2014-12-03, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oordning
lite synd att christer inte kunde hålla sig seriös i det sista avsnittet.

Jag gillar verkligen Christer och han var otroligt härlig i början. Han verkade dock börja må ganska dåligt psykiskt och försvann senare helt ur podden och verkade lite flummig på något lugnande eller liknande.

Hur som helst, jävligt bra podd, särskilt i början. Har man missat podden så rekommenderar jag verkligen alla som gillar film,spel och serier och börja lyssna från avsnitt 1. Ni har många härliga timmar framför er.

Hoppas verkligen den återkommer och att deras kickstarter kampanj blir framgångsrik. En av mina absoluta favoritpoddar att koppla av till efter en hård arbetsvecka.
Citera
2014-12-04, 07:35
Medlem
NineInchNailss avatar
Kan bara instämma vad gäller poddens kvalité, den är grym.

Jag har helt klart tänkt att backa när kickstartern drar igång sen.
Citera
2014-12-04, 12:21
Medlem
Kewks avatar
Klart bästa podden! Helsynd att dom eventuellt lägger ner.
Kommer givetvis att backa upp med en slant när kickstarten drar igång, och hoppas att fler gör detsamma!
Citera
2014-12-04, 22:30
Medlem
Busstations avatar
Har deras kickstarter kommit igång än?
Citera
2014-12-08, 16:46
Medlem
Hoppas verkligen att deras kickstarterkampanj lyckas. Overkligt var verkligen ett skönt avbrott från den extremt pretentiösa kulturelitens tyckande. Som mycket annat inom svenskt kulturtyckande så har det helt spårat ur och tappat fokus. Det handlar inte längre om att leverera en spelrecension utan om att skribenten ska visa hur otroligt medvetna de är genom att istället för att diskutera spelet i sig göra någon form av genusanalys av spelet istället. Viktiga frågor att ta upp, visst men det blir tröttsamt i längden.
Citera
2014-12-10, 00:23
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Skapligt flummig människa den där klas Hälften av hans skämt faller ju totalplatt med...

Ska ge den här podden någr avsnitt.
Citera
2014-12-17, 07:54
Medlem
Kewks avatar
Nu har deras kickstarterprojekt hoppat igång!
Kom igen nu flashbackare in och stötta!

https://www.kickstarter.com/projects/584385230/podcasten-overkligt?ref=discovery
Citera
2014-12-17, 14:13
Medlem
Kewks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
Nu har deras kickstarterprojekt hoppat igång!
Kom igen nu flashbackare in och stötta!

https://www.kickstarter.com/projects/584385230/podcasten-overkligt?ref=discovery

Uppe i nästan halva summan redan! Ser ur att gå vägen detta,wiie!
Citera
2014-12-22, 00:54
Medlem
Busstations avatar
Går bra för insamlingen. Kul
Citera
2014-12-26, 11:29
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oordning
lite synd att christer inte kunde hålla sig seriös i det sista avsnittet.
Han gav ett mäkta aggressivt svar i kommentarfältet till avslutningsavsnittet till en person som kritiserade hans insats. Här var kritiken:
Citat:
Tyvärr lämnar denna avslutning lite bitter eftersmak. Personligen känner jag mig smått obekväm med att lyssna på en märkbart påverkad och sluddrande Christer Engström.
Och Christers svar:
Citat:
Bogani, ni är välkommen att försöka leva mitt liv, så det blir rätt.
Träng gärna in genom mitt anus och spy sedan ut er själv som den
förnedrande halvmesyr till karl ni är. Passa sig noga i tider då troll
jagas med klyvyxa mellan paragraferna, nya regler uppkommer och ökar markant just i denna tid.

Jag får veta att ni vid flera tillfällen från er mysiga hipsterhörna haft åsikter om mig, och även gjort paralleller till Christer Petterson. Skäms på sig, lilla kiss-pojke till mobbare där. Verkligheten är långt ifrån vad ni tror er veta. Kanske ska ni ta detta tillfälle i akt och editera eller rent av radera era förvirringar medans tid är. Man vet ju aldrig när vi sk "offentliga personer" plockar fram en lagens man/kvinna för att skärskåda särskilt vassa kritiker eller mobbare. Allt som skrivs sägs ju även lagras i evinnerlighet. Det passar väl om man småningom skall låta lien dras över åsiktsträsket.

Ska vi göra ett experiment? Ska vi se om ni är karl nog för att möta mig i verkligheten, helst på en måndag då mitt humör är som värst.
Så ska jag förklara lite närmare för er vem jag är, eftersom ni verkar så in i helvete intresserad och förnärmad över min hela uppenbarelse.

Det är ett utmärkt sk socialt experiment, väl passande rent tidsenligt också, för jag vill att ni tar med alla era inlägg ni skrivit om
mig, så ska ni läsa dem högt. Har ni kommit på flera under tiden, ta då
med dessa också. Skriv inget här, det läser jag inte i alla fall. Någon
har lite snabbt gått igenom för mig ungefär vad ni skrivit. Jag läser
aldrig kommentarer. Bespara er så att svara på detta meddelande förutom uti det fall att ni vill deltaga i experimentet, då räcker det med ett kort ja och en email-adress vilken vi kan kommunicera detaljerna igenom.

Ovänliga hälsningar, i evighet,

Christer Engström
Citera
2014-12-27, 09:07
Medlem
Väldigt kul att podcasten kommer tillbaka och att det går så bra för kampanjen.

Väldigt tråkigt att Christer verkar glida in mer och mer i galenskapen. Christer har alltid varit lite flummig men i början var han verkligen hur härlig som helst. Innan han nästintill försvann helt ur podden så märkte man att han gled iväg längre och längre bort från sitt vanliga jag för varje avsnitt tills han tillslut försvann helt ur podden.
Citera
2014-12-27, 21:45
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Väldigt kul att podcasten kommer tillbaka och att det går så bra för kampanjen.

Väldigt tråkigt att Christer verkar glida in mer och mer i galenskapen. Christer har alltid varit lite flummig men i början var han verkligen hur härlig som helst. Innan han nästintill försvann helt ur podden så märkte man att han gled iväg längre och längre bort från sitt vanliga jag för varje avsnitt tills han tillslut försvann helt ur podden.
Ja, det är tragiskt att se förändringen som har skett. Avsnitt 84, som var det sista avsnittet då Christer någorlunda regelbundet fortfarande var med [source], var ju pinsamt kaotiskt tillsammand med Kjelleman, som förövrigt inte har varit med sedan dess. Om jag inte minns fel sa Victor i avsnittet därpå att Christer var besviken över sin insats och skulle ta ledigt från podden ett tag.

Jag trodde att Christer hade fått ordning på livet när han i avsnitt 96 (första gången sedan 84 han var med igen) utannonserade sin Twitch-kanalsatsning. Dock blev det projektet ytterst kortlivat och alla (två?) sändningar verkar t.o.m. vara raderade från kanalen.

Min intention är inte att hacka på Christer, utan jag önskar han allt väl. Jag känner mig dock ganska obekväm när han är med och verkar vara påverkad av något eller stupfull (om jag minns rätt var han det i avsnitt 84 med Kjelleman). Men det kanske bara är jag som antingen känner för mycket empati eller avläser honom fel, för jag tycker inte det är roligt att lyssna på en man som inte verkar må bra och sedan låtsas som ingenting är ur sin ordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in