2012-10-04, 15:28
Medlem
Strossels avatar
Ja nu är trupperna mobiliserade, här ska det tryckas till och läggas ner, vi har debatterat i den här tråden länge nu och det har i stort sett varit samma personer hela tiden men nu helt plötsligt kryllar det av polis kramare här , kan det ev ha något med den andra skjutningen att göra.

Mitt mål är jag får veta kompetensen på polisen som så att säga startade det här och skulle det visa sig att han inte har kompetens?? är det väl bara en anmälan kvar.
Citera
2012-10-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Ja nu är trupperna mobiliserade, här ska det tryckas till och läggas ner, vi har debatterat i den här tråden länge nu och det har i stort sett varit samma personer hela tiden men nu helt plötsligt kryllar det av polis kramare här , kan det ev ha något med den andra skjutningen att göra.

Mitt mål är jag får veta kompetensen på polisen som så att säga startade det här och skulle det visa sig att han inte har kompetens?? är det väl bara en anmälan kvar.
Så bara för att det kommer in nytt folk som inte håller med dig så är det en mobilisering? Om du slår i tån på natten på väg till toaletten, är det polisen som flyttat på borden och höjt trösklarna då eller?
Citera
2012-10-04, 15:34
Medlem
tinasluts avatar
Citat:

Verkar vara det mest radikala i det här läget...
Citera
2012-10-04, 15:40
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audax
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Den informationen kan faktiskt polisen lämna ut utan att röja vederbörandes namn.

Du menar alltså att polisen inte lämnat ut information om detta via LKC? Det spelar väl ingen roll om vem som uttalar sig från polisen, vare sig det är LKC, ett stationsbefäl eller Bengt Svensson själv. Du kommer ju ändå alltid argumentera för att det endast är ett påstående?

Korrekt. Polisen har inte lämnat ut ngn information om namn eller kompetens via LKC. Om det är så att en obehörig hundförare gjort detta så har sannolikt inte LKC kännedom om det.
Citera
2012-10-04, 15:44
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcom87
Så bara för att det kommer in nytt folk som inte håller med dig så är det en mobilisering? Om du slår i tån på natten på väg till toaletten, är det polisen som flyttat på borden och höjt trösklarna då eller?

Och de har samma typ av vokalbuar som vissa andra.

Innan du kommer med en massa larv så läs tråden så får du se att jag inte har något emot polisen i gemen , men det är så typiskt vissa att bara gapa och skrika och förolämpa som en liten tonåring, man får inte rätt i sak bara för man ropar högst med fulast ord.

Väx upp.
Citera
2012-10-04, 15:45
Medlem
Citat:
Korrekt. Polisen har inte lämnat ut ngn information om namn eller kompetens via LKC. Om det är så att en obehörig hundförare gjort detta så har sannolikt inte LKC kännedom om det.
Men nyss påstod du ju att det var helt okej om Polisen lämnade information utan att röja den enskilda polisens namn? Hur ska de annars kunna intyga att vederbörande är behörig hundförare utan att gå ut och tala om att han är det? Så du menar alltså att LKC inte har koll på vilka poliser som är i tjänst vid ett arbetspass?
Citera
2012-10-04, 15:47
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audax
Men nyss påstod du ju att det var helt okej om Polisen lämnade information utan att röja den enskilda polisens namn? Hur ska de annars kunna intyga att vederbörande är behörig hundförare utan att gå ut och tala om att han är det? Så du menar alltså att LKC inte har koll på vilka poliser som är i tjänst vid ett arbetspass?

Det är en möjlighet som definitivt inte kan uteslutas i just detta fall. Vore i så fall inte första gången som olovliga tjänstebyten gjorts.
Citera
2012-10-04, 15:49
Medlem
tinasluts avatar
Citat:

Innan du kommer med en massa larv så läs tråden så får du se att jag inte har något emot polisen i gemen , men det är så typiskt vissa att bara gapa och skrika och förolämpa som en liten tonåring, man får inte rätt i sak bara för man ropar högst med fulast ord.

Väx upp.

Jag har heller inget emot polisen som helhet. Men i just detta fall talar mkt för att ett grovt fel har begåtts. Ja, flera grova fel. Klantskallen avslutade ju inte ens dådet...
Citera
2012-10-04, 15:51
Medlem
Citat:

Väx upp.
Jag har väl inte använt fula ord? Sluta upp med larvet att kalla mig poliskramare och antydningar att jag svarat på någon sorts mobiliseringsorder. Var det inte du som strävade efter att hålla nivån högre i den här tråden? Sluta då hyckla och lyd dina egna råd.
Senast redigerad av dcom87 2012-10-04 kl. 15:53.
Citera
2012-10-04, 15:54
Medlem
tinasluts avatar
Saken är ju ganska enkel. Om man nu märker att man inte kommer längre i sin argumentation så går det faktiskt att sluta argumentera och dra vidare mot nya spännande trådar.

Detta fall är långtifrån över. Saken har JO-anmälts och nya anmälningar med andra brottsrubriceringar blir sannolikt aktuella. Så det finns all anledning att följa den fortsatta utvecklingen i stället för att stirra sig blind på vad EN åklagare sagt.
Citera
2012-10-04, 15:54
Medlem
Citat:
Det är en möjlighet som definitivt inte kan uteslutas i just detta fall. Vore i så fall inte första gången som olovliga tjänstebyten gjorts.
Det jag finner högst intressant just nu är att du återigen ägnar dig åt rena spekulationer. Du har inget som styrker dina påståenden mer än din egen villfarelse. Vi kan heller inte utesluta att det vid händelsen skedde en partikelförändring, orsakad av Large Hadron Collider, just vid hundförarens avtryckare vilket resulterade i ett ofrivilligt avlossat skott mot Brutus.
Citera
2012-10-04, 15:58
Medlem
Citat:
Saken är ju ganska enkel. Om man nu märker att man inte kommer längre i sin argumentation så går det faktiskt att sluta argumentera och dra vidare mot nya spännande trådar.

Detta fall är långtifrån över. Saken har JO-anmälts och nya anmälningar med andra brottsrubriceringar blir sannolikt aktuella. Så det finns all anledning att följa den fortsatta utvecklingen i stället för att stirra sig blind på vad EN åklagare sagt.
Hur kommer det sig att du då själv inte tar ditt eget råd istället för att sitta här och spekulera? Ja, det blir absolut intressant att se vad andra åklagare har att säga och jag upplever inte att någon här stirrat sig blind på vad en åklagare har sagt. Snarare har fokus legat på att allt för många i tråden låtsas sitta på fakta när de egentligen inte har stöd för sina påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in