Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-09, 21:41
  #145
Medlem
Run3s avatar
Kul att Christer var tillbaka i avsnitt 163! Jag uppskattade hans och Måns nostalgitripp tillbaka till WoW-tiden och hade gärna hört om fler äventyr som Christer upplevt. Har för mig att Christer tidigt i podden berättat att han tog ett år ledigt för att leda en WoW-guild, så det måste finnas bra många historier i bagaget att berätta.

Blev sugen på att titta på Captain America: Civil War efter Victors hyllning till rullen. Har aldrig kommit in i superhjälte-träsket, men känner att jag borde ge denna en chans och se om genren är något för mig.

Hoppas Christer är med oftare framöver! Han har en skön attityd!
Citera
2016-05-10, 09:04
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Kul att Christer var tillbaka i avsnitt 163! Jag uppskattade hans och Måns nostalgitripp tillbaka till WoW-tiden och hade gärna hört om fler äventyr som Christer upplevt. Har för mig att Christer tidigt i podden berättat att han tog ett år ledigt för att leda en WoW-guild, så det måste finnas bra många historier i bagaget att berätta.

Blev sugen på att titta på Captain America: Civil War efter Victors hyllning till rullen. Har aldrig kommit in i superhjälte-träsket, men känner att jag borde ge denna en chans och se om genren är något för mig.

Hoppas Christer är med oftare framöver! Han har en skön attityd!

Håller med helt om Christer. Programet får en helt ny dimension med honom. Problemet har varit Måns och hans tjejkompisars feminism som förstört flera analyser av spel. Verkar helt okej att skjuta skallen av poliser i spel men inte med en urringning. Christer är inte lika korrekt och skjuter från höften på ett kul sett. Lite av en elefant i porslinfabriken ibland men det funkar,
Skönt att han verkar ha kommit ut ifrån sina personliga issues också !!
Citera
2016-05-13, 17:41
  #147
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete Bondurant
Skönt att han verkar ha kommit ut ifrån sina personliga issues också !!
Ja, precis! I början av podden älskade man att Christer var med. Men det blev allt mer obekvämt att höra honom stupfull och han gav ifrån sig en vibb om att må psykiskt dåligt. Men nu verkar han vara tillbaka till sitt gamla jag, precis som du säger ja!
Citera
2016-06-02, 22:21
  #148
Medlem
Run3s avatar
Kommentarer på att Johan Hallstan lagt av? Tycker han gjort en bra insats, så det ska bli intressant hur de ska fylla hans skor.

Sedan var även de två senaste avsnitten, Längs minnenas allé, riktigt intressanta. Zlot/FuseShow var också kul att kika in på. Man känner igen mycket som går att spåra tillbaka dit.
Citera
2016-06-25, 14:53
  #149
Medlem
Oktagonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Kommentarer på att Johan Hallstan lagt av? Tycker han gjort en bra insats, så det ska bli intressant hur de ska fylla hans skor.

Sedan var även de två senaste avsnitten, Längs minnenas allé, riktigt intressanta. Zlot/FuseShow var också kul att kika in på. Man känner igen mycket som går att spåra tillbaka dit.

Jag tycker Måns kan ha vettiga reflektioner kring sitt yrkesområde ibland, men när han börjar dra in politik brukar jag bli trött rätt snabbt, särskilt när han framstår som irrationell och oförstående inför allt som inte är inom den väldigt trånga åsiktskorridor han företräder. Då stänger jag oftast av och hoppar till nästa avsnitt i hopp om att det ska vara mindre trams där.

