2012-09-18, 22:01
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Och följden av det kan väl bli att förlora sitt yrke...

Ja.

Ytterligare en anledning att fundera på hur troligt det är att polismannen, mitt i ett villaområde, där kollegor väckt och varnat grannar (potentiella vittnen) helt utan anledning skjuter en hund...
Eller att han tycker att hunden stod i vägen och inte orkade gå runt den stora hunden så han tyckte det var bättre att skjuta den...

För mig låter det lika troligt som att USA beordrat att Brutus skulle dödas och allt är en konspiration...
Senast redigerad av Optiroc 2012-09-18 kl. 22:13.
Citera
2012-09-18, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Ja
Ganska stor anledning att ljuga isf.
Större än Hennriettas tycker iaf jag.
Citera
2012-09-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Detta inlägg är ett praktexempel på "guilt by association" och ingenting att fästa sig vid...

Självklart betyder dessa inlägg mycket lite IRL. Vi är några 10-tal som skriver i denna tråden. Några fler läser den. Därutöver ingenting!

HD i Helsingborg skriver inget. Brutus är ersatt av en annan hund? Livet går vidare. Fattas bara.
Citera
2012-09-18, 22:10
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legost
Självklart betyder dessa inlägg mycket lite IRL. Vi är några 10-tal som skriver i denna tråden. Några fler läser den. Därutöver ingenting!

HD i Helsingborg skriver inget. Brutus är ersatt av en annan hund? Livet går vidare. Fattas bara.

Vad är det som driver dig att skriva då?
Citera
2012-09-18, 22:11
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ganska stor anledning att ljuga isf.
Större än Hennriettas tycker iaf jag.

Men återigen, betyder det att man ljuger?

Läs gärna min edit...
Citera
2012-09-18, 22:16
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ja.

Ytterligare en anledning att fundera på hur troligt det är att polismannen, mitt i ett villaområde, där kollegor väckt och varnat grannar (potentiella vittnen) helt utan anledning skjuta en hund...
Eller att han tycker att hunden stod i vägen och inte orkade gå runt den stora hunden så han tyckte det var bättre att skjuta den...

För mig låter det lika troligt som att USA beordrat att Brutus skulle dödas och allt är en konspiration...

Inte så otroligt ändå... Det kan ju tänkas att skytten av tidigare erfarenheter när han överreagerat har kommit underfund med att nödbegreppet kan användas till mycket. Dessutom var ju varken grannarna eller kollegorna inne i trädgården när skottet föll.

Är det förresten normalt att det faktum att en polisbil stationeras på en plats inte meddelas till LKC?
Citera
2012-09-18, 22:16
Bannlyst
Citat:
Men återigen, betyder det att man ljuger?

Läs gärna min edit...
Inte man.
Utan han.
SVAR JA jag tror att han ljuger.
Citera
2012-09-18, 22:19
Medlem
Citat:
När folk blir förbannade så dyker ofta ett behov av hämnd upp. ....
...Jag säger inte att hon ljuger, jag säger bara att hon också kan ha ett syfte med att ljuga.

Citat:
Ursprungligen postat av Legost
Självklar logik för vissa. Urtypiskt beteende av en yrvaken psykedelisk konstnärinna. Även om hon inte hann fram till fönstret innan skottet avlossades så säger hon sig ha haft koll på allt och alla. Varför? Bara för att hon inte vill vara en förbisedd människa? Kolla in hennes alster. Tjusiga miljöer, inte tu tal om annat, men inget att lita på, bara känslor. Verkligen inget sanningsvittne.

från ägarens facebook:

"Ni som mår bra av att skicka massa skit till mig i privata medelanden.. som kallar mig för jävla kärring.. korkad... att det var bra att polisen sköt vår hund.. hund jävelen osv.. skriv det öppet i stället om ni vågar.. kan man inte stå för vad man tycker ska man inte skriva heller! Adrita Mariam Hyder.. skriv öppet här istället om du har något du vill säga!!"

"Min son lyssnar till minsta ljud på kvällen.. vaknar med mardrömmar, rädd att någon ska komma för att skada oss!
Jag tröstar, lugnar och håller om.. inte bryr sig någon myndlighet om detta lilla barna hjärta som ligger och gråter på nätterna.. "...."Jag vet att du läser detta! Stå för att du gjorde fel istället för att blå ljuga och sedan gömma dig! Du har tagit något från oss.. då syftar jag inte på hunden..."

Priset denna familj får betala för myndigheternas flathet är högt!
Senast redigerad av uffelida 2012-09-18 kl. 22:26.
Citera
2012-09-18, 22:19
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Inte man.
Utan han.
SVAR JA jag tror att han ljuger.

Att du tror att han ljuger, är det ett bevis på att han ljuger?
Citera
2012-09-18, 22:22
Medlem
tinasluts avatar
Citat:

Att du tror att han talar sanning är inte heller ngt bevis.
Citera
2012-09-18, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uffelida
från ägarens facebook:

"Ni som mår bra av att skicka massa skit till mig i privata medelanden.. som kallar mig för jävla kärring.. korkad... att det var bra att polisen sköt vår hund.. hund jävelen osv.. skriv det öppet i stället om ni vågar.. kan man inte stå för vad man tycker ska man inte skriva heller! Adrita Mariam Hyder.. skriv öppet här istället om du har något du vill säga!!"

"Min son lyssnar till minsta ljud på kvällen.. vaknar med mardrömmar, rädd att någon ska komma för att skada oss!
Jag tröstar, lugnar och håller om.. inte bryr sig någon myndlighet om detta lilla barna hjärta som ligger och gråter på nätterna.. "...."Jag vet att du läser detta! Stå för att du gjorde fel istället för att blå ljuga och sedan gömma dig! Du har tagit något från oss.. då syftar jag inte på hunden..."
Kvinnan verkar vara ytterst hämndlysten och hon är troligen mycket våldsam också.
Hon skulle ju iaf kunna vara det.
Eller vad säger du optiroc?
Citera
2012-09-18, 22:26
Bannlyst
Citat:
Som sagt detta är ju ingen domstol.
Borde vara ett ypperligt tillfälle att få pröva detta i rätten.
Du vet väl att de flesta åklagare inte lägger ner fall där två olika vittnesmål som de inbladades skiljer sig så mycket som de gör.
Speciellt inte om det äa skjutvapen inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in