inrikeskran på detta (inget sökande just här, ska fråga runt bland mina hush-kranar om någon vet om nån annan).
Citera
2012-04-03, 15:16
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Gobbe är ju bland de bättre drogerna, speciellt ihop med amfetamin... speed ensamt kommer i fortsättningen kännas tamt i jämförelse.

Liknar mina långa alkoholfyllda perioder, men mådde bättre efter 7-8 dygn (tror jag körde så många dagar i sträck påt ungefär) på gobbe än lika många dagar alkohol, kan ju ha med att göra att man slipper hälla i sig så stora mängder för att få ett fint rus? fick dock lära mig den hårda vägen hur viktigt det är att få i sig vätska då man gobbar.. speciellt då man körde med tjack.

Men är nog bra att man fick slut så man får pausa ett tag innan man börjar få riktig gobbe at. vill minnas att det var du som skrev att avtändningen kommer snabbare och hårdare för varje gång du tänder av?

Ruset verkar vara väldigt individuellt, för mig är det mer kontrollerbart rus än alkohol, bättre ångestdämpning än benso och blev nästan lite påtänd och uppåt i rätt dos, extremt social.. men jag fick gå in mig ett par gånger innan jag lärde mig uppskatta ruset till sin fulla potential, samt lära mig dosera rätt.

123 GHB 45 Behandlingshem 67 LVU
Citera
2012-04-03, 15:37
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk

Nej har o göra med hur alkohol påverkar kroppen på helt annat vis än vad GHB gör. Jo jag blir också påtänd ibland, skiftar lite, blir pratglad o fruktansvärt kåt. Akta dig så att du inte blir lika torsk som mig bara.

Citat:
2ml gäller för rent GBL allså.
3dl vätskan kan vara vatten eller vad som helst?

Koldioxid är väl skadligt? Fick ja lära mig när ja tog körkort iaf.

Jaja nu ska ja bara hitta mig en inrikeskran på detta (inget sökande just här, ska fråga runt bland mina hush-kranar om någon vet om nån annan).

Jupp 2-3 ml max, ja vatten, läsk, saft etc. Ja koldioxid är ju skadligt vid höga doser , gäller inte denna process.
Senast redigerad av Slingshot 2012-04-03 kl. 16:19.
Citera
2012-04-03, 17:08
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Jupp 2-3 ml max, ja vatten, läsk, saft etc. Ja koldioxid är ju skadligt vid höga doser , gäller inte denna process.

Ok tack för infon.

Verkar inte vara det lättaste att fåtag på dehär.. Ingen av mina hushkranar vet något, ingen av mina IRLkranar vet något. Ingen av mina vänner vet något. I inte hittar ja något vettigt i Nätapotek o drogshoppar. Kan nog ta tid, men ja ska testa dethär förr eller senare.
Senast redigerad av Bongmon 2012-04-03 kl. 17:58.
Citera
2012-04-03, 17:29
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Men i göteborgstrakten så är det väl standard att kolla efter gobbe, eller har jag fel?

Mjo.
Citera
2012-04-04, 12:08
Medlem
Brukarbetecknings avatar
Har hört att man kan få tag på GBL från något slags färgborttagningsmedel eller liknande som man köper på den lokala affären, sen "blanda" med NaOH för att få GHB.
Stämmer det?
Citera
2012-04-04, 13:25
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukarbeteckning
Har hört att man kan få tag på GBL från något slags färgborttagningsmedel eller liknande som man köper på den lokala affären, sen "blanda" med NaOH för att få GHB.
Stämmer det?
Du hittar inte GBL på Konsum, direkt. Det är hyfsat vanligt att importera det från utländska "städmaterialfirmor"; titta runt lite så hittar du massvis av trådar om ämnet.
Citera
2012-04-05, 10:08
Medlem
undervattenfisks avatar
Aaaah! "hittade" ca 3-4 ml GHB som jag hällde i en grogg med lite boris jeltzin och hallonsaft fick en att orka sätta sig upp...

Tror jag har åkt på min första benso avtändning, eller något i den stilen.. svårt att veta exakt vad det är då jag brukat det mesta i gaba-väg jag fått tag på sen jag kom ut från häktet för typ 5-6 månader sen. tiden går fort när man är i en dimma, och tiden kommer snabbt ikapp en när man kommer ut ur dimman. att jag inte slutade efter jag varit ren 4 månader, svårt att få tag i något när man hade fulla restriktioner. skulle tagit det som en positiv grej och vänt denna onda spiral..ska inte klaga har bara mig själv att skylla.

Försökte röka lite gräs, skulle jag inte gjort, gjorde det hela bara än värre.
Senast redigerad av undervattenfisk 2012-04-05 kl. 10:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in