Har inte lyssnat på de senaste avsnitten (lyssnar ifatt från början) men jag har svårt att se att jag kommer fortsätta efter att Johan slutat; han är en väldigt bra motpol till Victor och Christer. Sedan Christer började frånvara så försvann också en del av deras dynamik och spontanitet, och podcasten började likna mer traditionell media. Förmodligen har Johans avhopp med hans nya jobb på Blizzard att göra, eller att podcasten förr eller senare ändå planeras att läggas ner.
Citera
2016-07-19, 13:09
  #150
Medlem
.Buddahs avatar
Jäkla trist att Johan hoppat av, det behövs liksom två kunniga spelrecensenter för att tygla Måns jävla ärta till skalle. Älskade avsnittet när Christer äntligen var tillbaka och de börja gaffla om WoW fick verkligen nostalgikänslan och var så nära att köpa spelet igen . Tror det kan vara läge nu att faktiskt lägga ner podcasten om inte något förändras. Att bygga den kring politikmåns och Viktor kommer nog inte fungera tyvärr.
Citera
2016-09-03, 08:48
  #151
Medlem
Run3s avatar
RIP Overkligt. Det var kul så länge det varade. Har fina minnen från när jag gibbat BF3 med Christers berättelser från DayZ i öronen. Hoppas Victor dyker upp i något annat sammanhang så man kan fortsätta få göra honom, gärna tillsammans med det gamla gardet som har gästat Overkligt.
Citera
2016-09-03, 23:29
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
RIP Overkligt. Det var kul så länge det varade. Har fina minnen från när jag gibbat BF3 med Christers berättelser från DayZ i öronen. Hoppas Victor dyker upp i något annat sammanhang så man kan fortsätta få göra honom, gärna tillsammans med det gamla gardet som har gästat Overkligt.

Hur vet du att de lägger ner?

Såg senast idag på twitter Victor skriva "Håll ut. Vi undersöker saken" när någon sa att han ville höra Stranger Things snack i overkligt.
Citera
2016-09-03, 23:58
  #153
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
RIP Overkligt. Det var kul så länge det varade. Har fina minnen från när jag gibbat BF3 med Christers berättelser från DayZ i öronen. Hoppas Victor dyker upp i något annat sammanhang så man kan fortsätta få göra honom, gärna tillsammans med det gamla gardet som har gästat Overkligt.

Vart har du fått infon?
Citera
2016-09-12, 11:45
  #154
Medlem
A85s avatar
Någon som hört något om/när de kommer tillbaka. Sitter förövrigt och lyssnar på avsnitt 3 när Kjell pratar om sina mjölbaggar 😃 Klassiskt avsnitt!
Citera
2016-09-24, 16:20
  #155
Medlem
A85s avatar
Kommer tillbaka imorgon ser det ut som

http://overkligt.se/overkligt-3-0
Citera
2016-09-26, 15:48
  #156
Medlem
Run3s avatar
Den nya formulan låter riktigt lovande! Låter precis som det jag efterfrågat! Uttryckte själv att avsnittet med Kristian och Christian var uppskattat:

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
161 var riktigt bra! Gillar när det är avslappnat och det snackas vad de brinner för. Tycker det i jämförelse kan kännas lite halvhjärtat när veckans senaste saker regelrätt betas av, vilket formulan annars är. Hoppas de bägge gästerna återkommer. Avsnitt 153 var på samma sätt också riktigt bra i.o.m. att det också var mer avslappnat och spelutveckling, konventioner, etc, som låg dem varmt om hjärtat pratades.

Tror denna förändringen verkligen kan revitalisera Overkligt!

Hur de kommer göra med en grupp på 10 personer som turas om låter som det som praktiseras i podden Nördigt. Där har de också många medlemmar (kring 7-9 st eller hur många de nu är) och de försöker vara med så ofta som möjligt, men alltid är det vissa som jobbar eller något annat. Ofta är de kanske 4-5 st, ibland ännu fler, ibland bara 2 st. Tycker det upplägget har fungerat bra i Nördigt, och det skapar intressant dynamik och personkemi.

Med tanke på att de redan haft återkommande folk i Overkligt, tror jag man kan gissa sig till vilka ensemblen delvis kommer bestå av. Ingen nämnd och ingen glömd, men kan nog bli riktigt kul att regelbundet få höra alla gamla rävar!

Puss
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback