2012-10-02, 21:36
  #7057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brynarn
Jävligt tröttsamt med s.k. "experter" som uttalar sig i tid och otid.

Nr 1: Leif GW Persson har noll och ingen kompetens eller erfarenhet vad gäller polisarbete. Karln är proffessor i Kriminologi vilket är något helt annat än att vara polis. Gubbjäveln borde hålla käften om sådant han inte vet ett skvatt om. (Att jämföra en aggressiv hund med älgjakt borde vara straffbar dumhet.)

Nr 2: Polisarbetet är helt annat idag än när den där gamla pinsamma föredettingen till "vapenexpert" arbetade. Han borde överlåta dylika funderingar till nyare och mer utbildade poliser.

Det är anmärkningsvärt att sådana där gubbar kan tjäna pengar på att sitta och raljera över saker de inte har koll på.

/Brynarn (Som är trött på alla tyckare i media)

Du glömde denne man.. som väl också är en inkompetent föredetting..Hans Olsson, som är arbetsmiljöansvarig hos Polisförbundet
Citera
2012-10-02, 21:37
  #7058
Medlem
Nu får det bli lite OnT igen i denna tråd.

Det har sagts i tråden att hundpatrullbilen var civil.. stämmer det ? någon som vet vilken färg isf, silverfärgad V70?
Citera
2012-10-02, 21:39
  #7059
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
Att veta hur man reagerar under hård press/stress är inte detsamma som att stress inte uppstår, men det gör att stressen kan hanteras utan panik och ogentomtänkta handlingar.

Vad e skillnaden på en foliehatt och en halmhatt ? ja alltså förutom själva grundmaterialet ?

Ja och du är såklart helt koolugn i alla situationer? Rambo personifierad som du är, trots att du resonerar som en fjortis( och stavar likadant).

Hur vet du att polisen inte är tränade på det sättet?

Du vet helt enkelt INTE ett skit om deras utbildning. Att det finns saker som kan bli bättre kan jag köpa, men det är inget som gör sig påmint i något av dom här två hundfallen. Skjuta hundar under dylika omständigheter SKALL polisen göra, och det får du allt ta och acceptera.
Citera
2012-10-02, 21:39
  #7060
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
Nu får det bli lite OnT igen i denna tråd.

Det har sagts i tråden att hundpatrullbilen var civil.. stämmer det ? någon som vet vilken färg isf, silverfärgad V70?

Ja, den var civil. Vet inte färgen, dock.
Citera
2012-10-02, 22:31
  #7061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klegga
Mycket du filosoferar om saker du inte vet. Man kan också fråga sig om hundföraren var nykter? Var hundföraren narkotikapåverkad? Fick han blåsa efter han skjutit hunden?... Att ställa hypotetiska frågor utan grund är meningslöst. Så sluta tramsa. Vet du något konkret som tyder på att vittnet ljuger så fram med bevisen. Hur som helst så har Henrietta inte skjutit någon hund vad jag vet.

Jojomän, vi kan nog utgå från att polismannen var nykter och drogfri. Han var ju i tjänst och arbetade för kung och fosterlandet. Frågan blir nu om Henrietta var det? Psykofarmaca? ADHD-medicin, Något som lugnar nerverna? What ever.

Hur många konstnärer är det inte som har diagnoser och är stamgäster på apoteket. Tänk. Hur det är med Henrietta vet jag inte. Har hon frikort?

Att takfönstervittnet kan vara både sann som falsk är något åklagaren måste ta i beaktande. Vem skall han TRO på? Mot nöd räcker ingen tro, där krävs fakta. Case closed.
Citera
2012-10-02, 22:47
  #7062
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legost
Jojomän, vi kan nog utgå från att polismannen var nykter och drogfri. Han var ju i tjänst och arbetade för kung och fosterlandet. Frågan blir nu om Henrietta var det? Psykofarmaca? ADHD-medicin, Något som lugnar nerverna? What ever.

Hur många konstnärer är det inte som har diagnoser och är stamgäster på apoteket. Tänk. Hur det är med Henrietta vet jag inte. Har hon frikort?

Att takfönstervittnet kan vara både sann som falsk är något åklagaren måste ta i beaktande. Vem skall han TRO på? Mot nöd räcker ingen tro, där krävs fakta. Case closed.

Varför ska vi utgå ifrån från det , vad vi vet kom han dit i en omärkt bil, är det vanligt att de kör i dem när de är i tjänst, efter vad som kommit fram tidigare är det väl mera transport och träningsbilar.

Logiskt sett bör hon ju inte varit påverkad av något överhuvud taget dels för att hon precis stigit upp och dels att hon har små barn, men fortsätt du med din smutskastning desto mindre trovärdig blir du.
Citera
2012-10-02, 23:00
  #7063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Varför ska vi utgå ifrån från det , vad vi vet kom han dit i en omärkt bil, är det vanligt att de kör i dem när de är i tjänst, efter vad som kommit fram tidigare är det väl mera transport och träningsbilar.

Logiskt sett bör hon ju inte varit påverkad av något överhuvud taget dels för att hon precis stigit upp och dels att hon har små barn, men fortsätt du med din smutskastning desto mindre trovärdig blir du.

Strossel rider på höga hästar. Hur många i denna tråden VET vad som hände i Arild? Jag TROR och spekulerar om vissa saker. Andra TROR annat.
Och oavsett vad som hände i verkligheten så handlar denna saken inte om att en HUND skall få upprättelse eller ej, även om man kan TRO att det just är detta som driver Henrietta att agera såsom hon gör. SJUKT.
Citera
2012-10-02, 23:07
  #7064
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legost
Strossel rider på höga hästar. Hur många i denna tråden VET vad som hände i Arild? Jag TROR och spekulerar om vissa saker. Andra TROR annat.
Och oavsett vad som hände i verkligheten så handlar denna saken inte om att en HUND skall få upprättelse eller ej, även om man kan TRO att det just är detta som driver Henrietta att agera såsom hon gör. SJUKT.

Hon solar sig i uppmärksamhetens glans på facebook och vältrar sig i ömkande " tycka-synd om-ryggdunkningar". Kan man få florera mer i skvallerpressen också så kanske det vore bra? Bäst att överklaga till förbannelse och fortsätta bråka emot helt juridiskt korrekta beslut. Risken finns ju annars att folk kan glömma och hennes tid i rampljuset är över, bäst att överklaga och bedriva ännu mera korståg mot polismyndigheten

Det är uppenbart att detta inte handlar om sorg över hunden längre. Varken för hundägaren eller hennes fanatiska foliehattsanhängare.
Citera
2012-10-02, 23:23
  #7065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legost
Jojomän, vi kan nog utgå från att polismannen var nykter och drogfri. Han var ju i tjänst och arbetade för kung och fosterlandet.

Helt säker på att han var nykter kan man inte vara. Har hänt tidigare att berusade poliser varit ute på skarpa uppdrag.

Berusad polis deltog vid insats där över 30 skott avlossades

Citat:
Det var skotthål i lyktstoplar, vardagsrumsfönster, hustak och väggar.
Polisens kulor - totalt över 30 stycken - hade spridits över två intilliggande villakvarter.

Givetvis kom polisens opartiska internutredning fram till att inga fel hade begåtts!
Citera
2012-10-02, 23:38
  #7066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taiyou
Helt säker på att han var nykter kan man inte vara. Har hänt tidigare att berusade poliser varit ute på skarpa uppdrag.

Berusad polis deltog vid insats där över 30 skott avlossades

Givetvis kom polisens opartiska internutredning fram till att inga fel hade begåtts!

Jojo, där ser man! Juste polis som avstod från att köra bil dit iallafall.
Själv har jag kört både berusad och mot trafikreglerna då jag uppfattat att jag haft anledning till detta.
Lagar och regler är till för att följas men nöd råder över lag. Så är det!
Citera
2012-10-02, 23:45
  #7067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taiyou
Helt säker på att han var nykter kan man inte vara. Har hänt tidigare att berusade poliser varit ute på skarpa uppdrag.

Berusad polis deltog vid insats där över 30 skott avlossades



Givetvis kom polisens opartiska internutredning fram till att inga fel hade begåtts!

Ja visst är det fantastiskt, Polisen ansåg ju själv att det var en taktiskt väl genomförd insats.. man bävar för hur en icke väl genomförd insats kan sluta... MEN det är väl uppdrag gransknings fel att det blev 30 kulhål lite varstans.. Självkritik, utveckla, förbättra.. nja inte något för vår blågula poliskår.
Citera
2012-10-02, 23:49
  #7068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Varför ska vi utgå ifrån från det , vad vi vet kom han dit i en omärkt bil, är det vanligt att de kör i dem när de är i tjänst, efter vad som kommit fram tidigare är det väl mera transport och träningsbilar.

Hundenheten har i varje fall tidigare förfogat över en(1st) omärkt (civil) bil (V70 silverfärgad) som använts operativt. Främst hundbefälet har varit glad för att nyttja densamma.. enklare att åka o fika med en sådan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in