2014-03-05, 07:55
Medlem
Kewks avatar
Nån som fortfarande lyssnar?
Tycker helt klart att att podden fortfarande håller en bra nivå..
Citera
2014-03-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
Nån som fortfarande lyssnar?
Tycker helt klart att att podden fortfarande håller en bra nivå..

Jag lyssnar varje vecka. Tycker att den håller en mycket hög nivå. Kunniga människor och lagom tramsigt i perioder.
Citera
2014-03-07, 16:10
Medlem
Jag tycker att Overkligt är riktigt grym. Jag har lyssnat varje vecka sedan första avsnittet och jag tycker alltid att den håller en hög nivå. Dom är väldigt kunniga samtidigt som dom har en skön och opretentiös stil vilket saknas i övriga kultursverige där alla ska verka så jävla svåra, djupa, pretentiösa och viktiga.
Citera
2014-10-20, 23:59
Medlem
Shadowcrafts avatar
Overkligt verkar ha ekonomiska problem och kanske kommer lägga ner inom snar framtid, hoppas fan att dem lyckas lösa det!!
Citera
2014-10-21, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Overkligt verkar ha ekonomiska problem och kanske kommer lägga ner inom snar framtid, hoppas fan att dem lyckas lösa det!!

Overkligt är en helt fantastisk podcast men man har märkt att dom har andra bollar i luften numera så Overkligt verkar få lida lite. Från början till start har podden dock varit helt underbar som trevlig slölysning om man gillar film, serier och spel. Ingen av dom jobbar väl som spelrecensent längre så det känns kanske lite tråkigt att lägga ner en stor del av sin tid på att konsumera olika typer av underhållning varje vecka och göra en podd utan att få något för det. Dom har väl ändå 10.000 lyssnare i veckan så det känns ju som att dom borde kunna gå någon form av sponsorer. Reklam som är riktad precis till sin målgrupp är väl värt en hel del om man vill sälja spel.
Citera
2014-10-22, 21:10
Medlem
Kewks avatar
Hoppas verkligen att det ordnar sig med nån typ av finansiering för det hela. Vore verkligen trist om dom lägger ner..
Citera
2014-11-11, 18:37
Medlem
Busstations avatar
Är det samma killar som hade den där spelstudioserien på FZ?

Edit: Fragzone hette serien
Citera
2014-11-11, 18:44
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Är det samma killar som hade den där spelstudioserien på FZ?

Edit: Fragzone hette serien

Nästan. Victor Leijonhufvud och Christer Engström hade Fragzone.
Citera
2014-11-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
Hoppas verkligen att det ordnar sig med nån typ av finansiering för det hela. Vore verkligen trist om dom lägger ner..

Jag håller verkligen med. Det känns väl som att dom borde kunna få någon typ av spons eller liknande för att göra reklam för något. Dom har väl ändå runt 10.000 lyssnare varje vecka. Inte några enorma summor men dom verkar heller inte vara ute efter det. I senaste avsnittet sa dom att dom gärna gör det gratis men dom vill inte heller gå back på det.

Det skulle verkligen vara trist. En otroligt härlig podcast och det som skiljer denna podcast från många andra är att dessa herrar är otroligt kunniga men inte så jävla pretentiösa, "duktiga" och viktiga som många andra människor som bedriver nöjes och kulturpodcasts eller annat pack som man ser i tv och tidningar då och då.
Citera
2014-11-29, 17:37
Medlem
Igår släpptes "sista" avsnittet av Overkligt om vi har otur. Grabbarna känner att dom inte längre kan gå back på podden längre, särskilt nu när alla har lämnat spelrecensentyrket som heltidssyssla bakom sig och har annat annat hålla på med kan jag tänka mig. Jävligt tråkigt tycker jag då det som spel, serie och filmälskare tycker att dessa herrar och många av dess gäster har varit en riktigt frisk fläkt och kvaliteten på podden har alltid varit väldigt hög.

Det är skönt att höra kunniga och härliga människor prata om det dom älskar på ett härligt och avslappnat sätt till skillnad från vad många andra "kritiker" levererar där det snarare verkar handla om att visa sig så duktig och smart som möjligt och "se" saker som inte den vanliga pöbeln ser.

Nu ska dom tydligen dra igång en kickstarterkampanj, inte för att tjäna pengar utan för att kunna finansiera nya avsnitt. Jag tänker i alla fall skänka en slant och hoppas många andra gör likadant. Det tycker jag att dom är värda efter att ha levererat gratis underhållning i 108 veckor och enbart haft spons på en handfull avsnitt.
Citera
2014-12-02, 19:05
Medlem
Run3s avatar
Kände inte till denna tråden förrens den blev omnämnd i podden.

Jag håller helt med dig, Mr.Hanscom, om hur mycket mer genuint det känns att lyssna på Overkligt än ensemblen proffstyckare som annars får utrymme i media. När kampanjen väl dyker upp ska jag också ta och slänga in en slant.
Citera
2014-12-03, 04:43
Medlem
oordnings avatar
lite synd att christer inte kunde hålla sig seriös i det sista avsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in