2006-10-28, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Applesinen
Jo jag sa det till han att det hade alla tecken på GBL..men en annan som bor i gobbe landet som druckigt det sen han var 14 sa att det var as bra då han köpte samma så jag fattar NADA..vill ha salt o gottigt liksom inte plast o röv

GBL+vatten e skit..
Effekten kommer inte i närheten av riktig GHB, och avtändningen är typ 800 gr värre.
Det där att allt funkar på samma sätt (GHB,GBL,BD) är bullshit.
Visst, GBL + BD omvandlas till ghb i kroppen men ett riktigt ghb rus är fan så mycket cleanare än ett omvandlat.
Alternativet när du blir erbjuden GBL är ju att ställa dig vid spisen
Citera
2006-11-03, 10:57
Medlem
Gbl -> ghb

Jag är lite smått intresserad av att testa det här med att tillverka ghb av gbl, har sökt en del på nätet och hittat en uppsjö olika guider.

Problemet är att de olika guiderna verkar så olika, i vissa så ska 120ml gbl ge uppåt 7dl gbh och i andra så ska 250ml gbl ge runt 6dl ghb.
I vissa guider så behöver man ha grejjerna på spisen och värma och i vissa så står det att reaktionen är exoterm så att det enda man behöver göra är att inte tillsätta för mycket av det som reagerar för snabbt så att det blir för varmt av sig självt.

Sen har jag hajjat att det är lite hemmlighetsmakeri runt det här med recepten, man vill kanske inte gärna lämna ifrån sig det man tycker funkar bäst själv. Meeen jag försöker här ändå.

Skulle vara skoj om folk kunde skriva lite egna erfarenheter, lite tips, som sagt berätta vilka recept ni kör på, vad bör man tänka extra mycket på?
Vart är det lätt att göra fel? Vilken natriumhydroxid är bäst att inhandla, vart skaffar man pH-indikator? Lite sådär smått och gott trix va!
Citera
2006-11-03, 14:27
Medlem
Ajss avatar
varför göra något olagligt av något "Lagligt"
Citera
2006-11-03, 15:17
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
varför göra något olagligt av något "Lagligt"

för att GHB är shystare än GBL?
Citera
2006-11-03, 22:43
Medlem
Knarkofantens avatar
Ghb

är det vanligt med ghb i pulver form? hur mycket är ett rimligt pris för 100g och hur mucket vatten ska man blanda ut det med :P ?
Citera
2006-11-03, 23:18
Medlem
Ado0s avatar
Antar att du har blivit erbjuden det då du frågar
Så värst vanligt är det väl inte..eller de kanske skulle vara i vissa delar av landet då?
Och om du blivit erbjuden det kan du höra med försäljaren hur mkt du bör spe ut det med, och då jämför du med priset han/hon vill ha för det, och voila, du har fått en prisbild per 100ml/liter
Citera
2006-11-04, 20:27
Medlem
Kul grej, ingen som har kokat eget?
Citera
2006-11-04, 20:29
Medlem
Det verkar som ingen kokar det längre..hatar okokat alltså..fy helvete alltså
Citera
2006-11-04, 20:34
Medlem
Ajss avatar
Citat:
GHB (gamma-hydroxybutyrat):

Kemikalierna är:
gamma-butyrolakton, sodium hydroxide NaOH: även känd som kaustiksoda. Sodium Hydroxid kan vara antingen flingor eller kulor, var noga med att kolla renheten och var säker på att du köper det renaste.
Det enda du behöver för att tillverka GHB är en köksspis, en kanna för att värma lösningen i och lite pH papper.
Här är receptet:
Du behöver en stor klaskanna som kan inehålla ca. 2,5 l. vätska.

Observera att införskaffandet av lactone kommer att med säkerhet verka misstänkt och du kommer säkert att få ditt namn registrerat (USA). Tänk också på att tillverkarna av lactone aldrig förväntar sig att någon skall dricka det så inga tankar har lagts på giftigheten om orenheten som det innehåller.
Kom i håg att lactone kan användas som rengöringsmedel för trä.
Häll 1 quart (eng. ca 0,946 l.) gamma-butyrolakton i glasbehållaren och värm på svag värme. Lactone kokar vid ca. 89 grader celcius och detta får ej hända så kontrollera temerataturen på vätskan med en termometer. Du skall bara ha så hög temperatur så att sodium hydroxiden löses upp i vätskan.

Börja med att hälla ned ett pound (454 g.) kaustiksoda i vätskan.
Upphätta lösningen sakta tills kulorna/flingorna löst sig.
Skalan mella lactone och NaOH bör vara 1g NaOH på 2.02 ml butyrolakton.
En test med 100 ml. butyrolakton skall ha 49,5 g. NaOH, 200ml butyrolakton skall ha 99 g. o s v.

Vid addering av kaustiksoda så ökar koktemperaturen för lösningen.

