2012-08-06, 07:53
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Ny podcast med Victor Leijonhufvud, Christer Engström och Johan Hallstan kända från press2play.se och numera nedlagda podcasten Spelradion.

Den heter Overkligt och hittills har det släppts 2 avsnitt som finns på Itunes och på http://overkligt.se/

Rekommenderas varmt!

http://www.facebook.com/Overkligt
Citera
2012-08-06, 12:45
Medlem
nullfocuss avatar
Christer Engström gör allt han tar i till guld! Ska åka tåg till Stockholm från Jönköping snart, perfekt lyssning på tåget!
Citera
2012-08-07, 20:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
...och Johan Hallstan kända från press2play.se och numera nedlagda podcasten Spelradion.

Hallstan var även den ena halvan av podcasten Loading Live! som han gjorde tillsammans med spelskribenten Thomas Wiborgh.

Efter två avsnitt är jag fast, skönt med en podcast med spelskribenter som inte enbart fokuserar på spel då jag inte varit aktiv på spelscenen sedan ett par år tillbaka. Sedan gillade jag även Christers berättelser ifrån DayZ i första avsnittet, har tidigare avfärdat honom som väldigt tröttsam och gapig att lyssna på, i podcastform fungerar han bra och har växt för mig. Leijonhufvud fungerar bättre med "seriösa" skribenter som kan det här med podradio jämfört med Angelica Nordgren i P3 Spel. Hallstan har jag alltid haft stor respekt för sedan jag började läsa Level och lyssna på Spelradion back in the days, han verkar förjävla ödmjuk och hyvens!
Citera
2012-08-10, 14:15
Medlem
Rakiis avatar
Nytt avsnitt ute nu, ska lyssna på det senare ombord bussen.
Citera
2012-08-12, 20:35
Medlem
Till-marschmusiks avatar
En av de bättre spel poddarna jag har hört.

Inte fantastisk men helt ok.
Citera
2012-09-14, 18:49
Medlem
Mycket av behållningen ligger i christers närvaro. Överlagmen riktigt mysig och bisarr podcast, fast Victor Har katastrofal spelsmak, han dissade förra årets pärla xenoblade chronicles det glömmer jag aldrig
Citera
2012-10-05, 20:47
Medlem
Rakiis avatar
Har lyssnat på alla dom tio avsnitt som släppts och ska ge mig itu med det elfte i kväll, gillar det hittills väldigt mycket, skönt avslappnat och med bra gäster om än väldigt förutsägbara sådana i sämsta fall. Läste i infotexten för senaste avsnittet att Thomas Wiborgh är med och då kommer verkligen svensk spelmedias inavel att nå en ny kulmen, då Wiborgh figurerat i en rad dylika sammanhang tidigare och alla känner till honom redan. Vi som är bekanta med Wiborgh har lyssnat på Loading Live, läst hans texter i Super Play och i Level, således vet vi redan allt relevant om honom som finns så frågan är vad han bjuder på i Overkligt nu. Ja, förutom att han har börjat jobba för Avalance men utöver det känner alla redan till hans fabeläss för amerikansk postrock, hamburgare och jeans.

Fortsätter att lyssna och hoppas verkligen man kommer med lite gäster som inte figurerat alltför mycket inom svensk spelpress eller media, blir bara inavel utav det hela som jag skrev tidigare. Uppskattade nog avsnitten med Joakim Bennet och Patrik Liu mest, främst för att man inte lyssnat eller sett sig dövblind på dessa två tidigare. Det ploppar upp svenska podcasts med inriktning på spel som svampar och frågan jag ställer mig om detta är av godo? Man får en klart mer nyanserad bild med alla olika perspektiv, grejen är att alla (IGN, Overkligt och Svampriket) tar upp samma ämnen. Kanske borde börja hålla mig till en i fortsättningen.
Citera
2012-10-12, 00:40
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Tycker att Christers rant om den ''tyska jävla ungjäveln'' i wow var bland det roligaste jag hört
Runt 58e minuten i avsnittet om Loot.
Citera
2012-10-28, 14:28
Medlem
Trist att de lyssnat för mycket på den som tyckte att de blev för grabbiga och tramsiga, att prata helseriöst om spel och film är ju dötrist. Nej tillbaka till tramset!
Citera
2013-03-28, 14:27
Medlem
Mackan86s avatar
31:a avsnittet och fortfarande väldigt, väldigt underhållande podcast! Christer, Johan och Victor kompletterar varandra väldigt bra, både på ett humoristiskt och kunskapsmässigt sätt! Hade tyvärr lite svårt för Fares brodern.
Citera
2013-04-13, 14:16
Medlem
oordnings avatar
trots att jag håller med om deras betyg och recensioner till kanske 10% så sitter jag fortfarande och lyssnar på varje avsnitt. väldigt underhållande och intressant i övrigt.

men tycker christer försöker vara rolig lite för ofta, tycker han är rolig utan att göra sig till och verkligen försöka hela tiden.
Citera
2013-05-07, 00:00
Medlem
Copterss avatar
Denna podcast är riktigt lämplig att ha som bakgrundsljud och ändå hänga med lite vagt om vad de diskuterar, då är jag inte ens intresserad av speldelen. Flera podcasts som denna tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in