Citat:
Ursprungligen postat av PureUnderground
Drack GBL varje kväll under en veckas tid och jag kan hålla med om att man mår smådåligt och är frekvent gobbesugen till och från några veckor efteråt, nu är det dock ganska lugnt men jag skulle nog fortfarande inte banga på lite om jag blev erbjuden det här och nu, själv föredrar jag det helt klart framför alkohol, rusen är snarlika men gobben är mer euforisk och mysig än alkohol tycker jag, sedan behöver man ju inte hälla i sig så mycket.. Är dock lite nojjig över dess frätande verkan, flaskan det förvarades i hade läckt lite när den stod i kylen, och hade lämnat ett smältmärke i kylskåpshyllan

När GBL ruset är som bäst är det klart överlägset alkoholen, men rusmässigt tycker jag personligen alkoholruset slår GHB/GBL-ruset. Men det är klart att gobben har förlorat lite av sin charm genom åren, minns att jag tyckte precis tvärt om innan.
Däremot känns det som man är så mycket snällare mot kroppen om man intar GBL/GHB än alkohol.
GBL är en solvent och löser upp färg och en del plast, men dosen man tar, ett par ml utblandat i en hel del vatten/juice/läsk/saft (om man nu använder hjärnan) är ju inte direkt solverande. Sen så ska tydligen en del av GBL:en konverteras direkt till GHB då man blandar ut den med vatten.