Temperaturen ökar kraftigt vid addering av kaustiksodan, så häll i sodan sakta.
Var noga med att lösningen inte kokar och när sodan har löst upp sig så är det dags att kolla Ph-värdet på lösningen med Ph-pappret. Det kommer nog att ligga mellan 2-4.
Vi strävar efter att ha ett Ph-värde mellan 6 och 7. Därför skall du tillsätta en liten mängd kaustiksoda till ,kolla Ph-värdet, tillsätta mer kaustiksoda o.s.v. tills det att rätt Ph värde har nåtts (6-7).
När du har fått rätt värde så är det bara att stänga av plattan och låta lösningen svalna. Det vi har nu är en lösning som består av 50% GHB och 50% vatten.
För att kunna mäta mängden på doserna så är en 20% lösning idealisk. För att få lösningen 20% så är det bara att addera 1 1/2 ggr så mkt vatten som du har lösning.
Vid 20% lösning så motsvarar EN tesked ett gram GHB i pulverform..

0.5 - 1 g = underlättar avslappning och sovsvårigheter
0.75 - 2 g = ökar den sociala sidan
2 - 3 g = för högre kroppsvikt eller en viss tolerans
>2.5 g = kan föranleda tung sömn
12.014 g/kg (~600g) = dödlig dos!
Observera att denna tabell är för pulverform så glöm ej att omvandla om Ni har en starkare lösnig än 20%!
Rekommenderar 2 - 3 gram d v s 2 - 3 teskedar!
En tesked är 5 ml, en matsked är 15 ml.

Verkan : efter 10 - 20 minuter
Varaktighet : 1 - 3 timmar

Sådärja!
Citera
2006-11-05, 00:31
Medlem
Knarkofantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ado0
Antar att du har blivit erbjuden det då du frågar
Så värst vanligt är det väl inte..eller de kanske skulle vara i vissa delar av landet då?
Och om du blivit erbjuden det kan du höra med försäljaren hur mkt du bör spe ut det med, och då jämför du med priset han/hon vill ha för det, och voila, du har fått en prisbild per 100ml/liter

nej jag har inte blivit erbjuden men om man skulle stöta på lite ghb pulver hur mycket skulle va ett rimligt pris för 100g?
Citera
2006-11-05, 08:06
Bannlyst
Benzodiazepiner, "nollningar", "toleransuppbyggelse" och GABA-systemet.

Jag skrev under nattens timmar dessa två inlägg och ju mer jag funderade desto mer intresserad blev jag. Mystiken tätnade kring det hela.
Inlägg 1. Angående Iktorivil (Klonazepam)
Inlägg 2. Angående Xanor (Alprazolam)

Läs gärna båda inläggen.

Två inlägg mycket frågor och jag är helt snurrig i skallen efter all sömnbrist så ha överseende med den logiska följden i tråden och min kognition i det hela.

Tillåt mig citera mig själv ifrån "Inlägg nummer 1 angående Iktorivil (Klonazepam)"

Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Man torde alltså vara nollad på 5.7-3.2 dagar, dock finns suget kvar, men inte toleransuppbyggelsen, jag tror starkt att detta mycket hör ihop med dosberoendet av benzodiazepinen, skador på GABA-systemet med mera eller hur? Torde inte det vara logiskt?

Suget man har, beror väl helt klart på att kroppen (GABA-systemet) vant sig vid kontinuerlig tillförsel av benzodiazepinen, GABA-systemet är alltså pajjat, eller har "vant sig" för att uttrycka sig finare. Men hur lagar man det och hur lång tid tar det?

Kan alkoholintag som också påverkar GABA-systemet ha ett finger med i spelet? Inte för att jag dricker nu p.g.a. träning, men kan GABA-systemet pajjas eller ge korstolerans mot benzodiazepiner genom ett väldigt högt alkoholintag under flera år? Toleransuppbyggelsen förstår jag mig på helt eftersom intag av en substans har en viss halveringstid, man måste ha mer för att få samma rus, eller hur? Det är ju logiskt, man har det i systemet men märker inte av det föräns man "fyller på" och ökar således halveringstiden och dosberoendet.

Vissa har substanser har långa halveringstider, andra korta.
Iktorivil (Klonazepam) har t.ex. 20-60 (medel 30 timmar enligt FASS) timmars halverings tid vilket ger en nollning på 5.7-3.2 dagar (Högsta halverings tid till medel), fyller man på där emellan ökar dosberoendet.

Men vid vilka doser av benzodiazepiner "skadas" GABA-systemet?
Man har ju hört om heroinister som inte kan behandlas av Subutex, trots maxdos på 32 mg, eftersom dessa endast täcker 80% av opiat/opiod-receptorerna i hjärnan. Abstinensen infinner sig ändå och i värsta fall börjar jakten efter en ny fix igen.

Äsch, jag svamlar. Kan ni ge mig en sista chans och förklara för mig imorgon vad det var jag talade om, det var någon fråga som var så skum...

Fyll gärna på med svar eller tillrättavisningar om felaktigheter i mina påståenden finns. Jag kommer svara så gott det går, efter att ha sovit en stund. Godnatt.

Edit: För att vara helt ärligt försökte jag i en annan tråd också som nu i eftertanke gärna får kastas, men denna tråd vill jag ha kvar. Detta var tråden som startades för runt 2-3 dagar sedan. Hoppas jag får mer feedback i denna tråd eftersom jag förhoppningsvis uttryckt mig mer korrekt och sakligt denna gång. Fast som sagt, logiken och kognitionen är inte den bästa just nu.
Citera
2006-11-05, 14:59
Medlem
vi brukade ta hem sånnahär bollar från uk innan det blev olagligt i sverige. rimligt pris för en sån då var 300kr. rena grejer då såklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in